План-конспект уроку : "І. Франко. Дитинство письменника. Франко – казкар (зб. « Коли ще звірі говорили»)"

Про матеріал
План уроку з літератури у 5 класі з використанням технології критичного мислення та елементами медіаграмотності
Перегляд файлу

 

Кадр 


Тема: І. Франко. Дитинство письменника. Франко – казкар (зб. « Коли ще звірі говорили»)

Мета: ознайомити учнів із дитячими роками І. Франка, його казками, збіркою       « Коли ще звірі говорили», поняттям «літературна казка»;

  • формувати інтерес до творчості письменника, пошуку інформації;
  • розвивати  мовлення, навички усного переказу.

Формувати групи компетентностей:

  • спілкування державною мовою для усного та писемного висловлення, відстоювання власної думки;
  • математичну – уміння виокремлювати головну та другорядну інформацію, прогнозувати та оцінювати результати, формувати прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно;
  • інформаційну – формувати вміння відрізняти факти від суджень; доводити істинність тверджень, знаходити потрібну інформацію та оцінювати її;
  • загальнокультурну – дотримуватись норм української літературної мови та мовленнєвого етикету

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку :

І.  Організація класу. Доброго дня, діти, приємно бачити вас усміхненими та готовими до уроку, сьогодні ми будемо

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми, визначення завдань уроку.

  1. Мозковий штурм. Спрогнозуйте, будь ласка, тему нашого уроку, опираючись на слова, записані на дошці

Народний, казка, літературний, І.Франко.

(запис теми уроку на дошці та в зошитах)

  1. Актуалізація опорних знань. Яке слово в темі є ключовим, на вашу думку? (І. Франко)

Пропонуємо з’ясувати, що дітям відомо про цю особистість та визначити завдання уроку (таблиця ЗХД)

Знаю / Хочу дізнатися / Дізнався

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Робота з підручником «Факти/Судження»

Об’єднуємо клас у чотири групи. І,ІІ виписують факти про І. Франка, інші –  судження (с. 67-68 підручника), обираємо лідера, який представить роботу через 5хв.

  1. Складання  Ментальної карти «І. Франко» ( робота в парі ) письмово в зошитах. Які емоції у вас виникали при опрацюванні статті підручника?
  2. Пропонуємо учням незакінчене  визначення:

….фольклорний твір пор захопливу вигадану історію з елементами чарів та фантастики.

Не підкажете, що це? А чи має стосунок до нашого уроку? (так, бо Франко писав казки)

Індивідуальне завдання –  написати  ознаки народної казки

Чи підходять ці характеристики до Франкових казок? Виводимо ознаки літературної казки і записуємо до зошитів.

Хто спробує переробити визначення народної казки на літературну?

  1. Вдома мали завдання ознайомитися із зб. «Коли ще звірі говорили»          І. Франка, представити казку, яка сподобалася, але 2-3-ма реченнями не більше.
  2. Хто є персонажами казок, чому? Що з цього приводу казав сам автор?

IV.  Підсумок уроку.

 Повернення до завдань уроку. Чи змогли знайти відповіді на свої запитання? Чи задоволені роботою на уроці?

V.Оцінювання. Заповнити картки самооцінки, кожному бонус +2 бали.

Картка самооцінки

етап уроку

бали

  1. Мозковий штурм (0-1 бал)

 

  1. Робота в групі (0-3 бали)

 

  1. Робота в парі Ментальна карта (0-2 бали)

 

  1. Представлення казки ( 0-3 бали)

 

  1. Доповнення протягом уроку ( 0-1 бал)

 

                 Сума балів

2+      =

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Домашнє завдання. На дошці записано назву казки І. Франка «Фарбований Лис», що вона вам нагадує?

Завдання додому отримає кожен ряд окремо:

І – порівняти зміст казки І. Франка із мультфільмом «Фарбований Лис»;

ІІ – порівняти зміст казки І. Франка із мультфільмом «Лис Микита»;

ІІІ – порівняти зміст казки І. Франка із індійською казкою «Фарбований Шакал»

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку