" План-конспект уроку з англійської мови у 4 класі на тему: "Моє хобі"

Про матеріал

" План-конспект уроку з англійської мови у 4 класі на тему: "Моє хобі" складено до підручника О. Карп'юк. Різноманітні завдання дають змогу зацікавити учнів до опрацювання даної теми.

Перегляд файлу

 

Урок з англійської мови у 4 класі на тему:

«Моє хобі»

Тема : «МОЄ  ХОБІ»

Мета:Сприяти закріпленню  лексико-граматичного  матеріалу  та вдосконаленню навичокаудіювання,  читання,  говоріння і  письма; розвивати мовну здогадку учнів та вміння співпрацювати у групі;  виховувати прагнення з користю проводити вільний час, збагачуючи себе новими знаннями ..

Обладнання: підручник 4-го класу з англійської мови О. Карп'юк,  дидактичний матеріал, робочий зошит,ноутбук, наочність.

Procedure

I.IntroductionGreeting

T: Goodmorning, pupils!

P: Good morning,

Good morning,

Good morning to you.

 Good morning,

Good morning,

I’m glad to see you!

T: I’m glad to see you too!

T: How are you?

P: We’re fine, thank you. And how are you?

T: I’m fine, too, thank you. Sit down, please.

Aim

T:Today  weare going to speak about hobbies.  You will repeat words and practice your listening,  reading, speaking and writing skills.You willplay some games and do some exercises. Let’s start our lesson.

 

Warming up

 

Phoneticdrill.

Everybodyhas ahobby,

Butwe'vegot a commonone.

Englishdoesattractus

Morethanstampsandactors

Andit's agreatfun!

T: At first let’s play.

 

Game: “Mixed letters”

Reading

The  Teacher  divides  the  pupils  into  2 – 3 groups.Every group  receives  the cards. All words were written wrong. The pupils must  write the letters in the right order and read them.

T:I see who will be first.

 

 

 

  1. neidrag =
  1. ghifns =
  1. lycncig =
  1. letigralvn =
  1. ntollicegc =
  1. nungirn=
  1. pinganit =
  1. okgoicn =
  1. anigkst =
  1. cadnign =
  1. ngising =
  1. neidrag = reading
  1. ghifns = fishing
  1. lycncig= cycling
  1. letigralvn = travelling
  1. ntollicegc  = collecting
  1. nungirn= running
  1. pinganit = painting
  1. okgoicn = cooking
  1. anigkst= skating
  1. cadnign =dancing
  1. ngising=singing


 

II.Main  part

Check on Homework

PW ex.3, p.30(Read and match the pictures to the right sentences)

PW ex.4,p.30(Answer the questions)

Vocabulary Practice

The  Teacher  divides  the  pupils  into  2 – 3 groups.

T:  Dear  pupils  I  want  to  show  you  a  video  “Hobbies  Phrases”.  You   must  be  very  attentive.  Listen  and   repeat  please.

( Teacher  try  to  turn  on  the  laptop  but  she  can’t  do  it )

Pupil 1:  What  happened?

Pupil 2:  Can  we  help  you?

T:  Yes.  It’s  a  pity.I  forgot  a  password.  Help  me  please.

P.s:  What  can  we  do?

T:  At  first  you  must  guess  a  crossword.  Then  you  will  see  some    letters  in  blue cells. You  must  make  a  word  from  these  letters.  It  will  be  my  password.

 

( Every  group  receives  a  crossword,  guesses  it  and  makes  a  word.

Every  group  tries  to  be   first).

 

 

 

Crossword   « Hobby »

 

Translate  into   English  and   write   down.


1. Плавання

2. Малювання

3. Катання  на  велосипеді

4. Танці

5. Читання

6. Спів

7. Риболовля

8. Колекціонування

9. Катання  на  ковзанах

10. Приготуванняїжі

11. Катання  на  санчатах

12. Біг


 

Group1:  Weareready.The  password  is  “ friend ”.

T: You did a good job. Thank you very much.

(The  teacherturns  on  the  laptop  and  shows  a  video.  The  pupils  repeatthe   words).

Video

“Hobbies Vocabulary and Pattern Practice for Kids (I like ~ ⁄ I love ~ ) by ELF Learning”https://www.youtube.com/watch?v=QZ_1SAdy0jk

 

Listening

 

T:Look  here. There are many kinds of hobbies. What are they?

P1: Cycling, collecting, gardening, fishing.

P2: Cooking, reading,dancing, travelling.

T: Your  task will be to guess what hobby  I will read you  about, and take necessary pictures and  put  them  in the correct order.(The teacher gives pictures to every group)

Hobbies

1)Such people like to visit different cities, towns and historical places. Some people even visit other countries. They can travel by car, by plane, by train, by bus or on foot. This hobby helps them to learn history, geography and traditions of different people and countries.( Travelling)

2)People like to spend their free time near the rivers or lakes . They often go there with their friends or relatives . They can have a picnic there. They go usually there in summer but some people like to go there in winter too . Also they can boil fish broth ( soup ) after going there.(Fishing)

3)It is a very beautiful and good kind of hobby. You can visit dancing club after lessons or dance at home. If you can dance well, you can show it at the disco, at the parties with your friends!(Dancing)

4)This hobby is interesting and useful. People try to find or buy different things such as stamps, badges, coins, pictures, dolls, etc. Their collections can be thematic. This hobby helps people to make new friends and to learn some new things about countries and lands, animals and birds, famous people and historical events. (Collecting.)

5)People like to make new dishes. They often cook for the family and for their friends. They can present the food nicely and lay the table beautifully. They use spices (vinegar, oil, pepper, etc.) They can boil or fry meat, fish, and chicken and make souses and deserts. (Cooking.)

6)People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. And they are really proud of it. They can have different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. Their hobby helps them to relax, to learn the world and understand other people better. (Reading.)

 

 

 

 

Physical warming up

T: Pupils! Are you tired?

Pupils: So-so.

T: Let’s do some physical exercises.

                      Hands up.

Hands down.

Hands  onyour hips.

Sit down.

Stand up.

Hands  aside.

Bend left.

Bend right.

One, two, three – hop.

One, two, three – stop

Grammar Practice

Writing

T:Let’s revise Yes/No questions

PW ex.3,p.32(Choose do or does and fill in )

Game “Question Tennis”

The class aredivided into two group. The group1 asks aquestion : “Is fishing your hobby?” or “Do you like dancing?” Group2 gives full answer.They then ask Group1 another question.The Groups take turns in this way and score points for correct questions and answers.

 

Reading and Speaking

Work in pairs

PB ex.2,p.44 (Read the dialogue and make own ones)

T:Now let’s play another game

Game “What is your hobby?”

The teacher gives every group the cards. Pupils put down them on the desk but they don’t see the pictures. Then the pupils of every group in turn take cards, see the pictures and make the sentence:  “ My  hobby  is  reading ”, “ My  hobby  is  cooking ”. Every   rightsentence  is  one  point.  The  group which  will  make  more   right  sentences is winner.

 

III.Summary

Homework

PB ex.4,p.45

Summarizing

T:You  have done  a lot of exercises today. What tasks were difficult for you? What tasks did you like? What questions have you got?

The lesson is over. Thank you for your work and attention! Your marks are …Good bye!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
4790
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку