18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

План-конспект уроку у 1 класі за темою "Тварини у зоопарку"

Про матеріал
Інтегрований урок у 1 класі за темою "Тварини у зоопарку. Інтеграція з "Я досліджую світ" та "Дизайн і технології"
Перегляд файлу

Lesson №                                            Form : 1                            The date:

The subject of the lesson:  I love nature. Animals in the zoo.

Objectives:  describing animals using adjectives big, small, tall, and the names of colours, revising letters of the alphabet.

Expected learning outcomes: By the end of the lesson students will be able to describe wild  animals that live in the zoo with the help of  adjectives big, small, tall; make colours mixing them and sing a song about animals.      

Integration : Art singing songs , making colours

                       Design and Technology cutting the pictures of the animals.

Materials needed:the tape recorder, the projector, the laptop, the presentation, flash cards(letters, animals, colours ),paints ,glue , cards for cutting and painting, the teddy bear,the magic stick.

                                                   Procedure

І. Introduction

1.Greeting.

1) Пісня Good morning, good morning,

                The best to you this morning,

                How are you? How are you?

                I hope you’re feeling fine

                And happy all the time.

2) Бесіда. T: How are you?

                 P1: I’m fine, thank you.

                 T: How are you getting on?

                 P2: I’m OK.

                 T: How do you do?

                  P3: How do you do.

2. Organizing of the work

T: Are you ready for the lesson?

Ps: Yes, we are.

T: Let’s start our lesson. But first tell me please the rules at the lesson.

3. Aim

T:Today we are going to the zoo. To the zoo. Repeat, zoo, the zoo. (Слайд №1)

T: Who lives at the zoo?

Ps: Animals.

T: You are right. Animals live at the zoo. Давайте складемо слово тварини Animals з англійських букв.(Працюємо на магнітній дошці).

1) T: Look at the slide. What’s this?

    P1: It’s an apple.

    T: З якої літери починається слово?

    P2: Aa.

    T: Can you find it on the board?

2) T: What this?

     P3: It’s a nest.

     T: З якої букви починається слово?

     P4: Nn.

3) T: What’s this?

    P5: It’s an i-pod/ a monkey/ an apple/ doll (на яку букву закінчується?)/a snake.

T: So, the topic of our lesson is “Animals at the zoo”. Сьогодні ви пограєте, поспіваєте, повторите кольори та букви.

ІІ. Main body.

1.Phonetic exercises.

T: Діти, хто у нас хазяїн на уроці?

Ps: Mr Tongue.

T: Mr Tongue живе в теплому та затишному місці. В його домівці є дві стіни, підлога, стеля, та коридор, двоє дверей: зовнішня – губи та внутрішня – зуби. Язичок спить на підлозі, але гратись любить на стелі, на горбках, за верхніми зубами:

[d     t     n     l      s       z]

 Язичок спить та тихо дихає [h  h   h    h].

Дощ стукає по даху [p-p-p-p].

Язичок кидає камінчики в пруд [b-b-b-b].

Бігає та кличе друзів [ei-ei-ei].

Повернувшись у будинок, розуміє, що захворів [ou-ou-ou-ou].

Довелось викликати лікаря, який попросив показати горло [a:-a:-a:].

Лікар залишився незадоволеним та призначив уколи, але язичок втік [ai-ai-ai], закашлявся [ k-k-k-k], але з'їв пігулку та заспокоївся.

2.Vocabulary practice.

T: Great! Now let’s play. Давайте пограємо у гру «Пригадай». (Поділяємося на три команди). Які теми вже з вами вивчили?

Ps: Family. Toys. (Учні називають слова з тем – виграє та команда, яка більше пригадала слів).

3.Rest and relaxation. (Make a circle).

T: Oh, good job. I’m so tired, let’s do exercise.

4.Learning and practicing new vocabulary.

1) Ознайомлення з новими ЛО.

T: So, let’s go to the zoo. Але перед тим, як познайомитись з тваринами, які живуть в зоопарку, давайте згадаємо тварин, з якими ми вже знайомі.

( Діти називають тварин).

T: Clap your hands when you hear the name of an animal.

Snake, i-pod, ball, elephant, goat, train, duck, pig, doll, apple, dog, cat, nest, bird.

T: Well done. Look at the slides. Зараз ви будете моїм відлунням. Listen and repeat.

1) giraffe – a tall giraffe – It’s a tall giraffe.

2) lion – a big lion – It’s a big lion.

3) tiger – a big tiger – It’s a big tiger.

4) monkey – a small monkey – It’s a small monkey.

5) dolphin – a big dolphin – It’s a big dolphin.

2) Тренування нових ЛО.

а) Listen and show. (Big, small, tall)

б) Гра Yes / No.

5.Rest and relaxation.

T: Діти, а ви знаєте, як в Англії та Америці діти називають плюшеве ведмежа.

Ps: Teddy bear.

T: А давайте я вас зараз перетворю на ведмежат. Stand up. Turn around. One, two, three. You are bears now.

P1:  Teddy bear, teddy bear, turn around.

       Teddy bear, teddy bear, touch the ground.

       Teddy bear, teddy bear, show your shoe.

       Teddy bear, teddy bear, that will do.

P2:  Teddy bear, teddy bear, go upstairs,

       Teddy bear, teddy bear, say your prayers,

       Teddy bear, teddy bear, turn off the light.

       Teddy bear, teddy bear, say “Good night”.

T: Turn around. One, two, three. You are children now.

6. Group work

1) (Joining into groups)

 T:  The little bird has brought some pictures. Take any 

        picture you like.

T. -  Who has got a frog? Come to me. Tell me, what colour is the frog? It’s green.     

        Take your seats at the green table.

T. -  Who has got an apple? Come to me.  Tell me, what colour is an apple? It’s red.  Take your  seats at the   red table.

T. -  Who has got the ball? Come to me. Tell me, what  colour is the ball? It’s blue. Take your seats at the blue table.

(діти обєднуються в 3 групи,  сідають за столи,вирізають тварин(кожен учень у групі обирає одну з 5 тварин) та наклеюють на аркуш (обирають місце, де яка тварина живе: море (дельфін), саванна (тигр,лев, жираф),джунглі (мавпа)

2)  Lets remember colours. (Різнокольорові картки).

  • What colour is it?
  • Its red / orange/ blue/ green/ yellow/ purple/ pink/brown

T: Before you colour your pictures let me show you an interesting trick. You have your water colours. But we don’t have the blue colour. Do you know how can we get it using our colours? We need to mix dark blue and white.

                                         Red + yellow + grey = brown

                                         Red + yellow = orange

T: Colour giraffe brown/ lion yellow/tiger orange/monkey brown

(Діти змішують кольори та розфарбовують тварин)

3) Learning the song.

T: Let’s learn a song about animals in the zoo.

Listen to the song. Назви яких тварин ви почули в пісні?

Ps: A cat, a lion, a kangaroo, a bat, a parrot, an elephant.

T: Let’s learn the song. ( Підручник Get Set Go 1 “Animals at the zoo”).

7.Speaking.

T: Перед вами на партах лежать набори карток з зображенням тварин.

Speak in pairs.

P1: What animal is this?

P2: It’s a lion.

P3: What colour is it?

P4: It’s yellow and orange.

8.Revising letters.

1) T: Let’s remember letters.

Let’s play a game “Letter – word”. Go to the blackboard. Take a letter. Name it. Name the word.

2) T: Let’s sing the alphabet song.

III.Review and closing.

1.Summarizing and reflection.

T: Чого ми з вами навчилися сьогодні на уроці? Що ви нового дізнались? 

T: Чи сподобався вам урок?

2.Saying goodbye.

T: Be polite and say goodbye.

Ps: Goodbye.

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 березня 2020
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку