План-конспект уроку з фізичної культури "Баскетбол"

Про матеріал

Завдання уроку:

Учні повинні знати:

-правила безпеки життєдіяльності на уроках фізичної культури;

-різновиди баскетбольних вправ, переміщень, ведення м'яча;

-техніку виконання передач в баскетболі.

Учні повинні вміти:

-працювати в групах, парах;

-працювати з різною інформацією;

-виконувати баскетбольні вправи та використовувати їх у подальшій ігровій діяльності;

-удосконалювати навички життєво необхідних рухових дій.

Учні повинні розуміти:

-важливість дотримання безпеки життєдіяльності під час самостійних занять фізичними вправами;

-роль фізичних вправ в житті людини і їх вплив на організм.

Тип урока: урок застосування знань, навичок і умінь

Перегляд файлу

 

БЕРДЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1

БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з фізичної культури

8 клас

Тема: «Баскетбол»

 

 

 

 

 

Розробив

учитель

фізичної культури

Станчевський М.М.

«спеціаліст другої категорії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердянськ

2017

 

Тема : «Баскетбол»

Мета:

Навчальна:  формувати предметні компетентності:

  • здоров’язберігаючу: навички збереження, зміцнення здоров'я та дбайливого ставлення до нього;
  • навчально-пізнавальну (компетентності рухової дії) – розширення рухового досвіду, удосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній діяльності;
  • інформаційно-інтелектуальну – уміння працювати з різною інформацією, застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях.

Розвивальна: розвивати  ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою (і рідної у разі відмінності): уміння правильно використовувати термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою.
  • математичну компетентність: уміння здійснювати самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізувати швидкість, відстань, траєкторію тощо.
  • уміння вчитися впродовж життя: уміння досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні; розуміння потреби постійного фізичного вдосконалення.
  • ініціативність і підприємливість: уміння боротися, здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізувати різні ролі в ігрових ситуаціях.
  • соціальна та громадянська компетентності: уміння спілкуватися у різних ситуаціях, дотримуватися правил чесної гри; пам’ятати, що головна перемога – це перемога над собою.
  • обізнаність та самовираження у сфері культури: уміння удосконалювати культуру руху.
  • екологічна грамотність і здорове життя: уміння свідомо ставитися до власного здоров'я та здоров'я інших; організовувати гру чи інші види діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності, усвідомлення дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконання фізичних вправ, значення рухової активності в житті людини для покращення здоров'я, самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотримуватися правил безпечної поведінки під час уроку.

Виховна:

  • виховувати інтерес до занять фізичною культурою, дисциплінованість, наполегливість у досягненні мети; відповідальність за своє життя і життя оточуючих;
  • виховувати інтерес до використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя.

 

 

Завдання уроку:

Учні повинні знати:

  • правила безпеки життєдіяльності на уроках фізичної культури;
  • різновиди баскетбольних вправ, переміщень, ведення м'яча;
  • техніку виконання передач в баскетболі.

Учні повинні вміти:

  • працювати в групах, парах;
  • працювати з різною інформацією;
  • виконувати баскетбольні вправи та використовувати їх у подальшій ігровій діяльності;
  • удосконалювати навички життєво необхідних рухових дій.

Учні повинні розуміти:

  • важливість дотримання безпеки життєдіяльності під час самостійних занять фізичними вправами;
  • роль фізичних вправ в житті людини і їх вплив на організм.

Тип урока:  урок застосування знань, навичок і умінь

Форми роботи: колективна, в парах, групова, індивідуальна.

Обладнання: проектор, ноутбук, баскетбольні м’ячі, секундомір, наочний матеріал.

Методи, прийоми:  словесні-бесіда, дискусія; наочні – малюнки, відеофрагменти;, практичні – оздоровчо-фізкультурні вправи, інтерактивні: «Склади пазл», «Бліц-турнір», «Мозковий штурм», «Аукціон знань»; акмеологічні методи й прийоми стимулювання й мотивації: «Створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення», «створення ситуації змагань», «Підказка», «Коментар, що дає надію».

Місце проведення: спортивна зала.

 

п/п

Зміст уроку

Дозу-вання

хв

Оранізаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (12 хв)

І. Орієнтація, мотивація навчальної діяльності. Цілепокладання.

1.

Привітання з учнями.

 

 

Замірювання ЧСС 1 (за 10с)

1 хв

 

 

 

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та стан їхнього здоров’я.

60-80 уд./хв

2.

 

 

 

 

 

Організуюча вправа «Фізкультхвилинка з м’ячем». 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

Вибір  «друга»  (м'яча) для уроку.

Розташування м’яча – двома руками за спиною.

Корекція постави.

(Додаток 1)

3.

Шикування.

30 с

Вільне за орієнтиром (екраном).

4.

Повідомлення завдань уроку.

1 хв

 

5.

Хвилинка творчості «Мене спонукає баскетбол».

30 с

Перевірка домашнього творчого завдання.

(Додаток 2)

6.

 

 

 

 

 

Логічна зв’язка «Давай поміркуємо!»

  • Що таке баскетбол?
  • Гра вчить нас бути…
  • Як ми використовуємо навички баскетболу в житті?
  • Які якості розвиває гра?

Вправа «Акцент»

  • Чим грають в баскетбол?
  • А де ваші м’ячі?
  • А  для чого за спиною?

до 1 хв

 

 

 

 

 

Учні складають «ланцюжок» відповідей  на питання  вчителя.

«Мозковий штурм».

 

Мимовільне акцентування м’ячем  положення хребта.

Контроль за поставою.

7.

Зміна положення тіла  в просторі.

 

Стоячи – сидячи.

8.

 

Гра «Я, ти, він, вона – баскетбол наша гра!»

 

До 2 хв

Поєднання індивідуальної та групової роботи:

  • зміна положення м’яча  за вчителям.
  • Бліц – турнір з теоретико – методичних знань.

(Додаток 3)

9.

Перешикування по майданчику.

 

 

Вільний вибір місця, зручного положення.

10.

Підготовчі вправи «Пальчикова гімнастика»

 

 

 

 

 

Замірювання ЧСС 2 (за 10с)

1 хв

М’яч між ногами.

Акцент на використанні елементів оздоровчих вправ для підготовки до занять.

Контроль за правильним диханням (Додаток 4).

80 – 90 уд./хв.

11.

Загально – розвиваючі вправи  з м’ячом на місці.

2 хв

Виконання під музичний супровід,

інтервал 2-3 кроки,

темп середній

(стежити за роботою рук і  ніг погодження дій з музичним супроводом).

Фронтально.

Контроль за поєднанням ритму та рухів.

Виконання індивідуального домашнього завдання за лідером.

12.

Спеціально – підготовчі вправи з м’ячем у русі.

 

 

 

 

 

 

Замірювання ЧСС 3 (за 10 с)

2 хв

Фронтально.

Вільний вибір місця.

Диференціація за рівнем фізичної підготовки. Виконання  індивідуального домашнього завдання за лідером.

120-140 уд/хв.

Основна частина (26 хв)

ІІ. Цілереалізація.

1.

Перешикування в шеренги.

 

Вільний вибір пари.

Інтервал – дистанція.

Робота в парах.

2.

Ведення м’яча в русі в поєднанні з біговими вправами:

  •  з високим підніманням стегна
  •  з захльостуванням гомілки
  •  з переміщенням приставним шагом

 

 

  •  самостійне  повторення вправ

до 5 хв

 

2 рази

2 рази

2 рази

 

 

2 рази

Звернути увагу на

техніку виконання вправи, акцент на носки стопи.

Поточно, у парах, чергування зміни місця виконання.

Індивідуально –  свій темп, контроль за простором, безпекою виконання

3.

Перешикування в колони.

 

Вільний вибір пари.

Інтервал – дистанція.

Робота в парах  у русі.

4.

Бігова вправа «Коловорот».

2 хв

За лідером, поточно. Вибір  бігу або ходьби -  індивідуально за рівнем фізичної підготовки.

5.

Передачі м’яча у русі:

  • двома руками від грудей;
  • ударом від підлоги;
  • поєднання передач та ведення м’яча;
  • з активною протидією.

 

до 5 хв

Виконання різновидів передач за текстом на картках без показу вчителя.

Зоровий орієнтир при переміщенні (фішки – пасивні захисники).

Дівчата -  відстань до 2 – х метрів, темп – довільний.

Хлопці – відстань до 3 –х метрів, темп – високий.

6.

Ведення м’яча   з завданням торкнутися  фішок вільною рукою:

  • індивідуально
  • в парах за руки

 

 

Ведення м’яча:

  • з протидією

 

 

 

 

  • з роботою за картками

Взаємоперевірка виконання завдання за картками.

Замірювання ЧСС 4 (за 10 с)

до 5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль за технікою  виконання ведення.

Поточно в парах.

Хлопці  торкаються маленьких фішок наприкінці.

Гравець, який відступає – рухається спиною вперед, положення м’яча змінює.

Хлопці – часта зміна положення м’яча.

Робота в групах.

(Додаток 5).

 

 

130 -150 уд./хв.

7.

Гра « Чарівний  м’яч» (хлопці).

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

Ігровий метод.

Акцент на передачі.

Гра в команді.

Підрахування кількості передач, визначення лідерів.

8.

Квест «За здоровий спосіб життя» (дівчата):

  • пазл «М’яч» - вибір: здорові звички;
  • пазл «Швидка допомога» - вибір: шкідливі звички.

 

4 хв

 

 

 

 

 

Ігровий метод.

Гра в команді.

Вправи з м’ячем (різновиди) в поєднанні з складанням карток з пазлів (Додаток 6).

9.

Вправа «Вільний мікрофон».

 

 

Замірювання ЧСС 5 (за 10 с).

до 1 хв

 

 

 

Обговорення результатів квесту, міркування про здоровий спосіб життя.

до 100-110  уд/хв.

Заключна частина ( 7 хв )

ІІІ. Рефлексійно-оцінюючий етап.

1.

Перешикування.

 

Контроль дихання, кольору шкіри.

2.

 Вправи на відновлення   з елементами «Стретчингу».

2 хв

За лідером, у групах. Диференціація – хлопці, дівчата.

Пояснення про необхідність стретчингу після тренування для  якісного відновлення

організму.

3.

Домашнє завдання

 

 

Замірювання ЧСС 6 (за 10 с).

1 хв

 

 

 

Диференційовано

(Додаток 7).

 

80-90 уд./хв

4.

Підведення підсумків уроку.

2 хв

 

5.

Цінування та оцінювання роботи учнів.

1 хв

 

6.

Релаксаційна хвилинка.

1 хв

Вірш (Додаток 8).

 

 

 

doc
Додано
22 березня 2018
Переглядів
2156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку