План-конспект «Волейбол»
.
Тема уроку: Волейбол. Повторення БЖД. Інструкція № 6. Правила техніки безпеки на уроках волейболу. Організуючі і стройові вправи. ЗРВ та спеціальні вправи. Вправи для розвитку швидкісно - силових якостей: стрибки з місця в довжину та висоту; серійні стрибки з поштовхом однієї та двох ніг; вистрибування з присіду; стрибки «в глибину» з наступним вистрибуванням у гору; кидки і ловіння набивного м’яча (1 кг) в парах. Прямий нападаючий удар з власного підкидання, з накидання партнера, з передачі партнера. Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах. Взаємодії гравців задньої лінії під час прийому м’яча. Навчальна гра.
Тривалість уроку: 45 хв.
Інвентар: волейбольні м’ячі, волейбольна сітка, свисток.
Мета уроку: виховання правильного ставлення до свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей учнів, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні |
|
Підготовча частина (10хв) |
||||
|
Організація учнів до уроку |
1хв |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і стан їх здоров’я |
|
|
Повторення правил безпеки під час гри у волейбол |
3хв |
Учні всі разом повторюють правила техніки безпеки. |
|
|
Спортивна вікторина на знання правил гри у волейбол: 1. Які розміри волейбольного майданчика: А) 14х7 м.; Б) 18х9 м.; В) 20х10 м. 2. Чи допустимі перерви між партіями гри: А) так; Б) ні; В) перед вирішальною. 3. Яка відстань між середньою лінією і лінією нападу: А) 3 м.; Б) 4 м.; В 2,5 м. 4. Чи можна гравцеві передньої лінії заблокувати подачу, яку виконує команда суперника: А) ні; Б) так. 5. Чи може суддя дозволити грати босоніж: А) ні; Б) так. 6. Скільки ударів має право виконати команда для переведення м’яча на сторону суперника: А) 2; Б) 3; В) 4. 7. Чи можна гравцям, які виконують блокування, переносити руки на сторону суперника: А) ні; Б) так.
|
2-3 хв |
Усі учні відповідають на 7 запитань. Відповідь дають тільки після підняття руки. |
|
|
Шикування в одну шеренгу, розрахунок на 1 – 2, розмикання в дві шеренги, перші номери беруть набивні м’ячі
|
30 с |
Розімкнути учнів у дві шеренги |
|
|
Виконання стройових вправ: Повороти: - праворуч; - ліворуч; - кругом;
|
2 хв |
Чітке виконання |
|
|
Комплекс вправ, з набивним м’ячем, для розвитку швидкісно-силових якостей |
10 хв |
Учні : • основної групи з набивними м’ячами вагою 2 кг; • підготовчої групи та дівчата основної групи з набивними м’ячами вагою 1 кг; • спеціальної групи – працюють з ноутбуком, вирішують кросворди Відстань в парах: хлопці – 4 – 5 м; дівчата – 3 – 4 м. Звернути увагу на правильний прийом м'яча, для запобігання травм. По закінченню виконання вправи, м'ячі передаються першим номерам. |
|
Основна частина (28 хв) |
||||
|
Прямий нападаючий удар |
1-2 хв |
Розповісти, показати як виконується, наголосити на важливості технічного елемента |
|
|
Прямий нападаючий удар |
1-2 хв |
У шерензі учні повторюють за вчителем виконання елементу |
|
|
Учні імітують виконання прямого нападаючого удару |
2-3 хв |
Учні працюють з вчителем |
|
|
Тримаючи м’яч у прямій руці, ударяти по м’ячу другою рукою |
2-3 хв |
Учні працюють з вчителем |
|
|
Удар по м’ячу з власного підкидання |
4-5 хв |
Учні працюють з вчителем |
|
|
Удар по м’ячу з власного підкидання через сітку |
10-12 хв |
Учні працюють з вчителем |
|
|
Удар через сітку в стрибку з передачі партнера |
5-6 хв |
Учні працюють з вчителем |
|
Заключна частина (7 хв) |
||||
|
Виконання комплексу вправ на рівновагу та заспокоєння організму |
3 хв |
За вчителем виконують вправи, увагу зосереджують на виконанні вправи та ритму дихання
|
|
|
Шикування, підведення підсумків уроку |
3 хв |
Відзначення учнів |
|
|
Домашнє завдання |
1 хв |
Стрибки через скакалку |
|