План-конспект уроку. Українська література. 7 клас. " М. Стельмах. " Гуси-лебеді летять". Характеристика інших образів ( діда, батьків, Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів т

Про матеріал
План-конспект уроку української літератури для 7 класу. М. Стельмах " Гуси-лебеді летять", характеристика інших персонажів ( діда, батьків, Люби), мова повісті, роль художніх засобів та фольклорних елементів.
Перегляд файлу

                      Урок української літератури в 7 класі

 

                 Тема:  М.Стельмах «Гуси-лебеді летять». Інші образи повісті                     (діда, батьків, подружки Люби). Роль художніх засобів та елементів фольклору у творі

                                 

Мета: характеризувати образи діда, батьків, Люби; закріпити набуті знання; розвивати вміння обґрунтовувати власне ставлення до прочитаного, фантазію та творчу уяву; виховувати шанобливе ставлення до старших, цікавість до усної народної творчості, любов до навколишнього світу.

 

                Обладнання: портрет М. Стельмаха, речі для « Музею загублених       предметів», інтерактивна дошка.

 

                                                  

                                          Перебіг уроку

І. Організаційний момент

                 Слово вчителя

              ІІ. Оголошення теми й мети уроку

             ІІІ. Актуалізація  опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

 

  1. Цифровий диктант « Розшифруйте дати» / біографія М.Стельмаха/

1912 ( народився письменник),

1933 (закінчив Вінницький педагогічний інститут),

              1936 ( вийшли друком перші вірші),

1941 (перша збірка віршів « Добрий ранок», перше поранення),

1944 (збірка прози «Березовий сік», друге поранення),

1964 («Гуси-лебеді летять),

1983 ( помер).

  1. Інтерактивна гра « Музей загублених предметів»

( На столі розташовані предмети, які стосуються змісту повісті ( гарбузове насіння, квиток в театр та ін.). Відгадати, кому належить річ, та розповісти епізоди, пов’язані із нею)

ІV. Засвоєння учнями нового навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань.

  1. Робота в групах./ Завдання спроектовано на екран/

1-а гр. – скласти і записати інтерв’ю з дідом Дем’яном.

2-а гр.-  скласти сенкани про батька і матір Михайлика.

3-я  гр.- записати літературний паспорт Люби.

/ Представники із груп зачитують  роботи/

 

  1.  Бесіда про мову повісті, про багатство художніх засобів та фольклорних елементів. (Учні наводять приклади з твору).

 

 / Мова повісті , лірична, народна. Багато описів природи з використанням уособлень. Надають образності порівняння та метафори. У творі багато фразеологізмів, прислів’їв та приказок. М. Стельмах-неперевершений майстер художньої деталі. Особливо це проявляється  при змалюванні портретів персонажів.

    Письменник використовує слова із суфіксами здрібнілості, пестливості./

 

  1. Пошукова робота. Гра « Хто швидше?».

Виписати якнайбільше народних прислів’їв, приказок, фразеологізмів. Пояснити їх значення та епізоди, які вони ілюструють.

  1. Робота з картками.

Встановити відповідність між фразеологізмами та їх  значенням.

 

1. Ламати собі голову     А  Посилювати хвилювання

2. Перець на язиці          Б  Почервоніти

3. Не варить баняк          В  Думати напружено

4 Ятрити душу                Г  Не розуміти

5.Кум королю                 Д  Зручне становище

6 Раки пекти                   Е  Дотепно говорити

 

 

V. Узагальнення знань.

 Інтерактивна вправа « Мозковий штурм».

  • Хто з персонажів твору найбільше впливав на світогляд Михайлика?
  • Про які українські традиції і звичаї йдеться у повісті?
  • Які позасюжетні елементи допомагають авторові краще висловити основну думку?

 

VІ. Підсумок уроку.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 Скласти кросворд до повісті « Гуси-лебеді летять»

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку