План-конспект уроку з природознавства "Тварини навесні"

Про матеріал

Матеріал містить розробку уроку з природознавства для учнів 2 класу "Тварини навесні"

Перегляд файлу

Тема:  Тварини навесні

Мета: Розширити знання дітей про життя тварин навесні , допомогти усвідомити, яку користь приносять птахи, повторити правила поведінки в природі, сприяти розвитку спостережливості, виховувати бажання оберігати тварин.

Завдання :

  • продовжувати формувати знання учнів про тварин;
  • формувати знання про різноманітність тварин вприроді;
  • повторити зміни в неживій природі навесні;
  • показати вплив змін у неживій природі на тваринний світ.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Основні поняття і терміни: «тварини», «нерест», «земноводні», «плазуни», «звірі», « птахи»

Обладнання: Малюнки із зображенням різних груп тварин, птахів, план уроку,ТЗН.

Методи і методичні прийоми: словесні (бесіда, розповідь), практичні ( гра), наочні ( ілюстрації тварин)

Структура уроку:

1. Організаційний момент

2. Відтворення та узагальнення понять і завдань уроку та мотивація навчання школярів

3. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних ідей науки

4. Підбиття підсумків уроку, вмотивоване оцінювання учнів

5. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

- Підбиття фенологічних спостережень

ІІ. Повідомлення учням теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

 Вступне слово вчителя.

 - Діти, сьогодні ми вирушимо з вами в уявну подорож до чарівної країни Весни. А мета нашої подорожі: пригадати, що ж відбувається в житті тварин навесні. Спочатку пересвідчимося чи готові ви до подорожі.

 

III. Відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідно їм системи знань

 - Зараз подме теплий, легенький, весняний вітерець і перенесе нас у країну Весни. Покладіть голівки на парти і заплющіть очі. Ми вирушаємо…

 Звучить музика.

 Учитель вивішує на дошці малюнок із зображенням дівчинки-Весни, нижче - казкові будиночки з написами «Звірі», «Птахи», «Комахи», «Риби», «Земноводні», «Плазуни».

 Музика стихає.

 - Ось ми вже й на місці.

 Учитель читає вірш.

  А весна іде, як фея,

  Серед шуму і пісень.

  Ніжна, ніжна, як лілея,

  В квітах яблунь і вишень,

  Всюди зазирає, все живе вітає.

  Йде і сіє срібний світ,

  Прикрашає білий світ.

  • Діти, подивіться, яка вона гарна, чи не так?
  • А якою ви собі її уявляли?
  • Діти, красуня-Весна розбудила від сну не тільки рослини. У її країні живе ще й багато тварин. Пригадайте, які ви знаєте групи тварин?

   Гра «Будиночки для тварин»

  • У країні Весни кожна група тварин живе в своєму будиночку. Та от біда: вийшли всі вони на весняне сонце погрітися, а потім почали всі разом гратися, веселитися. А коли настав час повертатися до додому, тварини розгубилися: забули, де чий будиночок.
  • Діти, хто з вас може їм допомогти?
  • Кого треба поселити в будиночок «Звірі»? «Птахи», «Комахи»? (На столі лежать ілюстрації із зображенням тварин різних груп. Двоє учнів підходять до столу, кожен «розселяє» своїх тварин).
  • Діти, а ви всі уважно спостерігайте, бо можливо комусь із ваших товаришів знадобиться допомога.
  • Поясніть, чому саме цих тварин поселили в будиночок «Звірі»?
  • А ось жабка плаче, що її не поселили в цей будиночок. Діти, може і її сюди поселимо? Чому ні?
  • А чому саме цих тварин поселили в будиночок «Птахи»? Чому рибку не поселили? Вона он яка засмучена.
  • А чому саме цих тварин поселили у будиночок «Комахи»? може ми й гадюку сюди поселимо? Вона так гарно повзає. Чому?
  • Молодці, діти. Ви дуже допомогли тваринам. Безперечно, вони дуже задоволені і щасливі, що кожен з них потрапив до свого будиночка.

   (Оцінювання учнів)

Бесіда про зміни в житті тварин навесні (супроводжується показом ілюстрацій та роботою з підручником).

  • Зміни в неживій природі навесні сприяють пробудженню не тільки рослин, а й тварин. Першими з’являються метелики: павичеве око, кропив’янка, лимонниця.
  • Розгорніть підручники на с. 119, розгляньте малюнок. Якого із цих метеликів ви бачили в природі? Де ви його бачили?
  • У квітні прокидаються й мурашки. У другій половині місяця, якщо досить тепло, бджолярі виставляють на пасіку вулики, і бджоли вилітають на перші збори нектару. У травні збільшується кількість метеликів, мух, комарів. Ще до початку льодоходу припиняється зимове заціпеніння риб. Починається нерест.
  • Хто може пояснити, що означає це слово?
  • Прокидаються й земноводні. Трав’яні жаби вилазять з мулу, в якому проспали цілу зиму. У першій половині травня розпочинаються «концерти» ставкових жаб.

Виповзають із зимових сховищ черепахи, прокидаються гадюки, ящірки. Усі вони люблять лежати на теплому весняному сонечку. Повертаються на рідну землю перелітні птахи.

  • Хто з вас спостерігав, які птахи прилетіли першими?
  • А які ще пташки повертаються з вирію?
  • Останньою прилітає іволга. Вона з’являється, коли зазеленіють дерева (на голих гілках цей птах не живе).
  •  

   Фізкультхвилинка.

  • Уявімо, що ми пташки. Покажіть, як би ви летіли, якби були птахом з великими крилами? З меншими? З малими?
  • Діти, весняний переліт птахів відрізняється від осіннього. Навесні птахи поспішають, летять часто з великою швидкістю. Як ви гадаєте, чому?
  • Так, вони поспішають, щоб зайняти гніздову галявину, починають будувати гнізда. Чи спостерігали ви, з якого будівельного матеріалу будують свої чудові будиночки пташки?
  • А де ж пташки розміщують свої гнізда? Розгляньте малюнок у підручнику на с. 122 і розкажіть про це.
  • Діти, а які ще турботи у птахів навесні?
  • Гніздо для кожної пташки – це її скарб. Яйця в ньому – як жменя сяючих коштовностей. У цих яйцях майбутні пташенята й тисячі майбутніх пісень. Одним тільки відрізняється пташиний скарб від справжнього: його не можна торкатися. А чому не можна чіпати гнізда, пташині яйця?
  • Уже минула люта зима, настали теплі дні. Отже, пташкам не потрібна наша допомога? Розкажіть, як ви допомагаєте пташкам навесні. Як ви їх зустрічаєте?
  •  

   Відгадування загадок.

 - А зараз відпочинемо і відгадаємо загадки про птахів.

   У садочку понад тином

   Я зробив йому хатину,

   Він навколо обдивився,

   Засміявсь і оселився.

      (Шпак)

- Що цікавого ви знаєте про цього птаха?

   Швидко скрізь цей птах літає,

   Безліч мошок поїдає,

   За вікном гніздо будує,

   тільки в нас він не зимує.

      (Ластівка)

   В мене є чудовий хист –

   Я співаю як артист,

   Спів мій радісний усюди

   Дуже люблять слухать люди.

      (Соловей)

   Хто гнізда свого не має,

   Яйця іншим підкладає.

   Та у лісі в холодку

   Все кує: ку-ку, ку-ку?

      (Зозуля)

  • Чим особлива ця пташка?
  • На початку весни прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. Зайці й білки змінюють колір шерсті. Звірі починають линяти. Густа й пухнаста зимова шерсть стає рідшою. Наприкінці зими й на початку весни у звірів народжуються малята. Дорослі звірі оберігають їх, вчать добувати їжу.
  • Діти, може мені хтось допоможе й розповість усім, що цікавого ви дізналися про звірів.
  • Подякуймо нашим товаришам за цікаві розповіді. Діти, ми з вами поговорили про диких тварин. А що ж змінюється в житті свійських тварин? Що ви спостерігали?
  • Тваринний світ земної кулі дуже різноманітний. Велику радість дає нам спілкування з тваринами. Але, на жаль, люди не завжди уважно й дбайливо ставляться до природи. Тому деякі тварини вже зовсім зникли. Інших залишилося вже дуже мало. Вони занесені до червоної книги і знаходяться під охороною держави.
  • Діти, назвіть, яких ви знаєте тварин, занесених до Червоної книги України?
  • Усіх тварин треба охороняти, бо в природі усе взаємопов’язане, а значить, усе потрібне.

 IV.  Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних ідей науки.

 - Діти, наша подорож добігає до кінця. Що ви запам’ятали під час мандрівки? Які ж зміни відбуваються в житті тварин навесні?

  Тест-гра.

 - Перед дорогою додому трохи відпочинемо – пограємо у гру: я читатиму завдання тесту, а ви цифрами показуватимете потрібну відповідь.

 І. Птахи навесні:

  1) ховаються від холоду;

  2) відлітають в теплі краї;

  3) будують гнізда, виводять пташенят.

 ІІ. Дві пташки – пташки лісу. Третя – зайва. Яка?

  1. ластівка;
  2. дятел;
  3. зозуля.

ІІІ. Навесні прокидаються від зимового сну:

  1. лисиця;
  2. їжак;
  3. заєць.

 ІV. Дві з цих пташок висиджують яйця. Третя – ні. Яка?

  1. ластівка;
  2. дятел;
  3. зозуля.
  • А тепер заплющіть очі. Повертаємося додому. (Звучить музика. Учитель закриває на дошці малюнок дівчинки-Весни.)

   Робота в зошитах.

  • Ось ми вже і в класній кімнаті. Розгорніть зошити на с. 51. Допоможіть пташкам знайти свої гніздечка (шпак, соловей, ластівка). З’єднайте стрілками птаха і його гніздечко.

VI. Підбиття підсумків уроку, вмотивоване оцінювання учнів

  • Чи сподобалася вам подорож? Що найбільше сподобалося? Що особливо запам’яталося?
  • Молодці, ви гарно попрацювали. Були уважні, старанні.  
  • Оцінювання

VII. Повідомлення домашнього завдання

  • Скласти розповідь « Тварини навесні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку з природознавства для 2 класу

на тему : «Тварини навесні»

 

 

 

 

 

 

 

 цц2222222222

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
5634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку