Завдання уроку:
Учні повинні знати:
-правила безпеки життєдіяльності на уроках фізичної культури;
-різновиди баскетбольних вправ, переміщень, ведення м'яча;
-техніку виконання передач в баскетболі.
Учні повинні вміти:
-працювати в групах, парах;
-працювати з різною інформацією;
-виконувати баскетбольні вправи та використовувати їх у подальшій ігровій діяльності;
-удосконалювати навички життєво необхідних рухових дій.
Учні повинні розуміти:
-важливість дотримання безпеки життєдіяльності під час самостійних занять фізичними вправами;
-роль фізичних вправ в житті людини і їх вплив на організм.
Тип урока: урок застосування знань, навичок і умінь
БЕРДЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
План-конспект уроку
з фізичної культури
8 клас
Тема: «Баскетбол»
Розробив
учитель
фізичної культури
Станчевський М.М.
«спеціаліст другої категорії»
Бердянськ
2017
Тема : «Баскетбол»
Мета:
Навчальна: формувати предметні компетентності:
Розвивальна: розвивати ключові компетентності:
Виховна:
Завдання уроку:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Учні повинні розуміти:
Тип урока: урок застосування знань, навичок і умінь
Форми роботи: колективна, в парах, групова, індивідуальна.
Обладнання: проектор, ноутбук, баскетбольні м’ячі, секундомір, наочний матеріал.
Методи, прийоми: словесні-бесіда, дискусія; наочні – малюнки, відеофрагменти;, практичні – оздоровчо-фізкультурні вправи, інтерактивні: «Склади пазл», «Бліц-турнір», «Мозковий штурм», «Аукціон знань»; акмеологічні методи й прийоми стимулювання й мотивації: «Створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення», «створення ситуації змагань», «Підказка», «Коментар, що дає надію».
Місце проведення: спортивна зала.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозу-вання хв |
Оранізаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина (12 хв) |
||||
І. Орієнтація, мотивація навчальної діяльності. Цілепокладання. |
||||
1. |
Привітання з учнями.
Замірювання ЧСС 1 (за 10с) |
1 хв
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та стан їхнього здоров’я. 60-80 уд./хв |
|
2.
|
Організуюча вправа «Фізкультхвилинка з м’ячем».
|
1 хв
|
Вибір «друга» (м'яча) для уроку. Розташування м’яча – двома руками за спиною. Корекція постави. (Додаток 1) |
|
3. |
Шикування. |
30 с |
Вільне за орієнтиром (екраном). |
|
4. |
Повідомлення завдань уроку. |
1 хв |
|
|
5. |
Хвилинка творчості «Мене спонукає баскетбол». |
30 с |
Перевірка домашнього творчого завдання. (Додаток 2) |
|
6.
|
Логічна зв’язка «Давай поміркуємо!»
Вправа «Акцент»
|
до 1 хв
|
Учні складають «ланцюжок» відповідей на питання вчителя. «Мозковий штурм».
Мимовільне акцентування м’ячем положення хребта. Контроль за поставою. |
|
7. |
Зміна положення тіла в просторі. |
|
Стоячи – сидячи. |
|
8.
|
Гра «Я, ти, він, вона – баскетбол наша гра!»
|
До 2 хв |
Поєднання індивідуальної та групової роботи:
(Додаток 3) |
|
9. |
Перешикування по майданчику.
|
|
Вільний вибір місця, зручного положення. |
|
10. |
Підготовчі вправи «Пальчикова гімнастика»
Замірювання ЧСС 2 (за 10с) |
1 хв |
М’яч між ногами. Акцент на використанні елементів оздоровчих вправ для підготовки до занять. Контроль за правильним диханням (Додаток 4). 80 – 90 уд./хв. |
|
11. |
Загально – розвиваючі вправи з м’ячом на місці. |
2 хв |
Виконання під музичний супровід, інтервал 2-3 кроки, темп середній (стежити за роботою рук і ніг погодження дій з музичним супроводом). Фронтально. Контроль за поєднанням ритму та рухів. Виконання індивідуального домашнього завдання за лідером. |
|
12. |
Спеціально – підготовчі вправи з м’ячем у русі.
Замірювання ЧСС 3 (за 10 с) |
2 хв |
Фронтально. Вільний вибір місця. Диференціація за рівнем фізичної підготовки. Виконання індивідуального домашнього завдання за лідером. 120-140 уд/хв. |
|
Основна частина (26 хв) |
||||
ІІ. Цілереалізація. |
||||
1. |
Перешикування в шеренги. |
|
Вільний вибір пари. Інтервал – дистанція. Робота в парах. |
|
2. |
Ведення м’яча в русі в поєднанні з біговими вправами:
|
до 5 хв
2 рази 2 рази 2 рази
2 рази |
Звернути увагу на техніку виконання вправи, акцент на носки стопи. Поточно, у парах, чергування зміни місця виконання. Індивідуально – свій темп, контроль за простором, безпекою виконання |
|
3. |
Перешикування в колони. |
|
Вільний вибір пари. Інтервал – дистанція. Робота в парах у русі. |
|
4. |
Бігова вправа «Коловорот». |
2 хв |
За лідером, поточно. Вибір бігу або ходьби - індивідуально за рівнем фізичної підготовки. |
|
5. |
Передачі м’яча у русі:
|
до 5 хв |
Виконання різновидів передач за текстом на картках без показу вчителя. Зоровий орієнтир при переміщенні (фішки – пасивні захисники). Дівчата - відстань до 2 – х метрів, темп – довільний. Хлопці – відстань до 3 –х метрів, темп – високий. |
|
6. |
Ведення м’яча з завданням торкнутися фішок вільною рукою:
Ведення м’яча:
Взаємоперевірка виконання завдання за картками. Замірювання ЧСС 4 (за 10 с) |
до 5 хв
|
Контроль за технікою виконання ведення. Поточно в парах. Хлопці торкаються маленьких фішок наприкінці. Гравець, який відступає – рухається спиною вперед, положення м’яча змінює. Хлопці – часта зміна положення м’яча. Робота в групах. (Додаток 5).
130 -150 уд./хв. |
|
7. |
Гра « Чарівний м’яч» (хлопці).
|
4 хв
|
Ігровий метод. Акцент на передачі. Гра в команді. Підрахування кількості передач, визначення лідерів. |
|
8. |
Квест «За здоровий спосіб життя» (дівчата):
|
4 хв
|
Ігровий метод. Гра в команді. Вправи з м’ячем (різновиди) в поєднанні з складанням карток з пазлів (Додаток 6). |
|
9. |
Вправа «Вільний мікрофон».
Замірювання ЧСС 5 (за 10 с). |
до 1 хв
|
Обговорення результатів квесту, міркування про здоровий спосіб життя. до 100-110 уд/хв. |
|
Заключна частина ( 7 хв ) |
||||
ІІІ. Рефлексійно-оцінюючий етап. |
||||
1. |
Перешикування. |
|
Контроль дихання, кольору шкіри. |
|
2. |
Вправи на відновлення з елементами «Стретчингу». |
2 хв |
За лідером, у групах. Диференціація – хлопці, дівчата. Пояснення про необхідність стретчингу після тренування для якісного відновлення організму. |
|
3. |
Домашнє завдання
Замірювання ЧСС 6 (за 10 с). |
1 хв
|
Диференційовано (Додаток 7).
80-90 уд./хв |
|
4. |
Підведення підсумків уроку. |
2 хв |
|
|
5. |
Цінування та оцінювання роботи учнів. |
1 хв |
|
|
6. |
Релаксаційна хвилинка. |
1 хв |
Вірш (Додаток 8). |
|