У "Школі майбутнього першокласника" важливо проводити заняття не тільки з дошкільнятами, а й з їхніми батьками. Тому був розроблений план лекторію для батьків дітей старшого дошкільного віку.
Такі заняття має проводити представник психологічної служби: психолог та/або соціальний педагог.
Заняття мають на меті підвищення психологічної культури і обізнаності батьків майбутніх учнів, допомагає їм правильно підійти до процесу адаптації дитини до шкільного життя зі свого, батьківського, боку.
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Готовність дитини до навчання в школі (спеціальна, психологічна, фізична). |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
Особистісна та соціально-психологічна готовність до школи, її ознаки. Криза 6-7 років. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
3. |
Інтелектуальна готовність дитини до школи. Що повинна знати і вміти дитина, вступаючи в 1-й клас. Рекомендації |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4. |
Емоційна готовність до шкільного навчання. Практикум: розбір і обговорення ситуацій |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
Листопад
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Вольова готовність дитини до навчання. Розвиток довільності поведінки. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
Фізіологічна готовність до школи (фізичний розвиток). Основні види захворювань та їхній вплив на навчальний процес. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
3. |
Розвиток дрібної моторики. Пальчикова гімнастика. Вправи. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4. |
Передумови для успішного навчання в школі. Фонематичний слух, його розвиток у дітей дошкільного віку. Вправи. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
5. |
Передумови для успішного навчання в школі. Як залучити дитину до читання? Рекомендації батькам дошкільнят. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Грудень
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Передумови для успішного навчання в школі. Формування і розвиток навички письма. Труднощі, які виникають у дітей в процесі навчання письма. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
Самооцінка дитини. Рекомендації щодо формування адекватної самооцінки у старших дошкільників. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
3. |
Ситуація успіху як фактор особистісного та інтелектуального розвитку дошкільників і її створення. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4. |
Аукціон ідей сімейного виховання: «Особливості виховання та розвитку дитини у сім'ї» |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Січень
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Мотивація дітей при вступі до школи. Пізнавальна мотивація та умови її формування. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
ПК і комп'ютерні ігри в дошкільному дитинстві. Чи є користь? Які основні показники готовності дитини до роботи на комп'ютері потрібно враховувати. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
3. |
Що означає «самостійна дитина»? Рекомендації по формуванню самостійності у дошкільників. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4. |
Самодіагностика для батьків: анкета «Чи готова Ваша дитина до школи?». Рекомендації батькам щодо організації розвивальних занять з дитиною в домашніх умовах. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Виставка сімейних творчих робіт на тему: «Школа очима дорослих і дітей» |
|
|
|
|
Лютий
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Нормативні характеристики сформованості Я-Концепції у старшому дошкільному віці. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
Об'єктивні причини дитячої неуважності. Як розвинути увагу майбутнього першокласника. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
3. |
Особливості процесів запам'ятовування. Як розвинути пам'ять майбутнього першокласника. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4. |
Фотовиставка «Заняття з батьками та дітьми в Школі майбутнього першокласника» |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
5. |
Спільне тренінгове заняття для батьків і дітей «Дружна сім'я» |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
Березень
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Що бажано уміти дитині до початку навчання в школі? Критерії готовності до навчання. Педагогічний компонент. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
Практикум: психологічний портрет «ідеального першокласника» |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
3. |
Шлях до емоційного контакту з дитиною. Що робити, щоб емоції дітей дошкільного та молодшого шкільного віку стали керованими? Як допомогти дитині впоратися з переживаннями? Частина 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
4. |
Шлях до емоційного контакту з дитиною. Техніка активного слухання. Частина 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Квітень
План проведення лекторію для батьків майбутніх першокласників
Травень
№ з/п |
ТЕМА |
П.І.Б вчителя |
Дата |
Час |
Кабінет |
1. |
Шлях до емоційного контакту з дитиною. Я-повідомлення. Частина 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
2. |
Рекомендації батькам з питань правильної організації відпочинку дітей (повсякденного і канікулярного). Орієнтовний режим дня першокласника. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|