ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН
реалізації науково-методичної проблеми школи
«Формування ключових компетентностей особистості необхідних для успішної самореалізації в суспільстві, що ґрунтується на партнерстві між учителями, учнями та їх батьками»
Актуальність науково-методичної проблеми : українська освіти ХХІ сторіччя потребує певних змін у структурі, змісті та технологіях навчання. Головною причиною цього є вплив на ситуацію в освіті прискорення темпів розвитку суспільства. В Національній доктрині розвитку освіти в Україні зазначено, що «головна мета української освіти – створити умови для особистого розвитку і творчої самореалізації кожного громадянина України, формувати покоління, здатні навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства, сприяти консолідації української нації, інтеграції України в європейський і світовий простір як конкурентоспроможної і процвітаючої держави».
Мета: створення оптимальних умов для формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних технологій на уроках та в позаурочній діяльності в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії вчителя, учня та його батьків.
Завдання :
1.Вивчити (друковані видання, мережа Інтернет) питання формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних технологій у психології, педагогіці та методиці викладання.
2.Формувати особистість патріота України, який підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних умовах.
3. Забезпечити умови для самореалізації школярів відповідно до їх здібностей, нахилів, власних і суспільних інтересів.
4. Забезпечити застосування інноваційних технологій з метою формування конкурентоспроможної особистості.
5.Формувати в учнів навички здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров»я.
6.Створити базу методичних рекомендацій, матеріалів, конспектів уроків, годин спілкування чи годин класного керівника.
7. Розробити модель конкурентоспроможної особистості.
Очікуваний результат :
План реалізації :
І етап. (організаційно-ознайомлюючий). Теоретичне обґрунтування науково-методичної проблеми. Спрямування всіх напрямків шкільної методичної роботи, активізація діяльності методичних об»єднань педагогічних працівників та вдосконалення системи роботи вчителів у контексті реалізації проблемної теми (2018-2019 навчальний рік).
ІІ етап (конструктивно-моделюючий). Модернізація ресурсного забезпечення програми розвитку школи. Мотивація та стимулювання педагогів до інноваційної діяльності. Освоєння та впровадження інноваційних технологій, спрямованих на особистісний розвиток суб’єктів освітнього процесу( 2019-2020 навчальний рік).
ІІІ етап (аналітико-практичний). Практичне оволодіння понятійним матеріалом всіх членів педагогічного колективу. Розробка критеріїв та показників результативності впровадження проблемної теми. Уточнення напрямків реалізації, планування дій, системне накопичення матеріалу. Цілеспрямована методична пошукова діяльність членів колективу через роботу методичних об’єднань та інших форм методичної роботи школи. Робота творчої групи щодо складання методичних рекомендацій за проблемною темою (2020-2021 навчальний рік).
ІV етап (практичний). Цілеспрямована робота адміністрації школи, педагогічного колективу щодо розвитку особистості вчителя і учня, удосконалення інноваційної діяльності. (2021-2022 навчальний рік).
V етап (узагальнюючий). Дослідження результативності роботи над реалізацією проблеми. Вироблення практичних рекомендацій, підготовка методичних розробок. Створення банку напрацьованих розробок уроків з використанням продуктивних педагогічних технологій. Підбиття підсумків роботи вчителів у контексті роботи над проблемною темою(2022-2023 навчальний рік).
Етапи реалізації науково-методичної проблеми (в розрізі заходів)
Науково-методична проблема: «Формування ключових компетентностей особистості необхідних для успішної самореалізації в суспільстві, що ґрунтується на партнерстві між учителями, учнями та їх батьками»
І етап – 2018-2019 навчальний рік
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни |
Відповіда-льний(ні) |
Теоретичне обґрунтування науково-методичної проблемної теми: |
|||
1. |
Анкетування педагогічного та учнівського колективів(виявлення проблем, підготовка до складання плану реалізації проблемної теми) |
травень 2018 року |
методична рада, психолог |
2. |
Обробка даних анкетування (виявлення рівня обізнаності педколективу змісту проблемної теми |
вересень 2018 року |
методична рада, директор школи |
3. |
Вивчення теоретичних положень проблеми: |
|
|
а) управлінські рішення |
|||
|
оперативна нарада «Особливості роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемною темою» |
вересень 2018 року |
заступники директора |
|
методична нарада з керівниками шкільних методичних об’єднань:
|
вересень 2018 року |
заступники директора |
|
засідання методичної ради щодо вироблення алгоритму реалізації науково-методичної проблемної теми |
жовтень 2018 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
засідання педагогічної ради: «Про організацію освітнього простору та набуття учнями ключових компетентностей й наскрізних вмінь, які є основою для успішної самореалізації учня як особистості, громадянина» «Сучасний урок – спільна творчість учителя та учнів в форматі реалізації шкільної науково-методичної проблемної теми» |
листопад 2018 року
січень 2019 року |
директор школи
директор школи |
б) методична робота з педагогічними працівниками |
|||
|
тематичні методичні оперативки : «Формування життєвих навичок конкурентноспроможного педагога» «Формування ключових компетентностей учнів на основі комплексу сучасних освітніх технологій» |
листопад 2018 року
січень 2019 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
засідання методичних об»єднань з питання: «Робота над реалізацією науково-методичної проблемної теми»;
самоосвітня робота вчителів щодо використання технології тестів та мережі Інтернет |
березень 2019 року
впродовж року |
керівники шкільних методичних об’єднань |
в) питання тематичного контролю |
|||
|
|
листопад 2018 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
|
листопад 2018 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
ІІ етап – 2019-2020 навчальний рік
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни |
Відповіда-льний(ні) |
1. |
Визначення самоосвітніх тем педагогів та форм їх висвітлення |
серпень-вересень 2019 |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
2. |
Створення в шкільному методичному кабінеті науково-методичного комплексу на допомогу вчителям (картотека літератури, кращі розробки уроків тощо) |
впродовж року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
3. |
Вивчення теоретичних положень проблеми: |
|
|
а) управлінські рішення |
|||
|
оперативна методична нарада «Формування ключових компетентностей учнів на основі комплексу сучасних освітніх технологій» «Особливості розвитку інформаційно-цифрової компетентності» |
жовтень 2019 року
Лютий 2020 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
засідання методичної ради «Формування соціальних та громадянських компетентностей в навчально-виховну процесі» |
вересень 2019 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
засідання педагогічної ради: «Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної діяльності» «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі» «Про використання інноваційних форм роботи в процесі профільного навчання»
|
березень 2019 року листопад 2019 року
січень 2020 року |
директор школи
|
б) методична робота з педагогічними працівниками |
|||
|
засідання методичних об’єднань з питання: «» самоосвітня робота вчителів щодо системи розвитку в учнів інформаційно-цифрових компетентностей |
впродовж року |
керівники методичних об’єднань |
|
методичний тиждень вчителів вищої категорії та тих, які удостоєні педагогічних звань (калейдоскоп відкритих уроків) з теми «Удосконалення освітнього процесу шляхом використання компетентнісно зорієнтованих технологій розвитку особистості» |
лютий 2020 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
консультації щодо змісту реалізації науково-методичної проблемної теми школи |
впродовж року |
заступники директора |
4. |
Діагностика(анкетування) утруднень педагогічних працівників |
травень |
заступники директора |
ІІІ етап - 2020 – 2021 навчальний рік
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни |
Відповіда-льний(ні) |
1. |
Поповнення науково-методичного комплексу на допомогу вчителям (картотека літератури, кращі розробки уроків тощо) |
впродовж року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
2. |
Вивчення теоретичних положень проблеми та втілення їх у практику роботи: |
|
|
а) управлінські рішення |
|||
|
оперативна методична нарада: «Підвищення рівня психологічної компетентності учасників освітнього процесу» |
листопад 2020 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи, практичний психолог |
|
засідання методичної ради щодо результатів ІІ етапу реалізації науково-методичної проблемної теми |
вересень 2020 року |
заступник директора з виховної роботи |
|
засідання педагогічної ради : «Формування ключових компетентностей молодших школярів в умовах впровадження НУШ: перші результати та надбання» «Системний підхід до роботи з батьками – запорука успішної організації освітньої діяльності»
|
грудень 2020 року
травень 2021 року
|
директор школи, керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів |
б) методична робота з педагогічними працівниками |
|||
|
засідання методичних об’єднань з питання: «Формування загальногалузевих компетентностей при вивченні навчальних предметів» «Загальнокультурна, екологічна грамотність і здорове життя – особливі компетентності особистості»(МО класних керівників)
|
січень 2021 року |
керівники шкільних методичних об’єднань |
|
методичний тиждень(фестиваль «Відкритий урок») вчителів, які розробляють окремі аспекти методичної проблемної теми |
впродовж року, за окремим графіком |
керівники шкільних методичних об’єднань |
|
тренінг «Екологічна грамотність – здорове життя» |
березень 2021 року |
практичний психолог |
|
постійно діючий семінар з теми « Використання ІКТ в освітньому процесі з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти» |
листопад
січень
квітень |
Кошелюк В.А. Кобернік М.А. Коваленко Н.В. |
|
самоосвітня робота вчителів щодо опрацювання досвіду роботи, висвітленого в засобах масової інформації, з формування життєвих компетентностей здобувачів освіти |
впродовж року |
заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники методичних об’єднань |
3. |
Моніторинг рівня комунікації вчителів з батьками(до педагогічної ради) |
впродовж року |
заступники директора |
4. |
Аналіз і систематизація матеріалів діяльності методичних об’єднань з реалізації науково-методичних проблемних тем. |
до 01.06.2021 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники методичних об’єднань |
5. |
Предметні тижні:
|
|
|
ІV етап - 2021 – 2022 навчальний рік
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни |
Відповіда- льний(ні) |
1. |
Поповнення науково-методичного комплексу на допомогу вчителям (картотека літератури, кращі розробки уроків тощо) |
впродовж року |
заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники методичних об’єднань |
2. |
Вивчення результативності втілення науково-методичної проблемної теми (анкетування вчителів, учнів, їх батьків), вироблення рекомендацій |
впродовж року |
директор, заступники директора |
3. |
Вивчення теоретичних положень проблеми та втілення їх у практику роботи: |
|
|
а) управлінські рішення |
|||
|
засідання методичної ради щодо вивчення досвіду педагогічних працівників з формування в учнів ключових компетентностей в ході вивчення навчальних предметів |
вересень 2021 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
засідання педагогічної ради : « Особистісно орієнтований розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу» «Технологія «Створення ситуації успіху» в роботі щодо формування життєвих компетентностей здобувачів освіти» |
грудень 2021 року
березень 2022 року |
директор
заступник директора з навчально-виховної роботи |
б) методична робота з педагогічними працівниками |
|||
|
засідання методичних об’єднань з питання «Компетентнісний підхід до організації освітнього процесу (напрацювання, результати, досвід)» |
квітень 2022 року |
заступники директора, керівники методичних об’єднань |
|
створення власного досвіду педагогічного колективу за змістом науково-методичної проблемної теми: «Формування ключових компетентностей особистості необхідних для успішної самореалізації в суспільстві, що ґрунтується на партнерстві між учителями, учнями та їх батьками» творчі звіти шкільних методичних об’єднань за результатами роботи над науково-методичною проблемною темою |
впродовж року
впродовж року(в рамках засідань) |
заступники директора, керівники методичних об’єднань |
|
науково-практична конференція (вчителі, учні, їх батьки) «Реалізація компетентнісного підходу в освітній діяльності школи: здобутки і нерозв’язані проблеми» |
лютий 2022 року |
заступники директора |
4. |
Аналіз і систематизація матеріалів діяльності методичних об’єднань з реалізації науково-методичних проблемних тем. |
до 01.06.2022 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи, керівники методичних об’єднань |
5. |
Предметні тижні:
|
|
|
V етап - 2022 – 2023 навчальний рік
№ з/п |
Зміст діяльності |
Терміни |
Відповіда- льний(ні) |
1. |
Аналіз перебігу реалізації проблемного питання (систематизація матеріалів, напрацьованих колективом) |
впродовж року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
2. |
Моніторинг ефективності освітнього процесу за результатами упровадження науково-методичного проблемного питання |
впродовж року |
заступники директора, керівники методичних об’єднань |
3. |
Аналіз динаміки особистісних переорієнтацій педагогічних працівників |
впродовж року |
директор, заступники директора, керівники методичних об’єднань |
4. |
Узагальнення кращого досвіду роботи вчителів ( в розрізі проблемної теми) |
впродовж року |
директор, заступники директора, керівники методичних об’єднань |
5. |
Втілення теоретичних положень проблеми у практику роботи: |
|
|
а) управлінські рішення |
|||
|
засідання педагогічної ради : « Колективний досвід школи зі створення умов для формування ключових компетентностей в учнів» |
травень 2023 року |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
б) методична робота з педагогічними працівниками |
|||
|
засідання методичних об’єднань з питання підсумків реалізації науково-методичної проблемної теми |
червень 2023 року |
керівники методичних об’єднань |
|
декада кращого досвіду: цикл відкритих уроків; панорама цифрових ресурсів(портфоліо); виставка навчально-дидактичних посібників |
лютий 2023 року |
заступники директора, керівники методичних об’єднань |
|
педчитання « Досвід – наш скарб» (презентація) |
квітень 2023 року |
директор, заступники директора |
6. |
Вироблення, узагальнення та оприлюднення рекомендацій з проблемного питання для педагогічних працівників |
червень-липень 2023 року |
директор, заступники директора, керівники методичних об’єднань |
7. |
Предметні тижні:
|
|
|
2023 – 2024 навчальний рік
Предметні тижні:
2024 – 2025 навчальний рік
Предметні тижні: