План-конспект уроку "Оспівування чистого пристрасного кохання у трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Сила почуттів юних героїв, їхня відданість одне одному."

Про матеріал
План конспект уроку для 8 класу з вивчення трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта"
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Криворізький державний педагогічний університет

 

Кафедра перекладу та слов’янської філології


 

План-конспект уроку

на тему: «Оспівування чистого пристрасного кохання у трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Сила почуттів юних героїв, їхня відданість одне одному. Еволюція характерів головних героїв»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

студентка 2 курсу магістратури

факультету іноземних мов

групи АНФм-16

Хименко Марина Сергіївна




 

 

Кривий Ріг 2021

Тема: «Оспівування чистого пристрасного кохання у трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Сила почуттів юних героїв, їхня відданість одне одному. Еволюція характерів головних героїв».             

Мета: формувати інтерес до творчості англійського драматурга В. Шекспіра, розкрити глибину головних образів героїв трагедії В. Шекспіра «Ромео та Джульєтта», удосконалювати навички аналізу драматичного твору, навички виразного читання монологів і діалогів, навички інсценування ключових сцен трагедії, вчити зіставляти твори різних видів мистецтва, розвивати образне мислення, фантазію та творчі здібності учнів.

Обладнання: портрет В. Шекспіра, ілюстрації до трагедії «Ромео і Джульєтта», відеофрагмент з фільму «Ромео і Джульєтта».

Тип уроку: урок поглибленої роботи над текстом твору.

Епіграф: Без любові жити легше. …Але без неї немає сенсу.

Л.М. Толстой 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Лист по колу».

Вчитель дає першому учню аркуш паперу, його завдання – написати ім'я однієї дійової особи трагедії і передати лист наступному учню, той пише, ким є цей герой і передає аркуш наступному учню. І так до кінця, поки аркуш не повернеться до першого учня.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Робота з епіграфом

Слово вчителя. Епіграфом до нашого уроку стали слова російського письменника Л. Толстого, які влучно характеризують почуття головних, юних героїв, Ромео і Джульєтти, які віддалися великій силі чистого, щирого та пристрасного кохання.

Як ви розумієте ці слова? Чи погоджуєтеся ви з твердженням Л. Толстого? Що для вас значить кохання? Яке воно може бути? Яке кохання було у Ромео і Джульєтти?

Метод «Асоціативний кущ».

Учні добирають слова, які асоціюються з «кохання» Ромео і Джульєтти.

Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми з вами спробуємо з’ясувати силу почуттів Ромео і Джульєтти, їхню відданість одне одному, розкриємо глибину головних образів героїв трагедії, простежимо зміну їх характерів, удосконалимо навички аналізу драматичного твору, спробуємо втілитися в головних героїв з трагедії, а також створити власний фільм і продемонструвати свої творчі здібності.

Слово вчителя. Для початку перевіримо ваше домашнє завдання, де ви повинні були створити фільм за мотивами прочитаної трагедії.

Рольова гра «Зйомка кінофільму».

 Вчитель заздалегідь розподіляє ролі між учнями.
Ролі:

  • сценаристи (запропонувати назву фільму, визначити тему, ідею, схематично зобразити фабулу);
  • режисер та його помічники (визначити жанр і композицію фільму);
  • група психологів (скласти психологічну схему дійових осіб, головних та другорядних героїв». Чи змінилися Ромео і Джульєтта з часу їхньої першої зустрічі?);
  • кастинг-директори (дати мовну характеристику героям, розподілити ролі між однокласниками, аргументуючи свій вибір);
  • художник-постановник і його асистенти (розробити вигляд основних сцен і костюмів героїв, намалювати афішу фільму);
  • композитор (підібрати головний та другорядні саундтреки до фільму)
  • детективи (зібрати докази злочину, виявити причину конфлікту та винних у смерті головних героїв, поміркувати над питанням: чи можна було б уникнути смерті головних героїв?);
  • критики (дати оцінку фільму).

Презентація учнями власного фільму.

IV. Робота над темою уроку.

Слово вчителя. В літературному світі є багато імен персонажів, які знайомі всім, навіть якщо людина ніколи не читала цього твору. Ці імена перетворюються на символи певних людських цінностей: честі, великодушності, дружби, відданості, поваги та кохання. Над ними не владні ні люди, ні смерть. Так і наші герої, Ромео і Джульєтта, ввійшли в історію літератури, як одвічні образи щирого та вірного кохання.

Слово вчителя. Зараз нашим з вами завдання є простежити еволюцію характерів головних героїв до їхньої зустрічі та якими вони стали після знайомства. Вам потрібно знайти в тексті монологи, які допомагають це з’ясувати та виразно їх прочитати. Після цього заповнити таблицю.

Робота в групах. Прийом «Виразне читання».

Вчитель поділяє учнів на 4 групи, які досліджують зміни в характері головних героїв.

Джульєтта

Ромео

До знайомства з Ромео

Після знайомства з Ромео

До знайомства з Джульєттою

Після знайомства з Джульєттою

 

 

 

 

 

Мистецтвознавчий коментар вчителя.

Слово вчителя. Наприкінці XVI століття, знаменитий англійський поет та драматург Вільям Шекспір написав п'єсу, яка стала вічною, читається і залишається популярною в кожній з літературних епох. Ми з вами знаємо, що ця трагедія була втілена в різних видах мистецтва. Кохання Ромео і Джульєтти живе в музиці минулих часів і наших днів. Композитори та музиканти присвячують свої твори двом веронським закоханим. Трагедія дала життя опері Шарля Гуно в 1867 році. Балет «Ромео і Джульєтта вперше був поставлений 30 грудня 1938 року в Чехословакії, в місті Брно. Існує безлічі написаних картин відомих художників та низка екранізацій трагедії.

Метод «Демонстрації».

Перегляд сцени «На балконі» з фільму «Ромео і Джульєтта».

Метод «Бесіда».

  • Яку сцену х трагедії ми щойно переглянули?
  • Назвіть ключові слова цієї сцени.
  • Які почуття намагалися донести актори? Чи вийшло це в них?
  • Що б ви порадили, якби самі стали акторами?

Слово вчителя. Зараз заплющте очі, давайте перенесемося в XVI століття і зустрінемося з головними героями в реальному часі та послухаємо їх.

Прийом «Інсценування».

Інсценування учнями англійською мовою сцени «На балконі» (випереджальне завдання учнів).

Метод «Бесіда».

  • Чи вдалося учням передати образ героя?
  • Які риси характеру краще вдалося зобразити?
  • Як би ви по-іншому представили образ героїв?

V. Узагальнення й систематизація здобутих знань, вмінь та навичок.

Слово вчителя. Англійський драматург В. Шекспір навіть і не мислив, якою популярною буде його трагедія в майбутньому, яким довгим буде життя образів Ромео і Джульєтти і тема їхнього кохання.

Метод «Дискусія».

  • Наскільки сильним було кохання Ромео і Джульєтти? До чого воно призвело?
  • Чи вважаєте ви примирення двох сімей щирим?
  • Щоб ви порадили сім’ям Монтеккі та Капулетті?

VI. Підсумки уроку.

Прийом «Продовжити речення»

Вчитель пропонує учням обрати початок і продовжити речення.

Сьогодні на уроці я дізнався…

Мені вдалося побувати в ролі…

Мені було цікаво…

Мені було важко опрацьовувати…

Я виконував завдання…

У мене вийшло…

Я спробую…

Сьогоднішній урок я завершую думкою про те, що... .

Слово вчителя. Ваші оцінки за урок … Шановні учні, я Вам бажаю у житті також знайти своє справжнє, світле та чисте кохання.

VII. Домашнє завдання.

Слово вчителя. Наприкінці трагедії сім’ї Монтеккі та Капулетті обіцяють спорудити статую своїм дітям. Ваше завдання створити словесний проект цієї статуї. Не забудьте вказати місце встановлення, матеріал, з якого буде створена, вирази облич героїв, напис на статуї.

 

docx
Додано
30 травня 2022
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку