Літературні диктанти з теми : "Чарівна мелодія слова. 6 клас НУШ"

Про матеріал
Матеріал містить два літературні диктанти з української літератури для учнів 6 класу НУШ з тем: " Чарівна мелодія слова. Народна обрядова пісня, її різновиди" та " Чарівна мелодія слова. Пісні літературного походження" для перевірки набутих знань учнів протягом визначених тем .
Перегляд файлу

                          Літературний диктант

                   з теми №1 : «Чарівна мелодія слова .

                  Народна обрядова пісня, її різновиди»

1.Як буквально перекладається слово «фольклор»?

2. Запишіть, які специфічні риси фольклору вам відомі?

3  Які жанри фольклору вам відомі?

4. Що таке народна пісня?

5. Які види народних пісень існують?

6. Поясніть, чому один з видів народних пісень називається календарно-обрядовим?

7. Коли виникли народні пісні: до прийняття християнства чи після прийняття?

8. Які цикли є у календарно-обрядових пісень?

9. До якого циклу відносяться русальні пісні?

10. Що просила русалка у дівчат у пісні «У ржі на межі»?

11. Що робили дівчата з віночками у пісні «Заплету віночок»?

12. Який художній засіб виразності використано в словах «хрещатий барвінок»?

 Відповіді:   1. «Фольк»- народ; «лор»- мудрість.

2. Усність; народність; колективність; анонімність; варіантність; синкретизм.

3. Пісні; казки; приказки, прислів'я; замовляння; загадки тощо.

4. Народна пісня- музично-поетичний жанр фольклору, найпоширеніший вид народної музики.

5. Календарно-обрядові , історичні, родинно-побутові, соціально-побутові, коломийки.

6. Календарно-обрядові пісні- фольклорні твори, які виконувалися під час різних народних свят та обрядів.

7. До прийняття християнства, ще в язичницькі часи.

8. Літнього, зимового та весняного циклів.

9. Літнього циклу.

10. Сорочку.

11. Пускали по воді «на щастя, на долю, на милого вроду».

12.  Епітет.

 

 

 

                              Літературний диктант

                       з теми №2 : «Чарівна мелодія слова.

                         Пісні літературного походження»

 

  1. Яка різниця між народними піснями та літературними?
  2. Що таке гімн?
  3. Які ще символи національні (державні) вам відомі?
  4. Хто є автором гімну «Ще не вмерла Україна»?
  5. Коли гімн «Ще не вмерла Україна» став державним гімном України?
  6. Художній засіб, ужитий у словах «воріженьки», «сторонці», «доленька», у гімні «Ще не вмерла Україна»?
  7. Як називається художній засіб у висловах «усміхнеться доля», «Чорне море ще всміхнеться», «Дніпро зрадіє»?
  8. Що таке молитва?
  9. До чого закликає О. Кониський у «Молитві»?
  10.        Чому пісні «Ще не вмерла Україна», «Молитва», «Ой у лузі червона калина» були заборонені довгий час в Україні?

Відповіді: 1. У народних піснях автора встановити не можна, тому вважається, що їх написав народ, а в літературні пісні написані конкретними авторами.

2. Гімн- пісня, яка виконується під час  урочистих подій.

3. Герб та прапор.

4. Слова пісні написав П. Чубинський, а мелодію до неї створив М. Вербицький.

5. Музична редакція гімну ухвалена  Верховною Радою  у 1992 році, а текст гімну затверджено 2003 року.

6. Зменшено-пестливі слова.

7. Метафори.

8. Молитва- звернення віруючого до Бога з вихвалянням або проханням; канонізований текст цього звернення.

9. Зберегти Україну, а народові України через освіту та науку дати багато років життя , волі та долі.

10. У цих патріотичних піснях стверджувалося, що Україна та її народ прагнуть волі, незалежності та будуть боронити це  право на  самовизначеність навіть із зброєю в руках проти будь-яких ворогів.

docx
Додано
9 липня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку