План-конспект відкритого заняття
гуртка «Європейський клуб»
Тема: Україна на карті Європи
Мета:
Обладнання: аудіозаписи для супроводу, відеозапис флешмобу симфонічного оркестру м. Сабадел, карта Європи, знімки території с. Лучинець Googlemaps, різнокольорові наліпки, фломастери.
Цільова аудиторія: учні 1-8 класів, які не є членами Євроклубу.
Хід заходу.
Керівник гуртка: Сьогодні ми вкотре запросили і наших менших товаришів, і ваших ровесників на засідання Європейського клубу «Вікно в Європу». Разом з активними членами нашого клубу ви вже долучали нашу невелику школі до спільного проекту європейської мережі eTwinning – “Let’s put our hands together!”. На цьому барвистому стенді – малюнки долоньок дітей з Польщі та Естонії, Австрії і Туреччини, Литви, Франції, Нідерландів, Фінляндії, Кіпру, з українського міста Миколаєва… А ваші маленькі долоньки понесли шматочок України у десять європейських шкіл. На часі – новий проект «A Letter to Santa». Отож про нашу країну, наше село, нашу школу – тобто, про нас, – уже знають такі ж, які ви, маленькі європейці. А сьогодні ми разом поміркуємо над тим, які зв’язки має наша країна з іншими країнами Європи.
Методика проведення мозкового штурму: оскільки аудиторія є різнорівневою, неможливо очікувати рівноцінної участі у такому виді діяльності. Разом з тим, внаслідок цього не можна виключати можливості виникнення цікавих ідей, тому перед початком мозкового штурму керівник призначає модератора, який буде надавати слово, та секретаря (1-2), який буде записувати ідеї учасників на дошці. Учасників знайомлять з головним принципом толерантності: повага до думки кожного учасника дискусії.
Після того, як усі бажаючі висловились, діти голосують за ті чи інші пропозиції. Модератор зачитує ідеї, які набрали найбільшу кількість голосів.
Модератор запрошує одного з присутніх (за бажанням) показати Україну на карті Європи. Цей учасник і буде символізувати Україну, йому вручається відповідна наліпка. Наступні учасники називають країни, з якими межує Україна (за потреби – з опорою на карту), отримують відповідні наліпки та стають поряд з Україною. Модератор просить молодших школярів назвати країни, з якими межує наша держава. Питання для аудиторії: які країни ви хотіли б відвідати, і чому? Питання для дискусії: а чим може привабити жителів Європи наша країна? Що варто зробити, щоб бажаючих відвідувати нашу країну та вести з нами спільні проекти було більше?
Демонстрація супутникових знімків Лучинця сервісу Googlemaps. Формування двох команд під керівництвом досвідчених Євроклубівців: перша – шукає школі та основні об’єкти Лучинця на знімках, друга – шукає на карті України Вінницю та, за орієнтирами – Дністер, кордон з Молдовою, близькі міста – приблизне розташування с. Лучинець.
Керівник гуртка: Спостерігаючи сьогодні за вашою активною участю у наших інтерактивних вправах – а ми сподіваємося, що дізнаватись щось нове про Україну та Європу вам було дійсно цікаво – я ще раз переконалась: наша Україна – чудова країна, бо у ній живуть такі чудові юні Українці. Пам’ятайте, що від кожного з нас залежить, якою буде наша держава сьогодні, взавтра і через багато років. Будьмо гідними тих, хто захищає незалежність нашої країни, нашу свободу, саме право - бути українцем. Слава Україні!
Розробила координатор керівник гуртка РБДЮТ «Європейський клуб», координатор Євроклубу «Вікно в Європу» Країло Оксана Анатоліївна, СЗШ І-ІІІ ст. с. Лучинець