Гімназія села Золотковичі
Перший урок 2022/2023 н. р.
4 клас
Ми – українці: честь і слава незламним!
Підготувала:
Класний керівник
Семен Ірина Володимирівна
2022/2023 н. р.
Мета: сприяти вихованню патріотичних почуттів, любові до Батьківщини, гордості за свою державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною, розширити знання учнів про державність України; розвивати в учнів творче мислення, уяву, комунікабельність.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Привітання
Перш за все, вітаю вас зі святом Першого вересня, адже цей день завжди пам’ятний та хвилюючий. Сьогодні ви продовжуєте мандрувати стежиною знань, яка все біжить та біжить, і кінця – краю їй немає. Йдіть по ній, сміливо, крокуйте, підіймаючись угору, до заповітної мети, назва якої – Знання, Розум, Мудрість.
2.Вправа «Обійми».
- Створення доброзичливої атмосфери.
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)
3.Вправа «Привітання».
Продовжити речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …»
ІІ.Повідомлення теми та мети уроку
1.Бесіда з елементами розповіді.
Новий навчальний рік розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна виборює свою незалежність, право на існування, своє життя у протистоянні з однією з найпотужніших армій світу, і платить за це найціннішим - тисячами людських життів…
Пропоную розпочати нашу зустріч з шанування героїв, які заплатили своїм життям за нашу свободу.
1.1.Хвилина мовчання
Тема нашого уроку сьогодні «Ми – українці: честь і слава незламним!». Стійкість та незламність українців на шляху до Перемоги сьогодні захоплюють весь світ. Ми – українці, наша любов до України за останній час зросла до неймовірних розмірів.
ІІІ.Вивчення нового матеріалу
1.1.Перегляд відео
-А зараз ми собі трошечки пригадаємо , які випробування проходить наша Україна.Будьте уважними , переглядаючи відео.
1.2.Метод незакінчених тез.Аналіз відео.
- А тепер продовжіть речення…
1.Ми проживаємо в Україні, тому нас називають …..
2.А хто такі патріоти своєї Батьківщини?
3.Хто вважає себе патріотом? І чому?
4.Які часи зараз проживає наша країна?
5.Хто мужньо встав на захист нашої держави?
6.Якими ви уявляєте наших захисників?
7.Щоб ви їм хотіли б побажати?
8.Які сучасні пісні надають сили нашим воїнам?
Тож, давайте заспіваємо одну з них, щоб надати сили та витримки нашим захисникам.
3.Виконання пісні «Ой, у лузі червона калина…»
Ой у лузі червона калина похилилася,
Чогось наша славна Україна зажурилася.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо!
4.Сенкан «Українці»
Складемо сенкан, тобто п’ятирядок , на тему «Українці».
Підберіть два прикметники. Які українці?
Які дії характерні українцям? Підберіть три дієслова.
Складіть про українців речення.
Підберіть синонім до слова українці. Як називають справжніх українців?
А зараз уголос хором прочитаємо увесь сенкан.
Як люблять Україну маленькі патріоти, ми дізнаємось із віршів, які прочитають ваші однокласники.
1.Українці 1. Українці
2. Розумні,працьовиті. 2. Правдиві, вірні.
3.Захищають, люблять,допомагають. 3. Працюють, бережуть,відстоюють.
4. Українці люблять Україну. 4. Українці борються за волю.
5. Патріоти. 5. Патріоти.
5. Робота в групах. Вправа «Ми - патріоти!»
- Україна - це земля, яка відома усьому світу завдяки своїм звичаям, традиціям, оберегам, цікавим винаходам. Вона має чудову природу, багаті врожаї. А чи знаєте ви її? Ви працюєте в групах: читаєте твердження і виправляєте в них помилку, виділену червоним кольором. Переверіяємо , на скільки ви є патріотами своєї держави.
1.День незалежності України святкують 24 вересня.
2.Президент України – Віктор Ющенко.
3. Андрій Шевченко – відомий поет України.
4. Найбільша річка України- Десна.
5.Найвища гора Карпат – Еверест.
6. Наш обласний центр- Вінниця.
7. Найдовший музичний інструмент – український. Це тромбон.
8. Старовинна різдвяна пісня –щедрівка.
9. На Великдень українці розписують картини.
Vl.Закріплення вивченого матеріалу.
1.Криптограма
Найтяжче зараз на фронті, захисники та захисниці щоденно ризикують власним життям, захищаючи нас з вами. Тому для підтримання бойового духу дуже часто учні виготовляють листівки. Уявіть, що вам потрапила закодована листівка – криптограма, ваше завдання її розгадати. Кожна літера має свій номер. Хто першим справить називає своє прізвище, але фразу не озвучує. (На екран виводимо криптограму. Віримо у перемогу! Все буде Україна!)
Наша ненька-Батьківщина страждає від воєнних дій, відважно захищаючи нашу землю від ворога, йдуть активні бойові дії, гинуть українці, наші герої, що відважно та до останнього подиху захищали наш спокій та мирне небо.
V.Підсумок уроку.Рефлексія.
1.Вправа «Долонька»
На долоньках діти пишуть, якою хочуть бачити Україну сьогодні і в майбутньому. Долоньки приклеюємо на карту.
2.Фінальне слово
Нехай ці слова здійсняться якомога швидше, настане той довгоочікуваний мир та день нашої Української Перемоги! А з вами ми будемо натхненно працювати та гарно навчатися. Бережіть себе! Миру нам! Слава Україні!