План конспект відкритого уроку з фаху по класу баяна.

Про матеріал
Тема уроку: «Міхо-пальцева артикуляція на уроці по класу баяна.» Ціль уроку: Формування виконавських та розвиток технічних навичок гри на баяні.
Перегляд файлу

                                  КЗПО «Горностаївська ДМШ»

                                        План конспект

            відкритого уроку з фаху по класу баяна.

Викладач: Ланчинська Світлана Вікторова.
Учениця: Коливайко Юлія, вік: 14 років, клас 6.
Дата: 27 листопада 2018 р.
Тема уроку: «Міхо-пальцева артикуляція на уроці по класу баяна.»                     Ціль уроку: Формування виконавських та розвиток технічних навичок гри на баяні.                                                                                                                                                       Задачі уроку:

1. Навчаючі:  Організація рухів учениці  під час гри, а також положення корпусу, рук, пальців, відносно інструмента і розташування самого інструмента. Поняття "міхо-пальцева артикуляція" як синтез міхової та пальцевої артикуляцій на баяні.
2. Розвиваючі:  Освоєння різних видів артикуляції на баяні та їх поєднання під час гри. атака звука та завершення звучання при міхо-пальцевій артикуляції. Особливості розподілу уваги при використанні міхо-пальцевої артикуляції.
3. Виховуючі: Виховування в учениці слухового та рухового контролю в володінні звуковидобуванням, звуковеденням, міховеденням.

Форма уроку: Індивідуальна.                                                                  

Обладнання уроку: Баян для учениці, баян для викладача, пюпитр, стіл, стільці, ноти.

Методи уроку:

1. словесний;

2. проблемно-пошуковий;

3. наглядно-показовий.

План уроку:
1. Організаційний етап: повідомлення теми уроку та постановка навчальних задач.

2. Перевірка домашнього завдання:  гама A-dur, арпеджіо, акорди;

 А. Нечипоренко етюд a-moll; А. Рибалкін "Музичний момент".

3. Основна частина уроку:

- робота над гамою A-dur, арпеджіо, акорди.

- сумісна  робота над артикуляцією та міховеденням в етюді А. Нечипоренко  a-moll.

- сумісна робота над міхо-пальцевою артикуляцією та динамічними відтінками у творі А. Рибалкіна "Музичний момент"

- повторення та закріплення матеріалу з акцентуванням на міхо-пальцеву артикуляцію.

4. Заключний етап:

- домашнє завдвння

- підсумок уроку та оцінювання (12-ти бальна система).

Хід уроку:

1.Організаційний етап: повідомлення теми уроку та постановка навчальних задач. Пояснення поняття міхо-пальцева артикуляція.

2. Перевірка домашнього завдання

3. Виконання гами A-dur, арпеджіо, акорди. Звернення уваги на правильність виконання штрихів та міховедення.

4. Виконання етюда А. Нечипоренко  a-moll .Сумістне відпрацювання туше - неповний удар, який поєднується з легким стакато і невисоким динамічним рівнем. Увага на однакову тривалість звуків під час гри "слабких" пальців (4-5 пальці). Робота над міховеденням, а саме відпарцювання точної зміни міху з використанням прийому деташе. Робота над динамікою з інтонуванням прихованої мелодії.

5. Виконання  А. Рибалкіна "Музичний момент". Сумістна робота над окремими частинами з акцентуванням на використання різних технік туше, міховедення, артикуляції. Звернення уваги на акордову структуру 1 та 3 частин. Увага на збереження відчуття метру при зміщені інтонаційних акцентів.

Сумістна робота над технологією виконання атаки звука на баяні. Для виконаняя необхідна наступна послідовність дій: 1) попереднє натягнення міха; 2) стрімкий рух пальця (пальців) - пальцевий або кистьовий удар з невисоким замахом; 3) координований рух міха і пальців, у момент появи звука потрібний короткий і різкий ривок міхом; 4) миттєве гальмування і зупинка падіння пальця до дотику клавіші до грифа, туше - легкий удар, а при гру окремих звуків марткато, сфорцандо, сильних акцентів можливе застосування вищого замаху і щільного туше. При завершені звучання міхо-пальцева артикуляція застосовується у випадках коли між звуками є поділ, а також в кадансах, якщо потрібне фіксоване, одночасне припинення звучання в усіх голосах. Звернення на це уваги в роботі над середньою частиною твору.

6. Програвання викладачем окремих фрагментів творів для демонстрації прийомів та способів міхо-пальцевої артикуляції. Показ того чи іншого місця у творах і аргументаціявикористіння прийомів. Акцентування уваги на міховедення та атаці звука.

7.  Формування чіткого завдання на наступний урок.

8. Підсумок уроку. Оцінювання домашього завдання та роботи учениці на уроці.

 

 

 

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
3962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку