Інформатика 9 клас
Тема: Комп’ютерна модель
Мета:
Обладнання: Комп’ютери, проектор, електронний підручник, презентація уроку.
Тип уроку: Урок комплексного застосування знань, умінь, навичок учнів
Структура уроку
Хід уроку
Привітання з учнями. Перевірка присутності та готовності учнів до уроку. Повідомлення теми і мети уроку.
Пригадаємо:
План уроку
Пояснення нового матеріалу вчителем:
Комп'ютерне моделювання є унікальним інструментом пізнання швидкоплинних або надповільних процесів. Їх можна досліджувати на комп'ютері, розтягуючи чи стискаючи час або навіть зупиняючи його для вивчення певних етапів процесу.
Модель — це матеріальний або уявний об'єкт, яким у процесі дослідження деякої предметної галузі замінюють реальний об'єкт-оригінал, зберігаючи важливі для цього дослідження суттєві властивості оригіналу.
Комп'ютерна модель — це інформаційна модель, подана у знаковій формі та реалізована за допомогою комп'ютера.
Види комп'ютерних моделей:
Фізична: Передбачає, що комп'ютер є частиною деякого експериментального пристрою чи тренажера, який за допомогою датчиків сприймає зовнішні сигнали, здійснює відповідні розрахунки та видає сигнали, що впливають на управління відповідними маніпуляторами.
Графічна: Сукупність певним чином організованих даних (знаків, сигналів), що відображають найістотніші властивості об'єктів дослідження. Це можуть бути також схеми, графи, графіки, діаграми, малюнки, відео, карти тощо, робота з якими здійснюється з використанням комп'ютера.
Імітаційна: Реалізується деякою комп'ютерною програмою чи пакетом програм, що імітує поведінку складної технічної, економічної, біологічної, соціальної чи іншої системи з потрібною точністю. Такі моделі використовують для дослідження змін об'єктів обраної системи дослідження, для створення комп'ютерних ігор, «віртуальних світів», навчальних програм та анімацій.
Розрахункова: Реалізується програмою для розрахунку стану системи, що моделюється за її математичною моделлю. Її застосовують для моделювання різних фізичних, біологічних, соціальних та інших явищ.
Логічна: Моделі ґрунтуються на моделюванні знань, побудові системи штучного інтелекту, в основі якої лежить база знань деякої предметної галузі.
Процес комп’ютерного моделювання складається з декількох етапів, кожний з яких передбачає певні дії
Переходимо до практичної частини уроку:
Приклад завдання: Перевірте, як залежить розміщення на координатній площині графіка функції y = a x ^ 2 + b x + c від значень параметрів моделі — значень коефіцієнтів a, b, c. Використайте для цього обчислювальну графічну модель, у віртуальній лабораторії. (https://graasp.eu/s/ajq7hu )
Фронтальне опитування:
Пояснення домашнього завдання
Проходження вікторини у дослідницькому навчальному просторі (https://graasp.eu/s/ajq7hu )
Рефлексія