План-конспект уроку з інформатики для 5 класу на тему: "Види сучасних персональних комп’ютерів"

Про матеріал

Анотація

до уроку з інформатики у 5 класі

на тему:

"Види сучасних персональних комп'ютерів"

Автор: Бурдюг Станіслав Валерійович

Урок складено за програмою «Інформатика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (автори Жалдак М.І., Морзе Н.В., Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я., Шакотько В.В.), рекомендована Міністерством освіти і науки України.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп'ютерів;

виховна: виховувати культуру роботи за комп'ютером, бережливе ставлення до комп'ютерної техніки, майна школи;

розвиваюча: сприяти розвитку уваги, мислення, пам'яті.

Урок з інформатики розроблений для учнів 5-го класу під час вивчення розділу "Комп'ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних". Тема уроку "Види сучасних персональних комп'ютерів"

Під час уроку необхідне таке обладнання та допоміжні матеріали: комп'ютери класу, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп'ютерна презентація до уроку, робочі зошити підручник, під'єднання до мережі інтернет.

  • У розробці використані такі методичні прийоми, як вправа "Цікавий кросворд", "Анаграми", гра "Співвідношення", інтерактивні завдання, фізкультхвилинки. Під час викладу нової теми спостерігається зв'язок з попереднім матеріалом. Структура уроку заключається в наступному: учні під час вивчення нового матеріалу вирушають у подорож до чарівної країни до міста «Моніторчик», де відвідують різні цікаві місця. На початку уроку учні під керівництвом вчителя виконують інтерактивні завдання для закріплення знань з попереднього матеріалу. Використовується інтерактивний метод «Мікрофон» для повторення правил техніки безпеки та інтерактивну гру «Співвідношення», в якій перевіряються знання учнів з теми: «Будова та пристрої персонального комп'ютера». Сам урок проходить у вигляді подорожі. Тема уроку закодована, учні повинні розгадати «чарівний кросворд». По ходу вивчення нової теми застосовується інтерактивне завдання «Анаграма» з демонстрацією відео-роликів. Під час мандрівки учні знайомляться з хлопчиком Ромчиком. Під час роботи за комп'ютером учні відповідають на цікаві запитання у програмі MyTest або на сервісі Google.

Обов'язково проводиться фізкультхвилинка, котра сприяє поліпшеннюфункціонування мозку, відновлює тонус м'язів, які підтримуютьправильну поставу, знімає напругу з органів зору і слуху, зутомлених від письма пальців.

У кінці уроку проводиться рефлексія, під час якої учні аналізують свою роботу, наскільки вони справилися із завданнями, поставленими на початку уроку, що допомогло досягти мети, чи виникали труднощі під час уроку, чи сподобався сам урок.

Урок розроблений з використанням інформаційно-комунікаційних технологій та сервісу Web 2.0. Мультимедійна презентація створена у програмі Pоwer Point і використовується на кожному етапі. Для кращої візуалізації застосована анімація, використано звуковий відеосюжет. Слайди стилізовані в одній темі, розмір та кольори шрифту сприяють хорошій читабельності. Перехід слайдів регулюється натисненням клавіші, а їх черговість дозволяє вчителю чітко регламентувати етапи уроку, кожному з яких відповідає певна група слайдів.

Рекомендовано для вчителів інформатики, та для студентів педагогічних навчальних закладів.

Перегляд файлу

 

План-конспект

Тема: Види сучасних персональних комп’ютерів

Мета: 

  • навчальна: ознайомити учнів з видами сучасних персональних комп’ютерів;
  • виховна: виховувати культуру роботи за комп’ютером, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, майна школи;
  • розвиваюча: сприяти розвитку уваги, мислення, пам’яті.

Обладнання: комп’ютери,  тестова програма MyTest.

Дидактичні засоби: підручники, плакати, інструкції.

Тип уроку: Урок-подорож

 

Хід уроку

 

І.   Організаційна частина.

 

  1. Привітання

(Слайд 1)

Доброго дня, шановні учні.

Сьогодні у нас незвичайний урок, а саме  -  урок-подорож. Інформатику можна порівняти з величезною країною, де повно всяких чудес, сюрпризів, чарівних знахідок і навіть небезпек! Під час цієї подорожі ми з вами відвідаємо місця в яких знаходиться найсучасніша комп’ютерна техніка.

 

  1. Пояснення умов гри

 

  • За кожну правильну відповідь ви наближатиметеся на 1 крок ближче до перемоги. А нагородою вам за це стане добра оцінка.
  • Щоб було легше підраховувати результати, я щедро видаватиму вам картки з зображенням різних видів комп’ютерної техніки. В кінці уроку відразу стане зрозуміло, хто переміг і яку оцінку отримає. Отже, вирушаємо!

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань

 

Будь-яка серйозна подорож починається з підготовки.

  1.            Метод «Мікрофон».

(Слайд 2)

Для початку треба пригадати правила ТБ під час подорожі. Скажіть по одному правилу з техніки безпеки у комп’ютерному класі.

(Учні називають правило з ТБ)

  1.            Співвідношення.

(Слайд 3)

У дорозі нам стануть у пригоді правила дорожнього руху. Зараз перевіримо ваші знання з цих правил. Давайте встановимо відповідності на зображенні:

(http://LearningApps.org/watch?v=pkr65354t01)

 

 

 

Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила.

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.

2. Без дозволу -  нічого не вмикай.

3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним.

 

Отож вирушаємо!... Щоб не сумувати, доки ми виїжджаємо за межі нашого інформативного міста, ми з вами розгадаємо кросворд та за одно і дізнаємося назву міста до якого прямуємо.

 

Розгадування кросворду (Слайд 4)

Кросворд

(http://LearningApps.org/watch?v=pz49v7ws201)

 

 

 

 

 

к

л 

а 

в 

і 

а 

т 

у 

р 

а 

 

 

 

 

м

о 

н 

і 

т 

о 

р 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

и 

ш 

а 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

р 

и 

н 

т 

е 

р 

 

 

 

 

 

 

 

д

ю 

й 

м 

 

 

 

 

 

 

 

д

ж 

о 

й 

с 

т 

и 

к 

 

 

 

 

 

 

 

 

с

к 

а 

н 

е 

р 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

с 

е 

р 

о 

к 

с

 

 

 

 

 

 

 

1. Пристрій, що має більше 100 кнопок.

2. «Очі» комп'ютера.

3. Маленька, сіренька, з хвостиком.

4. Друкуючий пристрій.

5. Одиниця вимірювання діагоналі екрану.

6. Маніпулятор для ігор.

7. Пристрій для передачі інформації з паперу в комп'ютер.

8. Розмножуючий пристрій.

 

Після розгадування кросворду, ми отримали ключове слово «Комп’ютер», а це означає, що назва міста, до якого ми прямуємо, тісно пов’язана з даним пристроєм.  Назва міста, до якого ми прибули: «Моніторчик».

(Слайд 5)

 

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

 

Тепер ми під’їжджаємо до одного з районів міста, де ми ознайомимося з видами сучасних комп’ютерів.

 

Зупинка 1. «Вулиця Комп’ютерна»

(Слайд 6)

Слово комп’ютер є похідним від англійського слова computer, яке перекладається як «обчислювач». Сучасні комп’ютери виконують безліч завдань, не пов’язаних безпосередньо з математикою.

(Слайд 7)

Персональний комп’ютер, або ПК, — це комп’ютер, призначений для одночасного використання однією людиною.

Є надзвичайно багато сучасних комп’ютерів. Існують також і різні класифікації комп’ютерів.

— То які види комп’ютерів ви знаєте?

Найчастіше використовують настільні та портативні комп’ютери.

Стаціонарний комп’ютер — це звичайний комп’ютер, який має такі складові: системний блок, монітор, миша, клавіатура, звукові колонки. Цей вид комп’ютерів ми вивчали на попередньому уроці. Стаціонарний — означає непереносний, який стоїть на одному місці. Зазвичай такі комп’ютери більші та потужніші за інші типи персональних комп’ютерів.

Портативні — означає переносні. Портативні комп’ютери — це легкі мобільні ПК з тонким екраном.

 

Демонстрація відео-ролика (Слайд 8)

 

 

Анаграми (Слайд 9)

Серед слів-анаграм знайдіть відповіді на питання:

 

Офісні ПК     Домашні ПК     Ігрові ПК     Ноутбуки     Нетбуки

не мають високої швидкодії, Однак, завдяки малим розмірам і малій масі, значній тривалості роботи без підключення до електричної мережі (до 6 годин) вони широко використовуються користувачами

Нетбуки

За своїми можливостями майже не відрізняються від стаціонарних персональних комп’ютерів.  Але  вони легші (від 1 до 4 кілограмів), мають менші розміри і забезпечують роботу без підключення до електричної мережі протягом 1–4 годин.

Ноутбуки

Персональні комп’ютери які можуть мати додаткові ігрові пристрої введення та виведення даних: джойстик, руль та ін.

Ігрові ПК

Комп’ютери використовуються не тільки для розв’язування   задач, а й для відтворення музики, відеофільмів, створення комп’ютерних фотоальбомів тощо.

Домашні ПК

Персональні комп’ютери призначені для опрацювання та зберігання в першу чергу текстових і числових даних.

Офісні ПК

 

Ми з вами вже довгий час подорожуємо і настав час відпочинку. На даній зупинці ми завітаємо до веселого хлопчика Ромчика. Ромчик, допоможе нам зняти втому для продовження подорожі.

 

Зупинка 2. «Вулиця Здоровя» (Слайд 10)

 

Фізкультхвилинка (Демонстрація відео-ролика)

(Слайд 11)

Ми з вами прибули до найсучаснішого району міста «Моніторчик». Тут ми ознайомимося з новинками комп’ютерної техніки.

 

Зупинка 3. «Вулиця Планшетна»

(Слайд 12)

Планшетні комп’ютери — клас комп’ютерів, обладнаних планшетним пристроєм рукописного введення, об’єднаним з екраном. Планшетний комп’ютер дозволяє працювати за допомогою спеціального пера, стилуса або пальців без використання клавіатури і миші.

Також такі комп’ютери можуть перетворювати рукописний текст на друкований. Деякі планшетні комп’ютери мають універсальну будову — екран, який обертається та відкриває приховану під ним клавіатуру.

Комунікатор — кишеньковий персональний комп’ютер (КПК), доповнений функціональністю мобільного телефону. Комунікатори відрізняються від звичайних мобільних телефонів наявністю досить розвиненої операційної системи. Встановлення додаткових програм дозволяє значно поліпшити функціональність комунікаторів порівняно зі звичайними мобільними телефонами.

 

Демонстрація відео-ролика (Слайд 13)

 

Зупинка 4. «Вулиця Розумників» (Слайд 14)

Ознайомившись з видами сучасних персональних комп’ютерів, ви маєте змогу отримати додаткові картки. Для цього вам необхідно дати відповіді на запитання, які запропонує вам комп’ютер. За кожну правильну відповідь ви отримаєте одну картку.

Робота з програмою MyTest або сервісом Google(http://goo.gl/forms/GiP9MfUBTo)

 

  

 

 

 

Релаксація. Закрийте всі очі. Зручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили в осінній ліс.  (Звучить музика лісу)

   Яку картинку ви собі уявили?

 

Рухаємось далі.

ІV. Рефлексія

 

Зупинка 5. «Кінцева»

(Слайд 16)

Зараз я хочу щоб кожний з вас висловився:

  1.               сьогодні я взнав…
  2.               було цікаво…
  3.               було важко…
  4.               я виконував завдання…
  5.               я зрозумів, що…
  6.               тепер я можу…
  7.               я відчув, що…
  8.               я придбав…
  9.               я навчився…
  10.          у мене вийшло …
  11.          я зміг…
  12.          я спробую…
  13.          мені захотілося…

 

   Протягом подорожі ви отримували картки, порахуйте скільки у кожного карток. Хто отримав найбільшу кількість карток, той отримує грамоту від Ромчика.   Оцінювання.

 

V. Домашнє завдання

§10, ст. 85-89.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жирякова Галина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
2 травня 2018
Переглядів
3723
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку