План-конспект уроку з лікувальної фізкультури, ритміки для дітей
з інтелектуальними порушеннями
Тема: Корекція психоемоційного стану та психофізичного напруження.
Завдання:
Дата проведення:
Місце проведення: м’який спортивний зал.
Тип уроку: комбінований.
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно -методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА. Динамічні дихальні вправи. В.п. о.с.; руки вздовж тулуба. 1. Видих. Обхопити грудну клітку руками під пахвами. Великі пальці звернені до спини, інші – до передньої частини грудей. Долоні знаходяться з боків. 2. Зробити глибокий вдих. Затримати дихання (2-3 с). Стиснути грудну клітину руками, почати повільно видихати. 3. В.п. о.с.; руки вздовж тулуба. 1. Видих. 2. На вдиху піднімайте руки в сторони. На повному вдиху – затримати дихання (2-3 с). Руки підняти на рівень плечей, долонями вниз (можна стиснути кулаки). Швидко звести руки перед собою, розвести в сторони («ножиці»). 3. В.п. Видих сильний, через відкритий рот. Очисне дихання. В.п. о.с.; руки вздовж тулуба (але можна виконувати у будь-якому в.п.). Долоні притиснуті одна до одної. Зап'ястя рук натискають злегка на живіт, так що долоні виявляються перпендикулярні тілу. 1. Повільний повний вдих. 2. Без паузи почати видих: губи щільно притиснути до зубів, залишаючи вузьку щілину (або стиснути губи, ніби для свистка, не надуваючи щік); через цю вузьку щілину випустити повітря кількома короткими поштовхами. Виникає відчуття, що рот не відкритий і тому потрібне напруження грудних м’язів і діафрагми, щоб вичавити повітря з легень. Діафрагмальне дихання у спокої. В.п. напівлежачи (або лежачи, або стоячи). Розслабитись. На 4 рахунки зробити видих (енергійний), на 4 вдих. Дихати тільки животом, повільно, без найменшого напруження. Голосові щілини ледве стиснути, утворюючи рівний звук «х-х-х». Завдання — максимальне розслаблення. |
5 хв Повторити кожну вправи по 4 рази |
Все детально показувати та роз’яснювати. Слідкувати за правильністю виконання вправи |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Глибокий напівприсід із в.п. стійка ноги нарізно, стопи розгорнуті назовні. Симетричні та асиметричні махи руками (вперед, назад, праворуч, ліворуч). Прогинання тулуба з в.п. лежачи на животі. Вібрації та струси руками, ногами в різних в.п. (о.с., сидячи, лежачи тощо). Елементи української хореографії: основні позиції рук та ніг, переходи з однієї позиції в іншу. Зміна положення та виконання елементів гімнастичних та спортивно-прикладних вправ з предметами (різнокольоровими гімнастичними стрічками, іграшками, м’ячами тощо) та без них під музично-ритмічний супровід (з використанням п’єс з яскраво вираженим ритмічним малюнком і темпом) (з використанням мультимедійних засобів). Ходьба по гімнастичній лаві з зупинками для виконання завдань (зі збиранням предметів з підлоги, стоячи на гімнастичній лаві). Ходьба гімнастичною лавою з предметом (предметами) в руках. |
15 хвилин. Кожну вправу повторити 5 разів
|
Все детально показувати та роз’яснювати. Слідкувати за правильністю виконання вправи |
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. Імітація рухів солдата, лижника, ковзаняра. перпендикулярні тілу. Очисне дихання. В.п. о.с.; руки вздовж тулуба (але можна виконувати у будь-якому в.п.). Долоні притиснуті одна до одної. Зап'ястя рук натискають злегка на живіт, так що долоні виявляються перпендикулярні тілу. 1. Повільний повний вдих. 2. Без паузи почати видих: губи щільно притиснути до зубів, залишаючи вузьку щілину (або стиснути губи, ніби для свистка, не надуваючи щік); через цю вузьку щілину випустити повітря кількома короткими поштовхами. Виникає відчуття, що рот не відкритий і тому потрібне напруження грудних м’язів і діафрагми, щоб вичавити повітря з легень. Діафрагмальне дихання у спокої. В.п. напівлежачи (або лежачи, або стоячи). Розслабитись. На 4 рахунки зробити видих (енергійний), на 4 вдих. Дихати тільки животом, повільно, без найменшого напруження. Голосові щілини ледве стиснути, утворюючи рівний звук «х-х-х». Завдання — максимальне розслаблення. |
5 хвилин |
Все детально показувати та роз’яснювати. Слідкувати за правильністю виконання вправи |