План-конспект уроку "В. Симоненко. Коротко про письменника. Загальнолюдські цінності в поезії "Ти знаєш, що ти - людина?"

Про матеріал

Презентація до уроку "В. Симоненко. Коротко про письменника. Загальнолюдські цінності в поезії "Ти знаєш, що ти - людина?" (naurok.com.ua)

Розробка особистісно зорієнтованого уроку з використанням інтерактивних технологій та презентації до нього

Перегляд файлу

Тема. В. Симоненко. Коротко про письменника.  Загальнолюдські цінності в поезії «Ти знаєш, що ти – людина?»

 

Мета (формувати компетентності): предметні: ознайомити з фактами з біографії письменника, осмислити загальнолюдські цінності, коментувати зміст поезії, ідейно-художнє значення твору; ключові: порівнювати, висловлювати власні судження щодо сенсу життя, якостей людини, особистості, створювати власні відеоролики, розвивати усне мовлення, навички виразного читання, памʹять, артистичні здібності загальнолюдські: усвідомлювати унікальність кожної людини, важливісь почуття власної гідності, любові до життя, високих моральних якостей.

 

Тип уроку: особистісно зорієнтований.

 

Обладнання: портрет В. Симоненка, слайдова презентація, аудіозапис віршів, які декламує В. Симоненко, малюнки та відеоролики здобувачів освіти.

 

Клас 7

                                                                                       На світі безліч таких, як я,

                                                                                       Та я, їй-Богу, один!

                                                                                                            В. Симоненко

 

Хід уроку

 

    І. Мотивація навчальної діяльності

 1. Емоційне налаштування

           Сьогодні на уроці хочу я знайти

           У вас те, що іншим не помітно:

           Відвагу – в скромних, доброту – в черствих,

           В лінивих – працелюбність, жагу до знань у всіх –

           І непомітно струни так торкнути,

           Щоб звуки всі злились в один оркестр,

           Назва якому – успішний урок

2. Актуалізація опорних знань

           «Жити спішити треба, кохати спішити треба», Про що свідчать ці слова Василя Симоненка — про велику любов до земного життя чи про передчуття невблаганності долі, що відміряла йому такий короткий шлях у житті? Адже поет прожив лише 28 років, залишивши по собі неповторну лірику. Мав право сказати про себе та про кожного з нас слова, що є епіграфом сьогоднішнього уроку.

 

«Мозковий штурм»

Що для вас означає цей вислів?

 

   ІІ. Цілевизначення

            Повідомлення теми та мети уроку

   Визначення цілей здобувачами освіти

   Що очікуєте дізнатися нового сьогодні на уроці?

            Що означає бути справжньою людиною?

            Про які моральні якості будемо сьогодні говорити?

Людина, людська індивідуальність, особистість будуть обʹєктами нашого дослідження.

 

   ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

  1. Прийом кардіограми. Біографія В. Симоненка.

Що вас найбільше вразило в життєвій долі В. Симоненка?

  1. Перегляд відеофрагментів з біографії.

Що для В. Симоненка було головним у людині?

  1. Прийом «Асоціативний кущ»

Які асоціації у вас зі словом «людина»?

За якими критеріями її оцінюють? (Слайд)

Що в людині було важливим для В. Симоненка?

  1. Перегляд пʹяти Симоненкових заповідей (Слайд)
  2. Запишіть біля зірки на дошці, які якості ви цінуєте в людині.
  3. Аналіз поезії «Ти знаєш, що ти – людина?».

Прослуховування аудіозапису читання вірша В.Симоненком.

Бесіда за змістом.

Як ви розумієте зміст першої строфи?

Знайдіть рядки, які говорять про те, що людина має розуміти красу природи, прагнути жити в гармонії з навколишнім світом.

Що значить «гляди ж не проспи!»?

  1. Перегляд відеороликів, створених здобувачами освіти.

Який настрій передано?

Чому кожен по-різному відтворив однаковий зміст?

Робота в групах.

Знайдіть художні засоби (І ряд – анафори, епіфори; ІІ ряд – епітети, ІІІ ряд – риторичні запитання).

Визначення основного мотиву та ідеї.

  1. Якби ви в живописі відображали людину, якою б вона була?

(Малюнки дітей та розповідь про них)

  1. Індивідуальне завдання одному учневі (лист В.Стуса синові)

Бач, сину, я дуже хочу, аби ти виріс чесним, мудрим чоловіком, залишив по собі добрий слід. Пригадую одного старого дідуся. Сам голодний, він, піймавши хворе голуб᾽я, годував його зі своїх уст хлібом, напував водою. Те голуб᾽я стрибало за ним, як за батьком. І що? Видужало голуб᾽я, підросло, набралося сили. Не знаю, чи дякувало вже чи ні (не в тому річ!), а коли дякувало – то як. Але в моїй пам᾽яті – поки й житиму – буде той дідусь нужденний, якому голуби сідали на плечі, долоні, голову (дідусь уже помер). І від того, що це було, що це бачив я і бачили інші люди, світ став кращим. Бо й мені й іншим захотілося й собі – жити так, аби голуби сідали на плечі.

Який із малюнків відповідає цьому листу?

Що означає «жити так, аби голуби сідали на плечі»?

 

ІV. Рефлексія

  1. Оцінювання.

Emoji-технологія.

Відновіть рядки поезії за Emoji.

Які з якостей, записаних на зірці, притаманні вам?

З поезії В. Симоненка я дізнався… 

Якою має бути людина?

  1. Домашнє завдання

 Вивчити напам᾿ять одну з поезій В.Симоненка.

 

 

doc
Додано
28 червня 2022
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку