План-конспект уроку з ГІМНАСТИКИ для учнів 9 класу

Про матеріал
Даний конспект уроку з модуля "Гімнастика" містить цікаві вправи лікувальної фізичної культури для профілактики сколіозу, силові вправи для м’язів спини при викривленні хребта.
Перегляд файлу

  План-конспект  уроку  з  гімнастики  для  учнів  9  класу  3

 

Тема: ГІМНАСТИКА

 

Мета: Оволодіння навичками самострахування під час виконання гімнастичних вправ;  закріпити навички виконання перекидів вперед та назад і стійки на голові (хлопчики) та «мосту» (дівчатка); сприяння зміцненню здоров’я засобами виконання вправ лікувальної фізичної культури(ЛФК); виховання в учнів уваги, сили волі  та взаємодопомоги.  

 

Завдання уроку:

  1. Ознайомити учнів із поняттями: самострахування та страхування. Використання їх  під час виконання гімнастичних вправ.
  2. Повторити перешикування із однієї шеренги у три (та навпаки) на місці та лазіння по вертикальному канату у два або три прийоми.
  3. Розучити комплекс вправ лікувальної  фізичної культури (ЛФК)  для профілактики викривлень спини та захворювання на сколіоз  та комплексом силових вправ для м’язів спини при викривленнях хребта.
  4. Закріпити навички виконання перекидів вперед і назад в групуванні та стійки на голові (хлопчики) і «мосту» (дівчатка).
  5. Сприяти розвитку координації рухів, сили, гнучкості засобами гімнастичних і спеціальних вправ.
  6. Сприяти  вихованню  в  учнів організованості,  цілеспрямованості, взаємодопомоги, самострахування та вміння долати труднощі.

Обладнання та інвентар:  гімнастичні мати, свисток,  секундомір,

                                                     коврики туристичні (за кількістю учнів),

                                                     паралельні бруси або шведська стінка,

                                                     вертикальні канати для лазіння.

Місце проведення: спортивний зал.      Учитель: ЧИЖ Вікторія Василівна

Дата проведення:  16.01.2015 р.

Час  проведення: 10.20 - 11.05 (3-ий урок).

 

ТЕОРІЯ:  Поняття страхування і самострахування.

     Обов’язковою умовою успішного проведення уроку гімнастики є безпека.

    Безпека забезпечується високою фізичною, технічною і тактичною підготовкою. Незнання правил техніки безпеки або їх грубе порушення можуть бути причиною тяжких травматичних пошкоджень.

Термін «страхування», на думку західних філологів, має латинське

походження. В його основі лежать слова, які означають

 «безтурботний». Отже, страхування відбиває ідею застереження, захисту та безпеки. У багатьох слов’янських мовах, у тому числі й в українській, виникнення терміна «страхування» пов’язують зі словом «страх».

    Самострахування – це  здатність учня своєчасно приймати рішення і самостійно виходити з небезпечних положень, які можуть виникати під час виконання вправ. Існує головним чином, два основні шляхи виходу із небезпечного положення:

ø своєчасне припинення виконання вправи (якщо це можливо);

ø видозміна вправи з метою запобігання травми або полегшення сили падіння.

Отже, щоб уникнути травм учень повинен зробити потрібний і своєчасний додатковий рух або цілу рухову дію. Ці рухи і вправи не складні, доступні і потрібні практично всім учням, а особливо тим, хто займається видами спорту пов’язаними з несподіваними або навмисними падіннями (гімнастика, акробатика, боротьба, футбол, гандбол, волейбол і ін.).

Чим вищий рівень координаційних здібностей і розвитку спритності, тим швидше учень оволодіє прийомами самострахування.

Прийоми самострахування при виконанні найбільш розповсюджених вправ, які можуть бути небезпекою травматизму.

Самострахування при падіннях вперед

При падіннях вперед учні іноді отримують різні травми рук, обличчя, грудей. Найбільше це трапляється з тими у кого слабкі руки і недостатньо розвинута спритність. Для усунення цього недоліку пропонується наступний комплекс вправ для амортизації падінь згинанням рук. Цей спосіб самострахування застосовують при падіннях на місці або з невеликою поступальною швидкістю руху. При навчанні падінням слід використовувати поролонові мати.

Страхування і самострахування - це комплекс прийомів, який забезпечує затримання учасника при падінні, зриві. Прийоми страхування повинні бути відпрацьовані до автоматизму. У вирішенні цього завдання основні труднощі, як не дивно - психологічні. Першим частіше за все повинен виконувати вправи найдосвідченіший учень. Крім того, більшість технічних прийомів відпрацьовуються, як правило, в реальних умовах, а страхування в штучних. Тому на уроках гімнастики страхуванню необхідно приділяти набагато більше часу, по можливості імітуючи раптові реальні зриви, падіння.

Прийоми страхування та самострахування умовно поділяють на кілька груп.

Самострахування: в русі, при підготовці до виконання вправи, при забезпеченні страхування людини, що виконує гімнастичні чи акробатичні вправи.

Страхування: одночасне, поперемінне, групове.

Фото-0036

 

 

 

 

 

 

 

 

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА – 13-14 ХВИЛИН

1.

 

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

6.

7.

 

 

 

 

 

8.

Організований перехід  до  місця занять.

 

 

Шикування в одну шеренгу. Рапорт чергового. Привітання.

 

Повідомлення учням завдань уроку. Розповісти про поняття страхування і самострахування на уроках гімнастики.

Повторити стройові вправи на місці:

- перешикування із однієї шеренги в три (і навпаки).

 

 

 

 

 

 

Ходьба в обхід залу в колоні по одному:

  • стройовим кроком;
  • звичайною ходьбою.

 

 

Повільний біг

Ходьба в обхід залу в колоні по одному з виконанням вправи на відновлення дихання: підніманням рук через сторони вгору – вдих, опускання рук через сторони вниз - видих.

 Перешикування  з  колони по одному в колону по два. 

30 сек.

 

 

 

1 хв

 

 

До 2 хв

 

 

 

1 хв 30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

1 хв

 

30 с

 

 

 

 

До 1 хв

 

Дистанція – 2 кроки.

Перевірити стан одягу та спортивного взуття, зачіски учнів.

Звернути увагу на чітке виконання команд чергового.

Повідомити, пояснити, відповісти на запитання учнів.

 

Фронтальний метод

організації діяльності

учнів.

Розрахунок на 1-2-3-ій.

Виконати чітко за

командами вчителя.

Повторити, пояснити, виконати.  Виправити помилки: підказкою, повторенням.

Потоковий метод організації діяльності учнів.

Дистанція – 2 кроки.

Темп середній.

Звернути увагу на поставу.

Темп повільний.

Дистанція – 2 кроки.

Дихання ритмічне.

 

Темп повільний.

 

 

Дистанція – 2 кроки.

Дробленням, через центр залу.

Темп повільний.

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА – 13-14 ХВИЛИН

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Комплекс вправ ЛФК для профілактики захворювань спини(на профілактику сколіозу):

1) В.п. – лежачи на животі, руки під підборіддям.

1-3 – підняти пряму ліву ногу догори і утримувати її на вису;

4 – повільно опустити у в.п..

2) В.п. – те ж саме.

1-2 – одночасно підняти обидві ноги;

3 -4 – опустити у в.п..

3) В.п. – лежачи на животі, руки витягнуті вперед.

1 – одночасно підняти догори праву руку і ліву ногу;

2 – в.п.;

3 – підняти догори ліву руку і праву ногу;

4 - в.п..

4) В.п. – те ж саме, що в попередній вправі.

1 - одночасно підняти догори руки і ноги;

2 – В.П.;

3-4 – те ж саме, що 1-2.

5) В.п. – упор лежачи на спині, руки вздовж тулуба.

1 – зігнути руки;

2 – розігнути руки;

3-4 – те ж саме, що 1-2.

6) В.п. – упор лежачи на животі, руками захопити ступні.

1-2 – прогнутися;

3-6 – утримати це положення;

7-8 – повернутися у в.п..

 

 

5-6 хв

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

4-5 разів

 

 

 

 

 

4-5 разів

Дихання рівномірне, без затримування.

Фронтальний метод організації діяльності учнів.

 

Піднімання ніг виконувати по черзі.

Темп повільний.

 

 

 

Темп повільний.

 

 

 

 

Темп середній.

 

 

 

 

 

 

Темп повільний.

 

 

 

Темп повільний.

 

 

 

 

Темп повільний.

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА – 13-14 ХВИЛИН

 

7) В.п. – упор стоячи на колінах.

1 – прогнутися у спині, голову підняти догори;

2 – прогнутися у спині, голову опустити;

3-4 – те ж саме, що 1-2.

8) В.п. –  упор стоячи на колінах.

1 – підняти догори праву руку і ліву ногу;

2 – в.п.;

3 – підняти догори ліву руку і праву ногу;     4 –в.п..

9) В.п. – сід на п’тках, руками триматися за п’яти.

1-4 – піднятися на коліна, прогнутися у хребті.

5-8 – повернутися у в.п..

10) В.п. – лежачи на спині, руки в сторони.

1-4 – повільно підняти ліву ногу;

5-8 – повернутися у в.п.

Те саме виконати правою ногою.

11) В.п. – те ж саме.

1-4 – повільно підняти обидві ноги;

5-8 – повернутися у в.п..

 12) В.п. – те ж саме.

1 – зігнути праву ногу в колінному суглобі та підтягнути її руками до грудей;

2 – в.п.

Те ж саме виконати лівою ногою.

13) В.п. – те ж саме.

 

 

 

4-6 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів кожною ногою

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів кожною ногою

 

 

 

6-8 разів

 

Темп середній.

 

Вигнутися, як кіт.

 

 

 

Темп середній.

Тримати рівновагу.

 

 

 

 

 

 

 

Руки утримують п’яти.

Темп повільний

 

 

 

Темп повільний.

 

 

 

 

Темп повільний.

 

 

Темп середній.

 

 

 

 

 

 

Темп середній.

 

 

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА – 13-14 ХВИЛИН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

1 – зігнути обидві ноги та

підтягнути їх руками до грудей;

2 – в.п..

14) В.п. – лежачи на спині, руки в сторони.

Імітація рухів велосипедиста вперед і назад

 

15) В.п. - лежачи на спині, руки в сторони.

Підняти ноги до кута 45 градусів і писати цифри від 1 до 10.

 

Вимірювання ЧСС за 6 сек.

 

 

 

 

По 10-12 разів у кожну сторону

 

 

 

 

 

 

 

 

20-30 с

Утримувати ноги біля грудей – 5 секунд.

 

 

Темп середній.

 

 

 

 

Писати цифри прямими ногами, не згинати їх в колінних суглобах. Носки ніг натягнути.

Дихання не затримувати.

Звернути увагу на учнів, у яких пульс більший, ніж 140 -150 уд/хв.

ОСНОВНА ЧАСТИНА – 26-27 ХВИЛИН

1.

Розучити комплекс силових вправ для м’язів спини при викривленні хребта:

1) В.п. -  лежачи на лаві з опорою на стегна, ноги зафіксовані, руки притиснуті до грудей, верхню частину тулуба утримуємо горизонтально до підлоги.

1 - опускаємо тулуб вниз, майже до торкання головою підлоги;

2 -  повертаємося в горизонтальне положення;

3 – нахил назад, короткочасною затримкою у верхній точці;

4 – в.п..

2) В.п. - лежачи на спині на горизонтальній або нахиленій

4-5 хв

 

 

 

2 підходи кожен

 по 10-12 повторень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 підходи

Груповий метод організації діяльності учнів.

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ОСНОВНА ЧАСТИНА – 26-27 ХВИЛИН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

(головою вниз) лаві, ноги зігнуті в колінах, руки біля грудей.

1 -  піднімаємо тулуб до колін, але не до кінця (цілком відривати поперек від лави не треба);

2 - повернутися у вихідне положення.

3) В.п. -  вис на паралельних брусах з опорою на передпліччя (лікті і кисті рук).

Піднімання зігнутих ніг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріпити навички виконання акробатичних вправ:

 

  • перекид вперед;

 

  • перекид назад;

 

  • стійка на голові і руках (хлопці);
  • «міст» (дівчата);
  • стійка на руках з опорою ніг на стіні (хлопці і сильніші дівчатка).

по 10-15 повторень

 

 

 

 

 

3-4 підходи по 10-15 повторень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 хв

Ноги зігнути в колінах під кутом 90 градусів і зафіксувати в шведській стінці.

 

 

 

Вправа виконується в середньому або швидкому темпі.

Вправу можна виконувати вдома, наприклад: лягаємо на підлогу, ноги на кладемо на ліжко.

Вправа для нижньої частини черевного пресу.

Бажано піднімати зігнуті в колінах, а не прямі ноги –

так менше навантаження

на поперековий відділ хребта.

Якщо в залі не буде брусів можна робити у висі на шведській стінці.

Потоковий метод організації діяльності учнів. Наступний виконує після того, як попередній учень зійде з матів.

Дотримуватися дистанції!

Виконати у групуванні.

Пояснити. Повторити, які можуть бути помилки при виконанні вправ.

Виправити помилки: підказкою, показом, повторенням.

 

 

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ОСНОВНА ЧАСТИНА – 26-27 ХВИЛИН

  3.

 

 

 

 

 

 

 

   4.

Вправи на розвиток сили:

 

  • підтягування з вису на високій  перекладині (хлопці);
  • підтягування з вису лежачи на низькій (висотою 75 см) перекладині  (дівчата).

Лазіння по вертикальному канату у два або три прийоми (хлопці)

 

4-5 хв

 

 

 

 

 

 

 

6 хв

Почерговий метод організації діяльності учнів.

Слідкувати за долонями, використовувати прийоми самострахування!

Тримати ступні ніг.

 

Нагадати правила ТБ!

Повторити із попередніх класів. Виконати почергово.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА – 4-5 ХВИЛИН

1.

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

4.

 

 

 

Шикування по точках залу.

 

Комплекс вправ на розслаблення м’язів рук:

  1. В.п. – стійка ноги нарізно, руки внизу.

1 – підняти руки через  

      сторони вгору;

      2 – «кинути» кисті;

      3 – «кинути» передпліччя;

      4 – «кинути» плечі.

       2) В.п. – те ж саме.

     1 – підняти праву руку

            вперед-вгору;

     2 – «кинути» розслаблену

            руку вниз;

    3-4 – те ж саме, що 1-2.

Шикування в шеренгу.

 

Підведення підсумку уроку.

 

 

30 сек

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек

 

1 хв

Виконати за командою учителя.

Темп повільний.

Виконати за підрахунком учителя.

Виправити помилки: підказкою, показом, повторенням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біля бічної лінії розмітки спортзалу.

Похвалити учнів, які старалися на 90-100 %.

Дати пораду відстаючим учням.

Оголосити бали учням!

 

 

п\п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА – 4-5 ХВИЛИН

5.

Домашнє завдання: виконувати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги (хлопці) та від лави або дивану (дівчата).

 

30 сек

Розповісти, пояснити.

Показати правильне виконання вправи.

Хлопчики -  25 разів,

дівчатка - 15 разів

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
5660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку