ЗЗСО І-ІІІ ст. с.Піща
План-конспект
уроку з фізичної культури
(модуль “Волейбол”) 7 клас
Підготував:
Вчитель фізичної культури
ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Піща
Мельник Андрій Дмитрович
План – конспект уроку з фізичної культури. 7 клас.
Модуль: Волейбол.
Завдання уроку:
Інвентар : свисток, секундомір, волейбольні м’ячі, фішки,
Місце проведення : спортивний зал школи.
Хід уроку.
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки. |
Підготовча частина уроку
- навшпиньки, руки вгору -на п’ятах, руки за голову; -на зовнішній та внутрішній стороні стопи руки на поясі; -у присіді, руки на коліна.
Різновиди бігу: -рівномірний біг; -біг з високим підніманням стегон; -біг із закиданням гомілок; -біг з прискоренням по діагоналі; -біг приставними кроками в середній і високій стійці волейболіста.
1). Вихідне положення (В.п.) - руки на пояс. 1- нахил голови вперед; 2- в.п; 3- нахил голови назад; 4- в.п. 2). В.п.- права рука витягнута вгору, ліва вниз. Кисті зігнуті в кулак. 1-2 – відведення рук назад; 3-4 – те саме зі зміною положення рук. 3). В.п.- руки витягнуті в сторони, кисті зігнуті в кулак. 1-2 – колові оберти рук вперед; 3-4 – колові оберти рук назад. 4). В.п.- руки витягнуті вперед; 1 – напружене стискання пальців у кулак; 2 – В.п. 3 – ; 4 – напружене стискання пальців у кулак. 5). В.п. – руки перед грудьми в «замок». 1-4 – робота рук у вигляді «хвилі». 6). В.п.- руки на пояс. 1-4 – стрибки на правій нозі; 5-8 – на лівій нозі; Вправи з м’ячами (в парах): - Кидки м’ячами від грудей. - Кидки м’яча почергово правою і лівою рукою з-за голови. - Кидки м’яча двома руками з-за голови. - Це ж саме, тільки в підлогу.
|
15 хв. 2 хв.
5 хв.
5 хв
3 хв
30 с. |
Перевірити наявність форми, самопочуття учнів. Звернути увагу на готовність до уроку. Правила техніки безпеки на уроках спортивних ігор. У колону по одному, дистанція один крок.
Звертати увагу на дистанцію
Відстань 3-5 метрів. Звернути увагу на техніку виконання вправ.
Пульс за10 секунд не більше 35 разів |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Основна частина уроку.
-Гравець стає обличчям до м'яча. Однією ногою на півкроку вперед, ноги зігнуті в колінах, тулуб тримається майже вертикально, руки зігнуті в ліктях, кисті на рівні обличчя і трохи відведені назад, пальці рівномірно розставлені і напружені. -виконує передачу над головою самостійно -передачі в парах
-В. п. — основна або низька стійка. Прямі руки витягують вперед, лікті максимально зближують. Одна рука стиснута в кулак, друга — охоплює його так, щоб великі пальці були паралельними; -тулуб при прийомі м'яча тримається вертикально, руки працюють лише в плечових суглобах, м'яч приймається на передпліччя: - Передачі м’яча знизу вверх над собою - Передача і прийом м’яча знизу в парах. Естафета з мячами : Поділ класу на 3 команди: -учень котить м’яч до середини майданчика, перед сіткою ловить м’яч і біжить до свого партнера передаючи естафету. - учень біжить з м’ячем , кидає м’яча в сітку, потім ловить м’яча що відскочив і повертається до свого партнера передаючи естафету. - учень біжить з м’ячем , кидає м’яча через сітку потім ловить з другої сторони майданчика і ще раз перекидає сітку повертається до свого партнера передаючи естафету. - один учень стоїть на протилежній половині з м’ячем його партери по черзі підбігають за 3 метри до сітки виконують передачу двома руками через сітку і повертаються на своє місце. - учень біжить з м’ячем до стіни виконує 5 передач двома руками з верху і повертається до свого партнера передаючи естафету. - учень біжить з м’ячем до стіни виконує 3 кидка м’яча з-за голови і повертається до свого партнера передаючи естафету. Заключна частина уроку.
|
25 хв. 8 хв.
8 хв.
7 хв.
2-3 зх
30 сек.
|
Стежити за стійкою гравця.
Висота передачі оптимальна для кожного учня. Ноги зігнуті в колінах. Стежити за правильною постановкою ніг і роботою рук. М’яч спрямовувати прямо перед собою. Звернути увагу на групові взаємодії.
Дистанція 3-5 метрів.
Ноги зігнуті в колінах. Стежити за правильною постановкою ніг і роботою рук.
Вправи виконувати в парах.
Звернути увагу на техніку безпеки.
Звертати увагу на техніку виконання вправ.
Рефлексія : Запитати , що найбільше сподобалось ? Чи був урок цікавим?
|
Історія виникнення волейболу
Розповідь вчителя супроводжується переглядом слайдів.
Батьківщина волейболу - Сполучені Штати Америки.
Авторок гри був викладач фізичної культури коледжа в містечку Теліок штата Масачусетс - Вільям Морган. Він хотів створити просту гру, яку можна було б проводити без особливої підготовки і затрат на обладнання.
У І895 р. Морган розробив правила нової гри. Назвав «волейбол», що в перекладі з англійської мови означає "літаючнй м’яч".
Вперше волейбол був продемонстрований перед глядачами в червні 1896 року в Сорингфілді.
Гра стає все більш популярною в різних країнах, особливо волейбол швидко розповсюджується на Європейському континенті /Чехія, Франція, СРСР/; починають проводитись перші офіційні періості країн /Чехія, Польща/.
У 192І- 1928рр. уточнюються правила гри, формуються технічні прийоми /подача, передача, нападаючий удар, блок/. Виникають основи тактики гри, які вміщують в собі, в першу чергу, організацію дій декількох гравців, застосування ними окремих технічних прийомів.
На цьому етапі розвитку волейболу подачу, яка була раніше тільки способом ведення м’яча в гру, починають використовувати, як метод нападу. появляється верхня бокова передача. Технічні методи набувають все більше агресивний, нападаючий характер. Починає узагальнюватись тактика гри, поступова спеціалізація гравця.
Вперше в чемпіонаті Світу приймали участь представники Азії /Індія/. На першості Світу і І956р. /Париж/ Азія була представлена вже трьома командами - Індії, КНР, КНДР. Вперше приїхали волейболісти Америки /США, Бразилії, Куби/. Ця переїсть Світу відмічала рекордну кількість команд, що брали участь /17 жіночих, 24 чоловічих/.
У програму Олімпійських Ігор волейбол був включений в 1964р. У змаганнях у Токіо брало участь 6 жіночих і 10 чоловічих команд. Першими олімпійськими чемпіонами серед чоловіків стала команда СРСР, серед жінок - команда з Японії.