План-конспект уроку з англійської мови для 5 класу за підручником О. Карп'юк "Все про мою сім'ю"

Про матеріал
В розробці поданий план-конспект уроку з англійської мови для 5 класу за підручником О. Карп'юк "Все про мою сім'ю"
Перегляд файлу

Тема уроку: Все про мою сім’ю

Мета уроку: Ознайомити учнів з новими ЛО (grandson, granddaughter, niece, nephew, wife, husband..). Активізувати  лексику теми, вивчену у 4 класі. Формувати навички діалогічного мовлення на рівні мікровисловлювань в межах теми.  Активізувати вивчений граматичний матеріал ( присвійний відмінок, дієслово to be).  Розвивати інтонаційний слух ( інтонація питальних речень), увагу, ініціативність у висловлюваннях , продовжувати формувати вміння працювати в групах та парах; виховувати культуру мовлення.                                                                                                                               Виховувати любов до сім’ї, повагу до членів родини.

Обладнання: підручники О.Карп’юк English 5, зошити, дошка, презентація до уроку,  картки з завданнями, малюнки,  граматичні таблиці.

 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку (PROCEDURE)

І. Організація класу.

1. Підготовка до сприйняття іноземної мови. Lead –in

T. Hello, children! I’m glad to see you.

Ch. Hello, teacher! We are glad to see you too!

 

Повідомлення теми уроку.

- Вчитель задає запитання

1.  I’d like to ask you who usually cooks breakfast for you?

2. Who helps you to do your hometask?

3. Who usually plays with you?

Now let’s have a look at the picture and try to guess today’s topic!

001.jpg

 

 

 Діти, хто здогадався яка тема нашого сьогоднішнього уроку?

2. Введення в іншомовну  атмосферу.

1. Читання вірша.

img_user_file_5562348b5749f_0.jpg

Фонетична зарядка .

2.JPG

Активізація раніше засвоєних знань

Match the words to the pictures (діти біля дошки поєднують зображення з відповідними словами)

priezientatsiia-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-na-tiemu-my-family_2.jpeg

ІІ. Основна частина уроку.Main part of the lesson.

  1. Warming-up

Look at the picture and tell which family members you have got

a4478753be5adfece942a0f5d46a1a01.jpg

Учні розповідають про своїх членів родини.

  1. Game “Unscramble the words”

N-P-E-E-H-W (nephew), C-E-L-N-U (uncle), N-A-T-U (aunt), L-F-Y-A-I-M (family), T-O-H-E-M-R (mother) I-C-E-N-E (niece) A-H-E-F-T-R (father) R-O-T-B-E-R-H (brother) T-S-E-R-I-S (sister) U-S-H-D-A-N-B (husband) F-E-W-I (wife ) R-E-T-P-A-N-S (parents) S-U-C-I-N-O-E (cousine) A-S-E-D-P-G-A-R-N-R-T-N(grandparents)

 

  1. Vocabulary practise

Let’s open our books on the page 88.  Look at the picture and answer the questions from ex.1.

big_88.jpg

  •                   How many brothers has Tom got?
  •                   How many cousins has Tom got?
  •                   How many uncles has Tom got?
  •                   How many aunts has Tom got?
  1. Pair work Work in pairs and complete the sentences  with the words from the box.     ( Учні в парах доповнюють речення і зачитують)

Complete the sentences with the words:

  1. Mother, grandmother, daughter, granddaughter, aunt, sister, cousin.
  1. Mrs. Green is Tom’s…….
  2. Julie is Pat’s…..
  3. Sarah is Martha’s…..
  4. Diana is Tim’s….
  5. Martha is Tom’s….
  6. Julie is Sarah’s….
  7. Diana is Mr. Peters’
  1. Son, grandson, cousin, uncle, father, grandfather, brother.
  1. Patrick is Tom’s….
  2. Pat is Mat’s….
  3. Tom is Martha’s….
  4. Nick is Mrs. Green’s….
  5. Mr. Green is Nick’s….
  6. Jim is Tom’s….
  7. Rick is Pat’s….

Look at the family tree again. Ask and answer the questions in pairs.

Example:

  • Is Rick Tom’s uncle?
  • Yes, he is.
  • Is Julie Leo’s aunt?
  • No, she isn’t.

 

Answer the questions:

How many sisters (uncles, cousins, aunts) have you got?

  1. Relaxation

Do you like singing songs? Let’s listen and sing the song  "If You're Happy"

"If You're Happy"

If you are happy and you know it clap your hands.

(clap clap)

If you are happy and you know it clap your hands.

(clap clap)

If you are happy and you know it and you really want to show it.

If you are happy and you know it clap your hands.

(clap clap)

 

If you are happy and you know it stomp your feet.

(stomp stomp)

If you are happy and you know it stomp your feet.

(stomp stomp)

If you are happy and you know it and you really want to show it.

If you are happy and you know it stomp your feet.

(stomp stomp)

 

If you are happy and you know it slap your knees.

(slap slap)

If you are happy and you know it slap your knees.

(slap slap)

If you are happy and you know it and you really want to show it.

If you are happy and you know it slap your knees.

(slap slap)

 

If you are happy and you know it click your fingers.

(click click)

If you are happy and you know it click your fingers.

(click click)

If you are happy and you know it and you really want to show it.

If you are happy and you know it click your fingers.

(click click)

 

If you are happy and you know it do all four.

(clap clap stomp stomp slap slap click click)

If you are happy and you know it do all four.

(clap clap stomp stomp slap slap click click)

If you are happy and you know it and you really want to show it.

If you are happy and you know it do all four.

(clap clap stomp stomp slap slap click click)

 

 

And now the most difficult task. Do the crossword puzzle. You have your tasks on the desks, do the crossword puzzle and write the words.( на дошці великий кросворд, діти по одному виходять і записують слова.)

big_Стр.46_(1).jpg

6. Dialogue speech 

Now it’s time to speak a little. ex. 3,p. 93  Use the words from Ex 2, p. 93 and Tom’s family tree  ask and answer the questions.

(На дошці схеми питань  Is …… Tom’s…..?

Who is….?

Is ….. Tom’s ……or ……..?

ІІІ. Заключна частина уроку. SUMMARY OF THE LESSON.

  1.               Підсумки (Conclusion) 

You have worked really hard today. What did you like most to do at our lesson today?

2.Assessment  (Оцінювання)

3.Домашнє завдання (Homework)  Make a poster of your family and tell about the relations  in your family.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
13 березня 2021
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку