План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Час: 35хв
Інвентар: 1 м’яч
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Тема: «Базова рухова активність». «Ігрова та змагальна діяльність учнів».
1. Правила добору спортивного інвентарю та безпечної поведінки під час виконання життєво необхідних рухових умінь та навичок. Правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та естафет. Ознайомлення із правилами ігор. Правила чесної гри, вміння вигравати і програвати з гідністю.
2.Організовуючі вправи: стійки: стійка ноги нарізно, широка стійка. 3.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: колові рухи руками.
4.Рухливі ігри
Завдання: ОЗНАЙОМИТИ: бесіда: «Правила добору спортивного інвентарю та безпечної поведінки під час виконання життєво необхідних рухових умінь та навичок. Правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та естафет. Ознайомлення із правилами ігор. Правила чесної гри, вміння вигравати і програвати з гідністю»; ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; організовуючі вправи: стійки: стійка ноги нарізно, широка стійка; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: колові рухи руками; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Знайди своє місце»; ПОВТОРИТИ: рухливі ігри «Давайте познайомимося», «Знайомство з сусідами»; ВДОСКОНАЛЮВАТИ: організовуючі вправи: шикування; основна стійка; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: почуття поваги до інших осіб; бажання підтримувати та приймати інших; бажання бути здоровим: вміння обирати ті предмети та вправи, які корисні для здоров’я; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Учитель: Треба разом привітатись! Учні: Добрий день! Учитель: Дружно, голосно сказати… Учні: Добрий день! Учитель: Вліво, вправо поверніться, Своїм друзям посміхніться! Учні: Добрий день! Учитель: І зі мною привітайтесь! Учні: Добрий день! |
1хв |
метод використання слова діти утворюють коло промовляють привітання інтеграція: мовно-літературна галузь |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Основи знань з фізичної культури: Правила добору спортивного інвентарю та безпечної поведінки під час виконання життєво необхідних рухових умінь та навичок. Правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та естафет. Ознайомлення із правилами ігор. Правила чесної гри, вміння вигравати і програвати з гідністю. 4.1.Дослідження спортивного інвентарю (колір, форма, маса (легший, важчий), розмір (більший ніж, менший ніж, коротший ніж, довший ніж). 4.2.Загадки про спортивний інвентар: 1.Як почне вона гуляти, заставляє всіх стрибати. Хто не стрибне, враз бігом вдарить, наче батогом (скакалка). 2.У дорогу вирушаю, щоб дістатись небокраю. Я за ним, він – утікати, не дається наздогнати (обруч). 3.Його б’ють, а він не плаче, Від удару тільки скаче (м’яч). |
2хв |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, природнича, мовно-літературна галузі |
5.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 5.1.Тема «Базова рухова активність». «Ігрова та змагальна діяльність учнів» 5.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
6.Очікувані результати: 6.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 6.2.Рефлексія: – Як ми йдемо на спортивний майданчик? – Як називаються люди, які рухаються пішки? – Як можна дослідити територію школи для безпечного маршруту до спортивного майданчика? 6.3. Гра «Уважний пішохід». Завдання: учитель називає перешкоди, небезпеки, безпечний шлях до спортивного майданчика, а учні це представляють довільним способом (мімікою, жестами, рухами). |
4хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
7.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (2 кроки прямо, 3 кроки ліворуч, 1 крок назад, 4 кроки праворуч, повернутися кругом, 2 кроки праворуч, 1 крок вперед, повернутися кругом. Вузенька стежечка. Торкніться лівою рукою плеча сусіда, пройдіть 2 кроки вперед, 3 кроки ліворуч, 1 крок праворуч); - перешикування («зайчики»: 1 стрибок назад, «білочки»: 2 кроки вперед). |
2хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
1.Розминка: |
5хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками. |
4хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Інтерактивні ігри «Давайте познайомимося», «Знайомство з сусідами», «Знайди своє місце»: |
8хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- правила ігор: 1.«Давайте познайомимося»: правила гри: І варіант: учитель називає своє ім’я, кидає м’ячик в руки учневі; учень повинен повернути м’ячика учителеві та назвати своє ім’я; гра продовжується доти, доки всі учні не назвуть своє ім’я; ІІ варіант: стрибнути всередину кола всіх дітей, які мають ім’я Тарас/Денис/ Оленка/ Петро/Софійка; полічити та показати на пальчиках їхню кількість; 2.«Знайомство з сусідами»: правила гри: учитель називає своє ім’я, дає м’ячик в руки будь-якому учневі; учень повинен передати м’ячика сусіду, який стоїть зліва та назвати ім’я учителя та своє ім’я; наступний учень називає ім’я учителя, ім’я того сусіда, який передав йому м’яча та своє ім’я; гра продовжується доти, доки всі учні не назвуть «ланцюжок» імен; «Знайди своє місце»: правила гри: за одним сигналом свистка учні стоять у колі, за двома сигналами свистка учні розбігаються по спортивному майданчику; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри |
- ігри; |
6хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
10хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
3хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок: |
3хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Я дізнався про… . |
|
|
– Безпечна поведінка - це… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
2хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |