План-конспект заняття з образотворчого мистецтва для 7 класу по темі: Технологія розпису тканини. «Вузликовий батик».

Про матеріал

План-конспект заняття з образотворчого мистецтва для 7 класу по темі: Технологія розпису тканини. «Вузликовий батик».

Перегляд файлу

План-конспект заняття з образотворчого мистецтва по темі: Технологія розпису тканини. «Вузликовий батик».

Вид заняття: розпис тканини

Тема: Технологія розпису тканини. «Вузликовий батик».

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Мета: познайомити учнів з технікою вузликового батика; закріпити знання з історії виникнення та розвитку мистецтва батику.

- освітня: знайомство з історією вузликового батика;

- розвиваюча: розвивати процес зорового сприйманя, чіткості, уваги, уяви, логічного мислення, підбору і гармонії кольорів, координації рухів у процесі розпису тканини;

- виховна: виховувати в дітей повагу до своєї праці, сформувати художній та естетичний смак; виховувати охайність, терплячість, старанність.

Матеріали: тканина, набір акрилових фарб для батика, нитки, ножиці, ганчірки, баночки з водою, пензлі, фартухи.

Обладнання:

Для вчителя: зразки візерунків (одяг), слайд-презинтація, магнітна дошка з магнітами, баночки з водою, ганчірки, фартухи,

Для учнів:  тканина, пензлі, фаби для батика, ножиці, нитки.

 

План уроку:

 

  •      Організаційний момент                                                     3хв.
  •      Повідомлення теми та мети уроку                                   3хв.
  •      Актуалізація опорних знань, умінь                                  7хв.
  •      Пояснення нового матеріалу                                            20хв.
  •      Фізкультхвилинка                                                              4хв.
  •      Практична діяльність учнів                                               30хв.
  •      Підсумок уроку                                                                   3хв.

Хід уроку

І.      Організаційний момент

 Привітання вчителя із учнями. Перевірка готовності учнів.

ІІ.     Повідомлення теми й мети.

  • Добрий день, діти! Сядьте зручніше, налаштуйтеся на роботу. Тема нашого заняття: «Вузликовий батик». І, як завжди, протягом заняття, ми виготовимо красиві роботи і зробимо виставку.
  •  А як ви думаєте, чому цей вид отримав назву «вузликовий»?
    (Від слова вузол.)
  •  Правильно.
  • У цій техніці беруть тканину, складають і починають зав'язувати на ній вузли. Таким чином майстри створюють унікальні роботи, існуючі в єдиному екземплярі. Навіть якщо ви все виберете однакові кольори фарб (більше чотирьох ми використовувати не будемо), у кожного з вас вироби матиме свій різний і неповторний візерунок.

III. Актуалізація опорних знань, умінь.

Нагадайте, діти:

  • З яким видом розпису тканини ми з вами встигли познайомитись?
  • Які характерні риси вузликового розпису тканини?

IV. Пояснення нового матеріалу.

Діти, а ви знаєте, що мистецтво прикрашати тканину прийшло до нас з глибини століть, а фарбування і набійка тканин є одним з найдавніших ремесл. Це один з перших способів прикраси тканини. Він відомий в країнах Сходу з давніх часів. В Індокитаї вузликова техніка існувала ще до VII століття. В Індії вона широко поширена й донині під назвою Бандху (бандхана, бандхіні), що означає "обв’яжи-пофарбуй". Малюнок складається з безлічі білих і кольорових крапок. Подібні візерунки зустрічаються на древніх фресках і скульптурах. З таких тканин роблять весільний і святковий одяг.
        У Малайзії, Індонезії вузликова техніка називається Плангі, що означає "пробіл, пляма". На Суматрі тканину доповнюють вишивкою бісером, в Індії - намистинами, в Африці - вишивкою, перлинами та раковинами. Цей спосіб фарбування був відомий в доколумбовій Америці, на Кавказі, в Тибеті, в країнах Близького Сходу і Північної Африки.
        Створення малюнка способом прошивання тканини - більш витончений прийом. В Індонезії така техніка називається трітік.
        Слово «батик» - індійського походження і в перекладі означає «малювання гарячим воском». Це мистецтво розвивали з глибокої давнини багато народів світу - індійці, китайці, єгиптяни, але найвищого розвитку і художньої досконалості воно досягло в Індонезії на острові Ява, який вважаєтьс янайдавнішим центром батика.
        Вузликовий батик - це не розпис тканини, а її фарбування. Різні колірні ефекти на тканини можна отримати за рахунок перев'язування окремих ділянок тканини вузликами. Вузликове фарбування застосовують для отримання одно- або багатобарвних ефектів на матеріалі, призначених для одягу, та декоративних виробів. Цей спосіб орнаментації тканини вважається найдавнішим. Він був поширений у багатьох країнах світу: Індії, Японії, Китаї. (Мал.1).

         http://artnow.ru/img/162000/162453.jpg http://ic.pics.livejournal.com/ya_luchik/24297705/40596/original.jpg  http://giotto.su/images/phocagallery/batik/7/thumbs/phoca_thumb_m_img_2264.jpg   

                                             Мал.1«вузликовийбатик»
        У Росії батик з'явився в ХХ столітті і застосовувався для прикрашання інтер'єру: фіранки, абажури, покривала, скатертини, настінне панно і тд.
        Наприклад, в 70-і роки в техніці вузликового батика молодь фарбувала футболки, які перетворювалися з білих, сіро-блакитних в багатобарвні і були "криком моди", а в наступні роки і джинси "виварювали" в цій техніці (Мал.2).

http://cs403120.vk.me/v403120786/8375/Yi5-ihi85LA.jpg

                              Мал.2 Одяг в техніці вузликового батику.

        Сьогодні знову дуже модно носити сарафани, джинси, блузки з різноко­льоровими розводами, а також футболки, шарфи, бандани, хустки. Батик стає все більш популярним видом мистецтва в усьому світі.

V.     Фізкультхвилинка

«Слон». Стоячи, ноги на ширині плечей або сидячи, притиснути голову до плеча і оглядіти кімнату (клас). Прагнути рухатися всією верхньою частиною тіла, неначе малюєте «вісімку». Під час руху витягнути руку і дивитися на пальці (якщо у полі зору руху вся рука, значить, вправа виконана добре). Повторити іншою рукою.

VI.     Практична діяльність учнів

  Для роботи знадобляться такі матеріали та інструменти:
 Квадратний шматок білої тканини 30х30 см; акрилові фарби; кисть № 5; стаканчик з водою; швейні нитки і серветка, що б накрити стіл.(Мал.1)

                          http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_392c83bb8444230b865fae48b9e88095.jpg.jpg

                                              Мал.1

Поетапне виконання роботи:

  1. Нарізати 5-9 відрізків ниток (в залежності від кількості вузликів, які ви будете робити) довжиною приблизно 15-20 см.(Мал.2).

                       http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_f1b32596ab07583f12478ed8ac0d96ff.jpg.jpg

                                              Мал.2

  1. Для того що б зробити вузлик складаємо тканину конусом і туго перетягуємо ниткою в кілька витків, вузол зав'язувати не треба (по­тім знімати нитку буде не зручно). Кількість вузликів залежить від вашого бажання.(Мал.3.)

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_e966bc30ff859df2732f3035da26fe52.jpg.jpg  http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_e966bc30ff859df2732f3035da26fe52.jpg.jpg

 

Мал.3

  1. Починаємо розпис. Фарбуємо спочатку вузлик. Пензлик і тканину мочимо водою якомога більше, від цього залежить розтікання фарби і, як наслідок, краса закінченою роботи. Після закінчення роботи даємо тканини підсохнути і розмотуємо нитки. Дивимося і милуємося отриманою красою (Мал.4).

  http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_d839cab30c28a89cdc54384576c79b78.jpg.jpg  http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_f6636f5c75582c53e71f7385ef5ac946.jpg.jpg

  http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_935941dc530ab27fa133b6ed45a211c0.jpg.jpg  http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_fc1732c190320f6c1cda1475ab9beb46.jpg.jpg 

http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_fa0cfe6326bd5d2dc997a5da902eb741.jpg.jpg  http://ped-kopilka.ru/upload/blogs/12167_40d27107d13cca54a55bbb3997efb4ec.jpg.jpg

                                                           Мал.4

VII.   Підсумок уроку

Аналіз та оцінка учнівських робіт. Прибирання робочих місць

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку