«ЗАТВЕРДЖЕНО»
План методичного об’єднання кафедри вчителів
природничо-математичного циклу
«ПОГОДЖЕНО»
на засіданні МО вчителів кафедри природничо-математичного циклу від «29__» ____серпня_________ 2023 н. р.
Голова МО __Пйонтковська М. М.
Науково-методична проблема (тема) школи:
Формування ключових компетентностей особистості необхідних для успішної самореалізації в суспільстві, що грунтується на партнерстві між учителями, учнями та їх батьками.
Проблема (тема) методичного об’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу:
Розвиток математичної та інформаційної компетентностей учнів через використання інформаційно-комунікативних технологій та оновлення змісту освіти.
Мета роботи методичного об’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу:
- допомога членам ШМО в питаннях методичного забезпечення реалізації продуктивного навчання;
- продовжити роботу з новими підручниками за оновленими навчальними програмами і підбір відповідних методів та прийомів навчання;
- підготовка учнів до ЗНО та ДПА;
- створення умов для забезпечення експериментальної діяльності;
- сприяння встановленню рівного доступу до повноцінного навчання різним категоріям учнів у відповідності до їх індивідуальних здібностей та потреб;
- розвиток соціальної компетентності школярів на уроках у сучасній українській школі;
- удосконалення системи позакласної роботи різноманітними творчими завданнями;
- постійна допомога молодим педагогам;
- формування конкурентоспроможного учня в умовах модернізації навчально-виховного процесу та створення умов для безпосереднього підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
- працювати над формуванням особистості, здатної орієнтуватися у складному життєвому просторі шляхом повної інтеграції навчальних дисциплін.
Проблемні питання, над вирішенням яких поглиблено працюють вчителі методичного об’єднання кафедри природничо-математичного циклу:
№ з\п |
ПІБ учителя |
Проблема для поглибленого опрацювання |
Термі н робот и над темо ю |
Форми роботи |
Форма звіту |
1. |
Пйонтковська М.М. |
Впровадження інтерактивних технологій на уроках і позакласних заходах |
|
Інноваційні форми і методи |
Презента ція |
2. |
Мудрак О. Б. |
Використання ігрових технологій на уроках математики |
|
|
|
3. |
Стельмах О. В. |
Творчий підхід до проєктно-технологічн ої організації уроків трудового навчання . |
|
|
|
4. |
Боровий В. І. |
Проєктна діяльність здобувачів освіти як засіб навчального процесу |
|
|
|
5. |
Рій С. В. |
Поєднання інноваційних та |
|
|
|
|
|
традиційних форм і методів роботи у підвищенні якості навчання здобувачів освіти |
|
|
|
6. |
Лагно Л. В. |
Розвиток творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами |
|
|
|
Методичне об’єднання ставить такі пріоритетні завдання на 2023-2024 навчальний рік:
- проведення майстер-класів;
- проведення предметних тематичних заходів (вікторин, вечорів, конкурсів, предметних тижнів, декад);
- організація творчих звітів;
- підготовка учнів до участі в ЗНО, ДПА, міських та обласних предметних олімпіадах та МАН;
- впровадження новітніх технологій навчання;
- організація моніторингових досліджень;
- підбір актуальних проблемних тем для виховання соціалізації учнів.
Тематика засідань методичного об`єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу
на 2023-2024 навчальний рік
Засідання організаційне 1 (Серпень)
Тема: Ефективність роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу в минулому навчальному році.
Обговорення плану роботи на 2023-2024 н.р.
Форма проведення: Педагогічне коло.
Мета: Проаналізувати стан викладання природничо-математичних дисциплін в 2022- 2023 н.р. Визначити пріоритетні напрями в роботі на 2023-2024 н.р.
№ з\п |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2023-2024 н. р. відповідно до минулорічних методичних рекомендацій МОН України з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного державного санітарного лікаря України. |
Обговорення за круглим столом |
Члени МО |
|
2. |
Вивчення змін до навчальних програм. Робота з підручниками. Запровадження коригуючого навчання, внесення відповідних змін до календарних планів. |
Експрес огляд |
Члени МО |
|
3. |
Опрацювання нормативних документів МОН України та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення |
Експрес огляд |
Члени МО |
|
|
предметів природничо-математ ичного циклу у 2022-2023 н. р., методичних рекомендацій щодо оформлення та ведення класних журналів. |
|
|
|
4. |
Про дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (Наказ МОН України №371 від 05.05.08р.) та вимог щодо оцінювання письмових робіт учнів |
Експрес огляд |
Члени МО |
|
|
|
|
|
|
5. |
Планування роботи з обдарованими дітьми. Організація підготовки до участі у І та ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів природничо-математичного циклу. Обговорення та затвердження завдань шкільних олімпіад. Організувати активну участь учнів у Всеукраїнських конкурсах «Геліантус», «Кенгуру», «Бобер», в інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсах. |
Обговорення |
Члени МО |
|
|
|
|
|
|
6. |
Організація самоосвіти вчителів, обговорення та затвердження науково-методичних проблем, над якими будуть працювати вчителі у 2023-2024 н. р., вибір теми виступу наступного засідання з метою обміну досвідом. |
Обговорення |
Голова МО |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
1. Опрацювати інструктивно – методичні рекомендації МОН України щодо викладання предметів природничо – математичного циклу у
2023-2024 н.р.
2.Перевірити відповідність календарно-тематичного планування на I семестр у 5-9 класах вимогам навчальних програм та методичним рекомендаціям МОН України.
3. Провести діагностичне опитування вчителів та поновити діагностичні карти до 30 вересня.
4. Систематизувати матеріали кабінетів згідно з єдиними вимогами, а саме: у кожному предметному кабінеті каталог, інструкції по ТБ.
Засідання 2 (Жовтень)
Тема: Модернізація навчально-виховного процесу шляхом впровадження сучасних освітніх технологій ,як форми реалізації громадянської компетентності.
Форма проведення: Методичний вернісаж
Мета: проаналізувати форми та методи впровадження сучасних технологій на уроках, як шляхи формування громадянської компетентності.
№ з\п |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Підбиття підсумків шкільних олімпіад. |
Обговорення за круглим столом |
Члени МО |
|
2. |
Практика використання сучасних освітніх технологій та методики навчання |
Обмін досвідом |
Члени МО |
|
3. |
Очікування результати вивчення курсу,, Географія,,та технології їх перевірки і оцінювання |
Доповідь |
вчителька Рій С. В. |
|
4. |
Майстер-клас «Впровадження інтерактивних технологій на уроках біології, як форми реалізації громадянської компетентності» |
відкритий урок біології 8кл |
вчителька Пйонтковська М.М. |
|
5. |
Методичні висновки, пропозиції щодо реалізації громадянської компетентності на урок . |
Обговорення |
Члени МО |
|
|
|
|
|
|
Завдання членам методичного об’єднання:систематично працювати з учнями-переможцями І (шкільного) етапу олімпіад та кандидатами на участь в ІІ (районному або місцевому) етапі з метою успішної підготовки.
- впроваджувати поради і рекомендації щодо форм реалізації громадянської компетентності на уроках під час навчальної діяльності учнів.
Засідання 3 (грудень )
Тема: шляхи активізації діяльності школярів діяльності на уроках предметів природничо-математичного циклу як форми реалізації математичної та екологічної компетентностей
Форма проведення: Куферок творчих ідей
Мета:
- на практичному досвіді з’ясувати роль дослідницької діяльності на уроках природничо-математичного циклу;
- розвивати математичну та екологічну компетентності;
- обмінятися досвідом з колегами на прикладі використання сучасної статистичної інформації у дослідницькій діяльності учнів.
№ з\п |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Урізноманітнення методичної роботи у дослідницькій діяльності. Створення і використання різноманітних |
Семінар з елементами обміну досвідом |
Члени МО |
|
|
навчальних завдань для розвитку умінь учнів. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Моделювання діяльності дослідника на уроках . Розвиток математичної та екологічної компетентностей. |
Практичне застосування |
Члени МО |
|
3. |
Завдання на формування уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висувати гіпотези, аналізувати, планувати і проводити експерименти. |
Тренінг з елементами практичного досвіду |
Члени МО |
|
4. |
Оздоблення підставки під гарячий посуд |
Відкритий урок трудового навчання (5 Клас) |
Вчитель Боровий В.І. |
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- розвивати математичну та екологічну компетентності;
- підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителя.
Засідання 4 (березень)
Тема: педагогічна майстерність вчителя, як основа успішного формування учнів інформаційно-комунікаційної компетентності на уроках природничо-математичного циклу.
Форма проведення: Педагогічне коло
Мета:
- ознайомитись з особливостями педагогічної майстерності на уроках природничо-математичного циклу.
- обмінятися досвідом щодо впровадження ефективних технологій діяльності здобувачів освіти в організації навчання
№ з\п |
Зміст роботи |
Форма реалізації |
Виконавці |
Примітки |
1. |
Чи залежить майстерність вчителя у підвищенні мотивації до навчання. |
Дискусія |
Члени МО |
|
2. |
Проєктна технологія навчання на уроках природничих дисциплін. |
Обмін досвідом |
Члени МО |
|
|
|
|
|
|
3. |
Формування та реалізація інформаційно-комунікаці йної компетентності на уроках математики та біології. |
Відкриті уроки |
Мудрак О.Б. Рій С. В. |
|
4. |
Формування і реалізація інформаційно-комунікаці |
Обговорення за круглим столом |
Члени МО |
|
|
йної компетентності в учнів на уроках. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання членам методичного об’єднання:
- впроваджувати поради і рекомендації, щодо форм реалізації інформаційно-комунікаційної компетентності на уроках під час навчальної діяльності школярів;
- систематично підвищувати свою професійну майстерність , яка допомагає формувати у здобувачів освіти вміння аналізувати, досліджувати та креативно мислити.
Засідання 5 (Червень)
Тема: підсумки методичного об'єднання природничо-математичного циклу
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета:
- підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителів кафедри природничо-математичного циклу за 2023-2024 навчальний рік;
- заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою;
- скласти перспективний план роботи методоб’єднання на наступний навчальний рік.