Урок української мови для 4-го класу
Тема: "Прислівник"
План-конспект уроку
I. Організаційний момент
Вітання, перевірка присутності.
Введення в тему уроку.
II. Повторення і активізація знань
Що ми вже знаємо про частини мови?
Які частини мови ми вже вивчили?
III. Пояснення нового матеріалу
Поняття "прислівник".
Пояснення теорії: прислівник - це незмінна частина мови, яка виражає ознаку дії або іншої ознаки, обставину, ступінь, запитання, відповідь тощо.
Приклади: швидко, завжди, надзвичайно, чому, так.
Роль прислівників у реченні.
Пояснення теорії: прислівники використовуються для додавання деталей до дії, яка відбувається у реченні.
Приклад: "Мама готує обід." може стати "Мама швидко готує обід."
Класифікація прислівників.
Пояснення теорії: прислівники можуть бути часу, місця, міри, мети та інших обставин.
Приклади: "вчора" (часу), "тут" (місця), "дуже" (міри), "навмисне" (мети).
IV. Практична робота (завдання для учнів)
Знайдіть прислівники в наступних реченнях: "Діти гралися вдома. Сонце сходило рано. Вони радісно сміялися."
Додайте прислівники до наступних речень, щоб зробити їх більш деталізованими: "Кіт муркає. Дощ іде. Мама читає книжку."
Назвіть тип прислівника (часу, місця, міри, мети) у наступних реченнях: "Я вчуся у школі. Вона зазвичай засинає пізно. Він дуже любить читати. Він пішов туди навмисне."
V. Підсумок уроку
Підведення підсумків уроку, уточнення, які нові поняття були вивчені (прислівник, його роль в реченні, типи прислівників).
Перевірка розуміння матеріалу через запитання і відповіді.
Встановлення зв'язку з попередніми та майбутніми уроками (як прислівники використовуються в реченнях, їх взаємозв'язок з іншими частинами мови).
VI. Домашнє завдання
Знайти по 5 прикладів прислівників часу, місця, міри та мети з власних книг або інших джерел.
Написати коротку історію, використовуючи якомога більше прислівників.
Перевірити знання про прислівники, заповнивши пропуски в реченнях прислівниками: "Кіт ____ муркає. Вона ____ гуляє в парку. Вони ____ грають у футбол."