Тема: « Підсумковий урок української літератури за І семестр 6 клас»
Мета:
ОСНОВНА ЧАСТИНА
І Зупинка « Теоретична»
-
Назвати роди літератури.Чи зразки кожного ми читали в цьому семестрі? Наведіть приклади, назвіть авторів.
-
Назвати жанри лірики. Наведіть приклади тих, які читали в цьому семестрі. Назвіть їх авторів.
-
Навести приклади творів, що належать до ліро-епосу. У чому їх відмінність від ліричних?
-
Навести приклади епічних творів, визначити їх жанр, назвати автора.
ІІ Зупинка « Цікавинки про письменників»
(Учні називають з-4 факти з життя письменників, портрети яких їм демонструє вчитель)
-
Леонід Глібов.2. Олександр Гаврош. 3. Тарас Шевченко. 4. Григорій Сковорода. 5. Іван Франко. 6. Михайло Ткач.
ІІІ Зупинка « Цитатна»
( Учні повинні за цитатою з твору визначити його назву, автора, рід, жанр)
-
Герой якого твору святкує свій день народження 4 вересня, полюбляє смаколики, уміє пробачати.
-
Різдвяна пісня, відома як « Дзвінка колядка», найпопулярніша у світі різдвяна пісня.
-
Праця має стати природною потребою, « сродною» і « найсолодшою поживою».
-
Автор цього твору звертається до Богдана Хмельницького із питанням: « Нащо оддав Україну ворогам поганим?» та говорить: « …ми ляжем головами, наречемось України славними синами».
-
Герой на мапі червоним олівцем визначив найкоротшу відстань між містечком біля Львова і Лісабоном.
-
« Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати».
-
« Єднаймося,
Українські люди,
Єднаймося, братаймося
В товариство чесне.
-
У якому творі героїня підготувала подарунки до Різдва: розшити бісером торбинку для мами і гаптовану шовком хустинку для тата?
-
« Мрії підкоряються надзвичайно сильним і впертим натурам».
-
« Дід нищечком, перехрестившись, читає « отче наш».
-
Найбільше мені сподобався твір…, тим що…
ІV Зупинка « Представлення лепбуків»
Учні демонструють лепбуки за творчістю письменника, прочитаним його твором .
V Робота з підручником
Читання уривків з книги « Напутні дари для дітвори від карпатського мудреця Андрія Ворона»
Бесіда
-
Яка з порад імпонує вам найбільше? Чому?
-
Чи є у вас власні « правила життя»? Якщо так, то які саме?
V І Творча робота
1 група – есе за порадою
Виберіть будь-яку із запропонованих карпатським мудрецем пораду та напишіть за нею вільне есе.
2 група- есе « Власні правила життя»
Рефлексія
Домашнє завдання на канікули
Доберіть власні світлини або відшукайте потрібні ілюстрації в інтернеті. У фоторедакторі накладіть текст порад на світлини й створіть мотиваційні дописи на щодень.