Розробка інтегрованого плану - проекта з природознавства і трудового навчання.
Додаткові матеріали можна завантажити за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1AIcXiogNJFGV-0EGrvF_lpbgt5haBPv0?usp=sharing
План проекту
Тема проекту: «Прекрасна, чарівна та винахідлива…»
Керівники проекту: вчитель фізики та природознавства – Семенюк Н.В.,
вчитель трудового навчання Савенкова В.О.
Проблемне питання:
Вплив природних явищ на існування рослин?
Навчальні предмети: природознавство, інформатика, трудове навчання.
Учасники проекту: учні 5 класу Новозапорізької ЗШ І-ІІІ ступенів та учні 7 класу Широківської ЗШ І-ІІІ ступенів.
Актуальність проекту:
«Щось пізнаючи, я знаю, для чого це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати» – такою є філософія сучасного розуміння методу проектів. Тому так важливо, щоб діти відчули потребу у тих виробах, що вони виготовили, і отримали задоволення від своєї праці. Оцінка виконаних проектів має носити стимулюючий характер!
Організовуючи проект, можу сказати, що робота над ним – це перш за все особистісно-орієнтоване навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів. Результатом проекту є задоволення інтересів учнів до оволодіння певною сумою знань. Саме проектна діяльність, яка передбачає розв'язання однієї або цілої низки проблем, показує практичне застосування надбаних знань.
Цілі проекту:
1.Формувати в учнів знання про методи вивчення природи, вміння спостерігати за природними явищами, вміння аналізувати і робити висновки.
2.Вчити поєднувати наукові дослідження та метод фантазування на всіх етапах створення проекту.
3. Вчити презентувати проект.
4.Розвивати естетичні та художні нахили учнів під час виконання практичної роботи, вміння застосовувати навички використання ІКТ під час підготовки до презентації проекту.
5.Розвивати увагу, логічне та творче мислення, навички самодисципліни, вміння працювати в колективі.
6.Виховувати бережливе ставлення до тварин та природи, турботливе ставлення до поробки. Показати роль знань із цих тем для практичних потреб людини.
Завдання проекту:
1.Прищепити уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати з різних точок зору, висувати різні гіпотези, уміти робити висновки.
2. Сприяти учневі у здобутті комунікативних навичок, тобто здатності працювати в колективі.
3.Підготувати презентацію та заохотити учнів до участі в проекті.
4. Навчити здобувати знання самостійно та вміти застосовувати їх для пояснення природних явищ.
№ з/п |
Етапи проектної діяльності |
Зміст діяльності учителя |
Зміст діяльності учнів |
1 |
Підготовчий. Визначення мети та теми проекту |
Заява задуму проекту (презентація вчителя). Обговорення критеріїв оцінювання проекту. |
Формуюче оцінювання Обговорення теми проекту. Поділ учнів на групи ( за потреби) |
2 |
Планування проекту |
Коректує, пропонує ідеї, висуває пропозиції, допомагає |
Формулюють завдання і виробляють план дій. ( створюють шаблон спостереження за рослинами) |
3 |
Створення проекту
|
Спостерігає, непрямо керує діяльністю учнів. |
Створення моделі кімнатного газона; Проведення спостережень. Аналіз отриманих результатів.
|
4 |
Презентування результатів проекту |
Вчитель бере участь у колективному обговоренні, разом оцінюють зусилля, використані можливості, творчий підхід.
|
Учні представляють результати проекту у вигляді: колажу, фото малюнка, відео.( на вибір) Завершення заповнення ЗХД – таблиці. Рефлексія з використанням сервісів Веб 2.0 «Plickers» |