ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
НА ТЕМУ:
«КОНТРОЛЬНИЙ НОРМАТИВ З МЕТАННЯ МАЛОГО М’ЯЧА НА ДАЛЬНІСТЬ. ДВОСТОРОННЯ ГРА У ФУТБОЛ.»
для студентів денного відділення
Спеціальність: «Експлуатація та ремонт обладнання агропромислового виробництва»,
ІІ курс
ВИКЛАДАЧ:
АТАМАНЧУК ТЕТЯНА ГРИГОРІВНА
ПЛАН ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
І. Тема заняття : "Легка атлетика. Контрольний норматив з метання малого м’яча на дальність."
ІІ. Навчальні цілі заняття.
Фахові компетентності:
Загальні компетентності:
Міждисциплінарна інтеграція
Дисципліни |
Знати |
Уміти |
І Забезпечуючі |
||
Українська мова за профспрямуванням |
Спортивну термінологію. |
Використовувати спортивну термінологію. |
Анатомія людини |
Будову і функцію м'язів. |
Показати розташування основних груп м'язів тіла людини. |
Фізіологія |
Фізіологічні властивості м'язів. |
Розігрівання м'язів і підтримка їх роботи при виконанні вправ. |
Забезпечувані |
||
ВПМ та медицина надзвичайних ситуацій |
Розвиток фізичних якостей людини. |
Застосовувати отримані знання при вивченні матеріалу. |
Охорона життєдіяльності |
Правила техніки безпеки з теми «Легка атлетика» |
Дотримуватись правил техніки безпеки |
Внутрішньопредметна інтеграція |
||
Забезпечуючі |
||
Фізичне виховання |
Комплекс спеціальних вправ для кращого виконання основної частини заняття, основні вимоги до їх виконання. |
Виконувати здобуті знання уміння та навички на занятті та під час виконання самостійних занять фізичними вправами |
Фізичне виховання |
Методика виконання стройових вправ |
Виконувати стройові вправи |
Фізичне виховання |
Техніка метання |
Виконувати техніку |
|
Форми та методи проведення заняття:
при організації занять: фронтальний, груповий, індивідуальний;
при повторенні техніки: пояснення, показ, повторний, поточний;
при розвитку фізичних якостей: рівномірний, повторний, змінний.
Методичне забезпечення: навчальна та робоча програма з дисципліни «Фізична культура»
Забезпечення заняття: м’ячики для метання, свисток, прапорці, рулетка, навчально-методичний комплекс викладача, футбольний м’яч.
Місце проведення: стадіон коледжу.
Хід заняття
Шикування, привітання, переклик студентів. Завдання та зміст заняття. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.
Позитивний вплив вправ на здоров'я і фізичний розвиток молоді.
«Легка атлетика. Контрольний норматив з метання гранати з розбігу. Двостороння гра у футбол.»
Визначення поняттям «фізична культура», «спортивні ігри», «особисте здоров’я». Техніка безпеки, якої додержуються студенти під час виконання вправ, нормативу та гри.
5.Практичне заняття
5.1 В підготовчій частині потрібно підготувати організм до майбутньої основної діяльності, підвищити загальну і спеціальну підготовку. Виконується шикування студентів, вітання, повідомлення задач заняття. Стройові вправи на місці – повороти. Ходьба в русі: на носках, на п'ятах, на внутрішній та зовнішній частині стопи, перекатом з п'ятки на носок. Під час ходьби спину тримати рівно, положення рук змінювати за командою. Після ходьби переходити на біг. Далі виконується комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: випади, стрибки на одній нозі поперемінно.
Спеціальні бігові вправи:
Темп середній. ЧСС 100 - 120 ударів/хв.. Дистанція між студентами 0,2 метра.
Після бігу - ходьба 2 кола для нормалізації дихання. Виконуються загально-розвиваючі вправи на місці: колові рухи головою, зігнутими в ліктях-прямими руками, ривкові рухи, наклони та повороти тулуба, нахили та випади, махи прямими ногами. Всі вправи студенти виконують за викладачем на рахунок – 1-2-3-4. Велика увага приділяється вправам кистей, плечових суглобах та на розтягування м'язів ніг: нахилам, випадам і так далі.
В заключній частині.
Підсумки заняття викладач вказує позитивні і негативні моменти заняття, оцінює успішність студентів. Оголошує домашнє завдання: до комплексу ранкової гімнастики включити самостійно вивчення: «Правила техніки безпеки під час занять легкою атлетикою».
План-конспект заняття
№ з/п |
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина – 25 хвилин |
||||
1 |
Шикування, привітання, переклик студентів. Завдання та зміст занять. |
5 хв. |
Правила поведінки та техніка безпеки на заняттях спортивними іграми. Опитування студентів про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом занять. |
|
2 |
Стройові вправи (повороти на місці) Різновиди ходьби: на носках, п’ятках, внутрішній та зовнішній стороні стопи, перекатом з п'ятки на носок. |
5 хв. |
Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне |
|
3 |
Повільний біг |
3 хв. |
Дихання відкритим ротом і носом, 2 кроку – вдих, 2 кроку – видих. Після ходьби активний відпочинок: вправи на встановлення дихання. |
|
4 |
Комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба на місці. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: стрибки на одній нозі поперемінно. |
10-12 хв. |
Комплекс спеціально-підготовчих вправ студенти виконують за самопочуттям. Вправи виконувати з повної амплітудою. Інтервал відпочинку між вправами для ніг не більше 30 сек. Активний відпочинок: вправи на встановлення дихання |
|
а/ |
При ходьбі: 1-2 – руки вгору (вдих);3-4 – руки вниз (видих); |
5-8 разів |
|
|
б/ |
Загально-розвиваючі вправи: Вихідне положення (в. п.) - на рахунок 1-руки вперед, 2-вгору,3-в сторони, 4-опустили; |
6-10 разів |
Темп повільний |
|
в/ |
в. п. – руки перед грудьми зігнуті в ліктях: 1-2 - відведення зігнутих рук назад; 3-4 - те ж із прямими руками, |
8-10разів |
Руки не опускати вниз. |
|
г/ |
в. п. - руки в сторони 1-4 - колові рухи прямими руками вперед; 5-8 – колові рухи прямими руками назад; |
8-10 разів |
Руки не опускати вниз. |
|
д/ |
в.п. – права рука пряма вверх, кисть руки зігнута в кулак, зміна положення рук на кожен крок |
8-10 разів |
Руки прямі |
|
є/ |
В.п. – руки за головою в «замок», на кожен крок повороти тулуба вправо, вліво |
8-10 разів |
Спина рівна |
|
ж/ |
Руки на пояс, спина рівна, правим боком приставним кроком, потім лівим боком; |
2 -3 рази |
Спина рівна, ноги не зхрещувать |
|
з/ |
Стрибки на правій нозі через лінію, стрибки на лівій нозі через лінію, ноги разом стрибки через лінію; |
2-3 рази |
|
|
и/ |
Біг з високим підніманням стегна; |
|
Кут піднімання стегна на 90° |
|
і/ |
Біг із нахльостуванням гомілки. |
|
|
|
Основна частина – 42-48 хвилин
|
||||
1 |
Удосконалення техніки метання малого м’яча,тримання,несення,кидок. |
кожен студент |
|
|
2 |
Контрольний норматив з метання малого м’яча на дальність.
ЗФП. Двостороння гра у футбол.
|
кожен студент |
|
|
Заключна частина – 5 - 7 хвилин
|
||||
1. |
Шикування в одну шеренгу, визначення рівня ЧСС, підсумок заняття. Оголошення оцінок. |
3 хв. |
Виставлення оцінок декількох студентів. Встановлення ЧСС: юнаки – 65-75,
|
|
2. |
Домашнє завдання |
2 хв. |
Профілактика спортивного травматизму |
|
3. |
Прощання. Організований вихід зі стадіону. |
2 хв. |
|
|
Викладач фізичного виховання_______________Т.Г.Атаманчук