План-конспект уроку "Загальна характеристика біосфери"

Про матеріал
Урок. Загальна характеристика біосфери Мета. Освітня: сформувати поняття про біосферу як оболонку живої матерії планети; з’ясувати розподіл живої речовини біосфери та її властивості; розширити знання учнів про оболонки Землі та колообіг речовин і потік енергії у біосфері, ознайомити з роллю живих організмів у перетворенні цих оболонок. Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати та робити відповідні висновки та узагальнення. Виховна: виховувати бережливе ставлення до живих організмів планети як основної складової частини біосфери.
Перегляд файлу

Урок. Загальна характеристика біосфери

Мета.

  • Освітня: сформувати поняття про біосферу як оболонку живої матерії планети; з’ясувати розподіл живої речовини біосфери та її властивості; розширити знання учнів про оболонки Землі та колообіг речовин і потік енергії у біосфері, ознайомити з роллю живих організмів у перетворенні цих оболонок.
  • Розвиваюча: розвивати уміння порівнювати та робити відповідні висновки та узагальнення.
  • Виховна: виховувати бережливе ставлення до живих організмів планети як основної складової частини біосфери.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетичний.

Місце уроку в навчальній темі. Вступний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді,

конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Візуальний: складання схем, робота за таблицями.

5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші.

6. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв ́язки: історія, географія, хімія, фізика.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці.

Основні поняття та терміни: літосфера, атмосфера, тропосфера, стратосфера, гідросфера, біосфера, озоновий екран, біогенна міграція атомів.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Бесіда з використанням міжпредметних зв’язків з географії та фізики:

- які оболонки Землі відомі з географії?

- які ділянки виділяють у спектрі сонячного випромінювання?

- яке значення випромінювання для живих істот?

- що таке колообіг речовин?

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Повідомити тему, мету та завдання уроку. Поставити перед учнями проблемне запитання:

- чи можуть колись змінитися оболонки, якщо буде змінюватися біосфера?

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

1. Бесіда з використанням таблиць про оболонки Землі.

2. Розповідь про біосферу та її межі.

3. Вклад В.І.Вернадського у вчення про біосферу.

4. Жива речовина планети та її властивості.

5. Колообіг речовин у біосфері.

6. Роль живих речовин у перетворенні оболонок Землі.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Складання схем на основі таблиць.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

Жива речовина біосфери забезпечує постійний колообіг речовин та потік енергії, здійснює значну біохімічну роботу з перетворенням оболонок Землі.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
3 січня 2023
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку