План-конспект з інформатики з теми "Комп'ютерна модель"

Про матеріал
Розробка уроку інформатики в 9 класі з теми "Комп'ютерна модель". Урок передбачає використання віртуальної лабораторії. В класі має бути проектор та доступ до мережі Інтернет.
Перегляд файлу

Інформатика 9 клас

Тема: Комп’ютерна модель

Мета:

  1. Навчальна: Ознайомити учнів із поняттям комп’ютерна модель, розглянути різні типи комп’ютерних  моделей, ознайомитися з процесом створення моделі, формувати практичні навички.
  2. Розвивальна: Розвивати логічне та абстрактне мислення, пізнавальну діяльність, вміння застосовувати отриманні знання та набуті навички на практиці.
  3. Виховна: Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність.

Обладнання: Комп’ютери, проектор, електронний підручник, презентація уроку.

Тип уроку: Урок комплексного застосування знань, умінь, навичок учнів

Структура уроку

  1. Організаційний етап
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Етап проектування
  4. Етап навчальної діяльності
  5. Етап практичної роботи
  6. Контрольно-оцінювальний етап
  7. Підсумковий етап

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Привітання з учнями. Перевірка присутності та готовності учнів до уроку. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

Пригадаємо:

  1. Чому люди створюють моделі та користуються ними; (очікувальні відповіді учнів)
  2.  Якими бувають моделі; (очікувальні відповіді учнів)
  3.  Як описують математичну модель; (очікувальні відповіді учнів)
  4.  Приклади інформаційних моделей; (очікувальні відповіді учнів)
  5.  Етапи створення інформаційної моделі; (очікувальні відповіді учнів)
  6.  Як створюють інформаційні моделі в різних програмних середовищах. (очікувальні відповіді учнів)

 

  1. Етап проектування

План уроку

  1. Що таке комп’ютерна модель та які її особливості;
  2. Чим відрізняються комп’ютерні моделі;
  3. З яких етапів складається процес комп’ютерного моделювання.
  1. Етап навчальної діяльності

Пояснення нового матеріалу вчителем:

Комп'ютерне моделювання є унікальним інструментом пізнання швидкоплинних або надповільних процесів. Їх можна досліджувати на комп'ютері, розтягуючи чи стискаючи час або навіть зупиняючи його для вивчення певних етапів процесу.

Модель — це матеріальний або уявний об'єкт, яким у процесі дослідження деякої предметної галузі замінюють реальний об'єкт-оригінал, зберігаючи важливі для цього дослідження суттєві властивості оригіналу.

Комп'ютерна модель — це інформаційна модель, подана у знаковій формі та реалізована за допомогою комп'ютера.

Види комп'ютерних моделей:

Фізична: Передбачає, що комп'ютер є частиною деякого експериментального пристрою чи тренажера, який за допомогою датчиків сприймає зовнішні сигнали, здійснює відповідні розрахунки та видає сигнали, що впливають на управління відповідними маніпуляторами.

Графічна: Сукупність певним чином організованих даних (знаків, сигналів), що відображають найістотніші властивості об'єктів дослідження. Це можуть бути також схеми, графи, графіки, діаграми, малюнки, відео, карти тощо, робота з якими здійснюється з використанням комп'ютера.

Імітаційна: Реалізується деякою комп'ютерною програмою чи пакетом програм, що імітує поведінку складної технічної, економічної, біологічної, соціальної чи іншої системи з потрібною точністю. Такі моделі використовують для дослідження змін об'єктів обраної системи дослідження, для створення комп'ютерних ігор, «віртуальних світів», навчальних програм та анімацій.

Розрахункова: Реалізується програмою для розрахунку стану системи, що моделюється за її математичною моделлю. Її застосовують для моделювання різних фізичних, біологічних, соціальних та інших явищ.

Логічна: Моделі ґрунтуються на моделюванні знань, побудові системи штучного інтелекту, в основі якої лежить база знань деякої предметної галузі.

Процес комп’ютерного моделювання складається з декількох етапів, кожний з яких передбачає певні дії

Зображення, що містить знімок екрана

Автоматично згенерований опис

 

  1. Етап практичної роботи

Переходимо до практичної частини уроку:

  1. Повторення основних правил безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою.
  2. Пояснення вчителем у виконанні роботи.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Приклад завдання: Перевірте, як залежить розміщення на координатній площині графіка функції y = a x ^ 2 + b x + c від значень параметрів моделі — значень коефіцієнтів a, b, c. Використайте для цього обчислювальну графічну модель, у віртуальній лабораторії. (https://graasp.eu/s/ajq7hu )

  • Змінюйте значення параметрів моделі — значення коефіцієнтів a, b, c за допомогою повзунків.
  • Визначте, за яких значень параметрів можна отримати розміщення графіка, як на малюнках
  1. Вправи для очей.
  2. Збереження виконаних практичних робіт.
  1. Контрольно-оцінювальний етап

Фронтальне опитування:

  1. Чому люди різних професій використовують у своїй діяльності комп’ютерні моделі?
  2. Які з видів комп’ютерних моделей ви можете застосовувати у школі?
  3. Чим корисне використання графічної комп’ютерної моделі під час вивчення шкільних предметів? Наведіть приклади.
  4. З яких етапів складається процес побудови комп’ютерної моделі? Чи обов’язковим є виконання кожної з дій відповідного етапу?

 

  1. Підсумковий етап

Пояснення домашнього завдання

Проходження вікторини у дослідницькому навчальному просторі (https://graasp.eu/s/ajq7hu )

Рефлексія

  1. Було цікаво…
  2. Я спробую…
  3. Я навчився(-лась)…
docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
1323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку