План-конспект уроку з фізичної культури для 5-9 класів на тему варіативного модуля з Софтболу:
"Загальна характеристика гри у Софтбол, правилам гри, розмітка ігрового майданчика та розміщення гравців"
Час: 45 хвилин
Цілі уроку:
1. Ознайомити учнів із загальними характеристиками гри у Софтбол.
2. Навчити учнів основним правилам гри, розмітці ігрового майданчика та розміщенню гравців.
3. Розвинути фізичні навички за допомогою організуючих, загально розвивальних та спеціальних бігових вправ. 4. Покращити силу м’язів кистей рук через спеціальні вправи.
Вступ: (5 хвилин)
Розпочинаємо урок з короткого обговорення, що таке софтбол. Запитайте учнів, чи хтось грав у софтбол або бачив гру по телевізору. Поясніть, що сьогодні ми дізнаємось про основні елементи гри, такі як розмітка майданчика, розміщення гравців та основні правила. Нагадайте, що деякі елементи софтболу можуть бути знайомі з інших видів спорту, які вони вже вивчали (бейсбол).
Основна частина: (25 хвилин)
1. Пояснення розмітки ігрового майданчика (5 хвилин):
Опишіть форму та розміри софтбольного поля, включаючи бази, пітчерської планки та аутфілду. Використовуйте наочні матеріали, такі як малюнки або відео, щоб показати розмітку.
2. Розміщення гравців (5 хвилин):
Поясніть позиції гравців на полі: пітчер, кетчер, інфілдери, аутфілдери. Покажіть, як гравці розміщуються на полі під час гри.
3. Основні правила гри (5 хвилин):
Розкажіть про основні правила, такі як порядок подачі, біг між базами, влучання та аут. Використовуйте приклади з реальних ігор для ілюстрації правил.
4. Організуючі та загально розвивальні вправи (5 хвилин): Проведіть коротку розминку з вправами на розтяжку та розігрів м’язів.
5. Спеціальні бігові та стрибкові вправи (5 хвилин):
Навчіть учнів вправам для розвитку швидкості та координації, таким як біг на короткі дистанції, стрибки на місці.
Активності: (10 хвилин)
Розділіть учнів на невеликі групи. Кожна група повинна виконати завдання: розмітити умовний софтбольний майданчик у залі або на вулиці та розмістити "гравців" на відповідних позиціях. Після виконання завдання кожна група коротко презентує свої результати, міні-гра між групами на швидкість знаходження позицій по команді вчителя.
Закріплення: (3 хвилини)
Проведіть невелику вікторину з питаннями на засвоєння матеріалу. Наприклад, запитайте про позиції гравців або правила гри.
Висновок: (2 хвилини)
Підведіть підсумки уроку, наголосивши на ключових моментах: розмітка поля, розміщення гравців, основні правила гри. Запитайте учнів, що їм найбільше запам'яталося.
Домашнє завдання:
Учням пропонується переглянути відео гри у софтбол та записати три нові факти, які вони дізналися. Також попросіть їх намалювати схему софтбольного поля з розміщенням гравців.
Цей конспект уроку можна легко адаптувати для модулю Бейсбол (Бейсбол-5) для розуміння серед учнів цих модулів.