План-конспект уроку з математики.1 клас
Тема.Число і цифра 8. Поняття «восьмий». Склад числа 8. Додавання за допомогою числового променя. Написання цифри 8
Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 8 і цифрою 8, поняттям «восьмий», складом числа 8; учити писати цифру 8, розв'язувати приклади на додавання за допомогою числового променя; розвивати мислення; виховувати старанність.
Пролунав дзвінок -
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти - просто молодці.
1) Весела лічба
• Сім пташок зліпив Семенко
І одну — мала Оленка.
Друзі, ви б не полічили,
Скільки діти птиць зробили?
• У садок до годівниці
Прилетіли 3 синиці,
А потім ще 4 птиці.
Скільки птиць на годівниці?
• До сірої чаплі на урок
Прилетіло сім сорок.
З них лише три сороки
Приготували уроки.
Скільки ледарів-сорок
Прилетіло на урок?
Учитель демонструє картку із зображенням певної кількості предметів, а діти — цифру, яка позначає цю кількість. (З ягоди, 5 олівців, 4 м’ячі, 6 вишеньок, 1 груша, 2 квітки, 7 кульок)
— Полічіть від 1 до 7; від 7 до 1; від 3 до 6; від 7 до 4; від 2 до 5; від 5 до 1.
2.1 Підготовка до вивчення нового матеріалу
Робота над загадками
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим числом і цифрою. А з яким — спробуйте відгадати.
• Ти зі мною не знайомий?
Я живу на дні морському.
Голова 3 вісім ніг,
От і весь я — ... (восьминіг).
• Вісім ніг, як вісім рук,
Вишиває шовком круг
Цей дідок на диво.
Він легенький, наче пух,
Сплів для себе і для мух. (Павук)
— Яке число звучало у цих загадках?
— З яким новим числом ми ознайомимося сьогодні? (Із числом 8)
2.2 Опрацювання нового матеріалу.
Робота за підручником (с. 36)
Завдання 1
1) Бесіда за малюнком.
— Скількох звірят зустрів собака? Порахуймо їх. (6)
— Скільки їх стало з собакою?
— Як же їх стільки стало? (До 7 додали 1)
— Отже, щоб одержати число 8, потрібно до 7 додати 1. Число 8, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 8, «вісімкою». (Демонстрування цифри).
— Який собака по порядку? (Восьмий)
2) Ознайомлення із друкованою цифрою 8.
Я — цифра вісім: два кільця,
Без початку і кінця.
3) Ознайомлення з рукописною цифрою 8.
а) Пояснення вчителя.
— Цифра 8 складається з верхнього і нижнього малих овалів. Верхній овал трохи менше за нижній. Починають писати її трохи нижче і правіше за середину верхньої сторони. Ведуть лінію праворуч угору, заокруглюють в правому верхньому кутку клітини, потім — справа наліво до середини нижньої сторони клітини, заокруглюють і піднімаються вгору до початкової точки.
б) Написання цифри в повітрі під рахунок «раз-i, два-і».
в) Написання цифри в зошиті.
Завдання 2
— Скільки полуничок у кожному кружечку?
— На які два числа можна розкласти число 8?
2.3 Первинне закріплення.
Завдання 3
— Полічіть за допомогою числового променя. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Складіть приклад. Яка відповідь прикладу?
— Розгляньте другий числовий промінь. Прочитайте приклад під ним. Від якого числа слід летіти сонечку? На якому числі сісти спочатку? потім? Яка відповідь прикладу?
Завдання 4
— Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 7?
— Назвіть «сусідів» числа 5; числа 6; числа 7.
— Яке число наступне за числом 7? Яке передує числу 6? А числу 8?
Фізкультхвилинка: Відео «Ялинка»
3.1 Закріплення та повторення матеріалу
— Прочитайте числа від 1 до 8; від 8 до 1.
— Назвіть «сусідів» числа 7.
— Яке число передує числу 5?
— Яке число наступне за ним?
— Намалюйте в зошиті 2 кружечки, 1 квадратик, 1 кружечок.
— Розфарбуйте кружечки так, щоб квадратик був між синім і жовтим кружечками, а жовтий — поруч із зеленим.
3.2 Підсумки уроку
— Ми писали?
— Яку цифру й число вивчали?
— Яке число передує числу 8? З яких менших чисел можна скласти число 8?