План-конспект уроку «Формування навичок читання і письма». Індивідуальна форма навчання з дитиною аутизмом , помірною розумовою відсталістю. Тема: Ознайомлення зі звуком [м], букво

Про матеріал
Ознайомити дитину зі звуком [м], його артикуляцією, буквами М м («ем»), що його позначають; формування в учня уміння читати відкриті склади з буквою м із вивченими голосними; розвиток фонематичного сприймання; подальший розвиток слухового і зорового сприймання; стимуляція мовленнєвої активності; збагачувати словниковий запас ; виховувати старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання
Перегляд файлу

План-конспект уроку «Формування навичок читання і письма». Індивідуальна форма навчання з дитиною аутизмом , помірною розумовою відсталістю.

Тема: Ознайомлення зі звуком [м], буквою М.

Мета: Ознайомити дитину зі звуком [м], його артикуляцією, буквами М м («ем»), що його позначають; формування в учня уміння читати відкриті склади з буквою м із вивченими голосними; розвиток фонематичного сприймання; подальший розвиток слухового і зорового сприймання; стимуляція мовленнєвої активності; збагачувати словниковий запас ; виховувати старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.

Обладанання: картки з предметними малюнками; картки з друкованими буквами;вирізані букви об’ємні, виготовлені з різного матеріалу; картки зі словами; конструктор Lego « Шість цеглинок», лялька-рукавичка.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  1. Дихальні вправи

Ігрові  вправи  для  розвитку  дихання

Кулька

Долоньки  дитини міцно  притиснуті  одна  до  одної. Промовляємо: «Ш-ш-ш»- і  долоньки  розходяться, показуючи як  «надувається»  кулька. Ось  яка  кулька  вийшла.

«Гра на трубі»

На видосі співаємо голосні звуки . Руки імітують гру на трубі.

 

  1. Артикуляційні вправи

«Посмішка»

Всі ми дружно посміхнулись, один до одного повернулись. Губи в посмішці розтягнулись, і ми знову повернулись.Утримувати губи в усмішці, передні верхні і нижні зуби оголені.

 

«Чистимо зуби»

Прикрість трапилась у нас,

щітка зубна загубилась.

Але у нас є язик,

він почистить зуби.

Мета: утримувати язик за нижніми зубами. Кінчиком язика „чистити” нижні зуби, рухи спочатку із сторони в сторону, потім знизу вверх.

 

II.Актуалізація опорних знань

-Ми з тобою поспівали голосні звуки, а зараз їх почитаємо.

Вчитель називає звуки, а учень показує картку з відповідною буквою і її називає.

                      

III Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні лялька Оля принесла нам нову букву М і хоче, щоб ми навчилися її впізнавати на слух у слова, а також навчилися читати з нею склади.

IV Вивчення нового матеріалу

  1. Розглянемо малюнки

 

-Що на них зображено?

Вчитель називає слово. Учень шукає відповідну картку і разом проговорюють слова. Лялька спостерігає за роботою.

-Який звук чуємо?  Звук ( [м] ).

-Що спільного в цих малюнках? Всі слова починаються на одну букву М.

Фізкультхвилинка на букву М ( відео)

https://www.youtube.com/watch?v=fWgsi965MsQ

1.Гра «Імітація»

Перед дзеркалом тримаємо букву на рівні губ і вимовляємо.

Артикуляція звука [м]

-Коли вимовляємо звук [м], губи міцно стулені, а потім різко розкриваються; повітря проходить через рот і ніс. Вимовляй за мною звук.

1.Ознайомлення з буквою(тактильне).

Перед учнем об’мні букви М м. Дитини розглядає букви, а вчитель проводить асоціацію на що вона схожа.

C:\Users\taras\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\7A660BD6.tmp

 

Учитель рукою учня обводить букву по контуру кілька разів, промовляючи звук.

-Лялька просить учня з Lego викласти букву М. Називає колір , учень знаходить і за зразком викладає букву.

Фізкультхвилинка

 

Я - маленький першачок.                                                                                        Загорнувсь , мов їжачок.                                                                                                  Потім стану , як жирафа                                                                                           Потягнуся аж до шафи.                                                                                           Пострибаю мов зайча.                                                                                                Політаю , як пташа.                                                                                                               Як берізка погойдаюсь.                                                                                                         Відпочити постараюсь.

  1. Читання відкритих складів

-Лялька просить допомоги з’єднати букви у склад.

Перед учнем склади,  букви у яких з’єднані між собою ниткою. Спочатку вчитель разом з дитиною виконує вправу, а потім учень- самостійно.

А----------М, тягнемо за нитку букву а-а-а до м, промовляючи звук. Звук [м] вимовляємо коротко.

О----------М  о-о-о-м

У----------М  у-у-у-м

V Узагальнення і систематизація

Гра « Знайди слова»

Показати слова у яких чується звук [м].

Найди слова на букву... | Картотека по развитию речи на тему: |  Образовательная социальная сеть

Гра « Підкресли букву»

Підкресли букву м у словах.

Мама, мило, сам, Артем.

VI Підсумок уроку

-З яким звуком ознайомились сьогодні?

- Покажи яку букву ми вивчили?

 

 

 

 

        

 

docx
Додав(-ла)
Литвин Ирина
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 січня 2021
Переглядів
1550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку