План-конспект уроку з математики для 1 класу Досліджуємо лічильну одиницю - десяток.

Про матеріал
План-конспект уроку з математики для 1 класу Тема: Досліджуємо лічильну одиницю - десяток.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики 1 – В клас

Дата : 19.04.19

Тема:  Досліджуємо лічильну одиницю – десяток.

Мета: ознайомити дітей з поняттям десяток,закріпити таблиці додавання і віднімання в межах 10,ознайомити  із задачами на знаходження суми і остачі, навчити відрізняти відрізки і промені; розвивати увагу,пам'ять ,логічне мислення, вміння порівнювати; виховувати любов до природи, інтерес до математики.

Обладнання: картки з цифрами, зображення казкових героїв, картки із зображенням променів і відрізків, презентація.

Хід уроку

І. Організація  класу, створення позитивного настрою.

1.Привітання

Продзвенів уже дзвінок

Нам почати слід урок

На мене діти подивіться

Один одному всміхніться

Щоб урок пройшов цікаво

Беремося всі до справи.

  • На сьогоднішній урок до нас завітали гості, поверніться, привітайтеся будь ласка.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Логічна хвилинка.

- На сьогоднішній урок до нас завітала казка. А щоб дізнатися яка це казка, вам необхідно поставити цифри – картки у порядку зростання

1   2  3  4  5  6  7

К  о  л   о  б  о  к

  • А тепер прочитайте назву казки.
  • Тож я пропоную завітати у казку,а допоможе нам у цьому її головний герой.

Хто утік від баби з дідом

І не всидів на вікні,

Зустрів у лісі різних звірів

Й кожному співав пісні?

 

Колобок рум’яний бік

Він від діда й баби втік,

В ліс зелений покотився,

Із звірятами здружився

І приніс для нас завдання

Для забави і навчання

Тож діти у путі!

2. Усна лічба

Бабця колобка спекла

І поклала край стола

Зараз просить Вас, малята,

Швидко числа називати

 

  • Десять зменшувати на два (8)
  •  Три збільшити на 5 (8)
  • Дев’ять зменшити на три (6)
  • Сім збільшити на два   (9)
  • Чотири зменшити на три (1)
  • Вісім відняти три (5)
  • Десять відняти п’ять (5)
  • Шість відняти три (3)

3. Математичний диктант

Колобочок покотився

Швидко в лісі опинився

Тут він зайчика зустрів,

Той йому таке звелів

Ти уважно полічи,

Що отримав запиши.

  • Діти, відступіть 4 клітинки та запишіть сьогоднішнє число та слухайте дуже уважно.

Два горобці і дві синиці

Он летять до годівниці

Скільки птахів запишіть

Будуть вдячні за обід.     (4)

 

Три ворони посварились

Бо зернят не поділили

На їх шум ще три примчало

Скільки разом птахів стало?   (6)

 

Є в зайчика п’ять малят

Неслухняних зайченят

На обід їх мати жде

Три прийшло, а скільки йде? (2)

 

Десять зайчиків завзятих

Про щось спперичались,

Два з них забрала мати,

Скільки їх зосталось?

 

На полиці 8 книг

Том взяв одну із них

Хто тепер сказати б міг

Скільки на полиці книг?     (1)

 

Задачу вам задам просту:

На День народження Коту

Подарували 7 котлет

І 3 сосиски на десерт

Проведемо підрахунки

Скільки всього подарунків?

 

Десять груш ведмедик мав

Лисиці 5 подарував,

Бо він з лисицею дружив

Скільки він собі лишив?

На травичці біля хати

Метушаться цуценята

Двоє білих наче сніг

Троє чорних. Скільки всіх?

 

(Перевірка на екрані)

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці математики ми разом із героями казки ознайомимося з новим поняттям, повторимо таблиці додавання і віднімання,закріпимо вміння розв’язувати вирази, розв’язувати задачі.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Повторення складу числа 10

  • До нас завітав Дід – цифроїд їв він цифри на обід, ось він стільки з’їв їз чаєм, став яких не вистачає.
  • Прочитайте у якому порядку записані числа?

1 2 3 …

  • А зараз пригадаємо як утворилося число 10.
  • Послухайте підказку.

У живім куточку в школі

Є 9 рибок у воді

Ще 1 Микола дасть

Скільки риб буде тоді?

  • Порахуйте скільки квадратиків. Скільки не зафарбованих, а скільки зафарбованих? Скільки всього?

 

 

  • Полічіть скільки розсипаних паличок (10)
  • Давайте об’єднаємо десять паличок, як по – іншому можно сказати? (Десяток)
  • Якщо предметів багато,то їх краще лічити десятками. Як ви гадаєте, що ми можемо лічити десятками?

 

2. Розв’язування виразів

Втік від зайця Колобок,

Аж тут на зустріч сірий Вовк

Рахувати він не вмів

І нас з вами попросив.

  • Для Вовчика ці приклади виявилися складними, але ж нам вже відомо як їх розв’язувати. Тож давайте допоможемо Вовчикові розв’язати їх.

4 + 3 - 2 = 7 - 2 = 5

4 + 4 + 1 = 8 + 1 =9

7 – 2 + 1 = 5 + 1 = 6

6 – 3 + 4 = 3 + 4 = 7

  • Молодці діти, з цим завданням ми впоралися з цим завданням і допомогли Вовчикові. Тепер можемо відпочити.

        Фізхвилинка

 

У країні казочок

 Жив веселий Колобок

Разом з ним малята

Вишукувались на зарядку

Похитали головою

Раз – притупнули ногою

Руки -  вгору піднесли,

Трішки ними потрясли

Нахилились вліво, вправо

Та цього іще замало

Руки вгору, руки вниз

Раз – присіли, піднеслись

Головою похитали

Працювати знов почали

3.1 Робота над задачею

Колобок від Вовка втік,

Коли глядь – іде Ведмідь

Колобку допоможіть.

  • Прочитайте задачу.
  • Скільки у Петрика було книжок?
  • Скільки йому подарували?
  • Що запитується в задачі? (Скільки книжок стало у Петрика?)
  • До якої схеми відноситься ця задача?
  • Чи можемо дати відповідь на запитання задачі?
  • Якою дією будемо розв’язувати задачу? (додавання)
  • Назвіть числові дані. (8 і 2). Як позначаємо шукане? (?)
  • Запишіть розв’язання задачі
  • Дайте повну відповідь на запитання задачі.

3.2 Робота над задачею

  • Прочитайте задачу.
  • Скільки у Петрика було книжок?
  • Скільки він подарував другові?
  • Що запитується в задачі? (Скільки книжок залишилося у Петрика?)
  • До якої схеми відноситься ця задача?
  • Чи можемо дати відповідь на запитання задачі?
  • Якою дією будемо розв’язувати задачу? (віднімання)
  • Назвіть числові дані. (8 і 2). Як позначаємо шукане? (?)
  • Запишіть розв’язання задачі
  • Дайте повну відповідь на запитання задачі.
  • Порівняйте ці дві задачі.
  • Чим схожі? Чим відрізняється?
  • Якою дією знаходимо суму? Різницю?

4. Робота з геометричним матеріалом.

  • Допоможіть Колобкові знайти різницю між відрізком та променем.
  • Порахуйте скільки відрізків на першому малюнку(3). Скільки променів.
  • На другому малюнку?
  • Накресліть відрізок довжиною 10см, накресліть відрізок довжиною 1 см.
  • Порівняйте їх. На скільки перший відрізок довший ніж другий.

5. Гра з використанням цеглинок LEGO

V. Підсумок уроку.

- Всі задачі розв’язали , перешкоди подолали тож мерщій часу негайте, що робили пригадайте.

- Яке нове слово вивчили?

- Що ми сьогодні креслили?

- А ще Колобок пропонує пограти в гру «Так чи ні ? »

- Я вам буду задавати питання, а ви повинні відповідати «так або ні»

- Тож починаймо.

  • 5 пальців на руці?
  • 3 вогники у світлофорі?
  • У веселки 7 кольорів?
  • Тиждень це 5 днів?
  • У трикутника дві сторони?
  • Єдина у кожного з нас Батьківщина?

Колобок, дякує вам за роботу

Всі завзято працювали

Колобка ми врятували

Всі завдання розв’язали

Скажем дружно ми усі

Що ви просто «Молодці!»

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 травня 2020
Переглядів
3726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку