Тема: Закріплення знань з теми "Дієслово"
Клас: 4
Мета уроку:
Повторити і закріпити знання учнів про дієслово як частину мови;
Навчити учнів визначати форму дієслова (час, число, особу);
Розвивати вміння використовувати дієслова в мовленні.
Обладнання:
Підручник з української мови;
Дошка;
Маркери;
Картки з вправами.
Хід уроку
I. Організаційний момент (2 хв.)
Привітання, перевірка готовності до уроку.
II. Мотивація (3 хв.)
Коротке обговорення з учнями важливості вивчення частин мови, зокрема дієслова.
III. Повторення теоретичного матеріалу (15 хв.)
Поняття "дієслово" (5 хв.)
Визначення дієслова як частини мови, що виражає дію.
Форми дієслова (10 хв.)
Повторення часів (минулий, теперішній, майбутній), чисел (однина, множина) та осіб (1-ша, 2-га, 3-тя) дієслова, приклади.
IV. Практична частина (20 хв.)
Робота в парах (10 хв.)
Розподіл карток з вправами між парами учнів. Завдання:
Визначити форму дієслова в тексті. Наприклад: "Ми граємо в м'яч" (дієслово "граємо" - теперішній час, множина, 1-ша особа).
Замінити дієслова на інші часи, числа, особи. Наприклад: "Я читав книгу" (дієслово "читав" - минулий час, однина, 1-ша особа) можна змінити на "Ви будете читати книгу".
Класна робота (10 хв.)
Обговорення відповідей, допомога у визначенні правильних відповідей. Учні демонструють свої відповіді, а вчитель допомагає їм розібратися у складнощах.
V. Підсумок уроку (5 хв.)
Обговорення виконаних завдань (2 хв.)
Учні представляють свої відповіді, обговорюють найбільш важкі моменти.
Підсумок (3 хв.)
Вчитель робить підсумок уроку, наголошує на важливості володіння дієсловом як частиною мови для формування граматично правильного мовлення.
VI. Домашнє завдання (1 хв.)
Призначення домашнього завдання для подальшого закріплення матеріалу: написати невеличкий оповідання, активно використовуючи різні форми дієслів.