Тема: І. Франко. Дитинство письменника. Франко – казкар (зб. « Коли ще звірі говорили»)
Мета: ознайомити учнів із дитячими роками І. Франка, його казками, збіркою « Коли ще звірі говорили», поняттям «літературна казка»;
Формувати групи компетентностей:
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку :
І. Організація класу. Доброго дня, діти, приємно бачити вас усміхненими та готовими до уроку, сьогодні ми будемо
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, визначення завдань уроку.
Народний, казка, літературний, І.Франко.
(запис теми уроку на дошці та в зошитах)
Пропонуємо з’ясувати, що дітям відомо про цю особистість та визначити завдання уроку (таблиця ЗХД)
Знаю / Хочу дізнатися / Дізнався
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
Об’єднуємо клас у чотири групи. І,ІІ виписують факти про І. Франка, інші – судження (с. 67-68 підручника), обираємо лідера, який представить роботу через 5хв.
….фольклорний твір пор захопливу вигадану історію з елементами чарів та фантастики.
Не підкажете, що це? А чи має стосунок до нашого уроку? (так, бо Франко писав казки)
Індивідуальне завдання – написати ознаки народної казки
Чи підходять ці характеристики до Франкових казок? Виводимо ознаки літературної казки і записуємо до зошитів.
Хто спробує переробити визначення народної казки на літературну?
IV. Підсумок уроку.
Повернення до завдань уроку. Чи змогли знайти відповіді на свої запитання? Чи задоволені роботою на уроці?
V.Оцінювання. Заповнити картки самооцінки, кожному бонус +2 бали.
Картка самооцінки |
|
етап уроку |
бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сума балів |
2+ = |
VI. Домашнє завдання. На дошці записано назву казки І. Франка «Фарбований Лис», що вона вам нагадує?
Завдання додому отримає кожен ряд окремо:
І – порівняти зміст казки І. Франка із мультфільмом «Фарбований Лис»;
ІІ – порівняти зміст казки І. Франка із мультфільмом «Лис Микита»;
ІІІ – порівняти зміст казки І. Франка із індійською казкою «Фарбований Шакал»