Поданий план реалізації конкретного STEM-проекту: актуальність, стислий опис, очікувані результати,розкриті складові проекту "S", "Т", "Е", "М" та зміст дільності учнів,навчальні цілі та дослідницькі завдання, проектні ризики, обладнання та програмне забезпечення для виконання проекту.
План реалізації STEM-проекту
Актуальність проекту. До найактуальніших проблем сьогодення, що торкаються кожного жителя планети і від яких залежить майбутнє людства, слід віднести проблеми екологічні. Кажучи про озонові діри, атомні електростанції і глобальне потепління, ми не помічаємо , як до нас непомітно підкрадається ще одна небезпека-загинути під горами сміття, що створюється людством. Проблема сміття ще недавно була однією з найважливіших екологічних проблем великих міст. Але зараз ми спостерігаємо, що і для невеликих міст і селищ, як наше, ця проблема стає усе гострішою. Дослідженню екологічної проблеми нашого селища пов’язаної із забрудненням навколишнього середовища, а саме проблеми сміття у селищі Червоногранітне та навколо нього, наміченню практичних шляхів вирішення проблеми сміття, починаючи з маломасштабних рішень, посильних для кожного учня (учениці) і простих в застосуванні, присвячено проект.
Стислий опис: учні вивчають стан навколишнього середовища селища, виявляють місця сміттєзвалищ, досліджують проблему сміття у населеному пункті та у себе дома,аналізують структурний склад сміття, пропонують власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття, як застосування вживаних речей та вторинного використання паперу. Учні одержують завдання виготовити батарейки живлення із овочів та фруктів; скриньки для роздільного збору сміття у школі та скриньку для збору використаних батарейок. Учасники проекту здійснюють відповідні розрахунки, підбирають матеріали для виконання практичних завдань. У ході роботи підготовляють відповідні оголошення, правил та пам’ятки, повідомлення і презентації про свої дії.
Очікувані результати проекту. Виготовлені 3 скриньки для роздільного збору сміття у школі, скринька для збору використаних батарейок живлення, конструйовані батарейки живлення з овочів та фруктів як альтернативні джерела струму, прибрана територія школи від сміття, виготовлений компостний бурт для опалого листя. Підготовлена презентація та матеріал для виступу екологічної агітбригади.
Назва проекту |
Проблема сміття та способи боротьби з ним у селищі Червоногранітне |
||
Автор проекту, e-mail |
Ночевчук Марія Володимирівна , 0969070168@ukr.net |
||
Тип проекту |
Груповий, довготривалий, практично-орієнтований |
||
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів |
|||
S (науки) |
Фізика, 8 клас - вивчають більш ґрунтовно будову «батарейки»: про хімічні елементи,які містяться у ній та їх вплив на здоров’я людини, коли батарейка потрапляє у грунт, і способи її утилізації. Географія, 8 клас – дізнаються про взаємодію людини з природою, про обсяги повторного використання різних видів сировини. Хімія, 8 клас – дізнаються про корисні та шкідливі властивості поліетилену, його застосування. Біологія, 8 клас – дізнаються про загрозу від спалювання опалого листя. Географія, 8 клас – визначають розміри смітників за картою з врахуванням масштабу та позначають їх місце розташування на карті-схемі селища. |
||
T (технології) |
Інформатика, 8 клас – шукають інформацію в Інтернеті про тривалість руйнування у природних умовах сміття залишеного людиною (паперу, консервних банок, поліетилену, скла, недокурків...); про хімічні елементи, які входять до складу батарейки, та їх вплив на довкілля у процесі розкладу і про виготовлення екологічних батарейок із овочів та фруктів.; створюють презентацію або відеокліп про небезпеку батарейки та про терміни розкладання сміття. Використавши програму Google Earth, мають можливість співставити зображення сміттєзвалищ із землі та із космосу.
|
||
R (читання+письмо) |
Українська література, 8 клас – проводять власне журналістське розслідування «Наскільки чисте наше селище ?»; складають «Правила екологічної відповідальної поведінки»; пишуть текст звернення до жителів селища про збереження довкілля; складають текст написів на скриньки для роздільного збору сміття. Українська мова, 8 клас – складають правила сортування паперу, пластику, скла, металу для пам’ятки безпеки. |
||
E (інжиніринг) |
Трудове навчання, 8 клас – визначають необхідні матеріали та виготовляють скриньки для роздільного збирання сміття та утилізації батарейок; виготовляють батарейки з фруктів та овочів.
|
||
A (мистецтво) |
Мистецтво, 8 клас - розробляють ескізи листівки для звернення до жителів селища та оформлення скриньок для роздільного збору сміття; розробляють ескіз пам’ятки безпеки. |
||
M (математика) |
Геометрія, 8 клас – здійснюють розрахунки розмірів та витрату матеріалів на виготовлення скриньок, проводять вимірювання розмірів смітників та обчислюють їх площу. |
||
Складові STEM-проекту |
Предмет, клас, навчальна тема (розділ) |
Навчальні цілі |
Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання |
S (науки)
|
Фізика, 8 клас. Розділ ІІ. Електричні явища. Електричний струм. |
|
|
Біологія, 8 клас . Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
|
T (технології) |
Інформатика, 8 клас. Створення, редагування та форматування текстових документів. |
|
|
Інформатика, 8 клас. Створення відеокліпу. |
Учні навчаться створювати відео кліп про результати своєї роботи по збереження довкілля. |
|
|
Інформатика, 8 клас. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграм. |
|
Створити лінійну діаграму про обсяги повторного використання різних видів сировини в Україні (14.10-28.10) Провести дослідження та створити кругову діаграму про структурний склад сміття нашого селища (20.09-20.10) |
|
|
|
|
|
R (читання+письмо) |
Українська мова, 8 клас |
Учні навчаться складати правила сортування сміття для випуску листівки . |
|
|
|
|
|
E (інжиніринг) |
Трудове навчання, 8 клас. Проектування та конструювання виробу. Виконання ескізів об’ємних деталей. Технологічний процес виготовлення виробу. |
|
|
A (мистецтво) |
Мистецтво, 8 клас. |
|
|
M (математика) |
Геометрія, 8 клас. Чотирикутник та його елементи. |
|
|
Проектні ризики |
Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу |
||
У школі відсутній Інтернет-зв'язок. |
Запропонувати учням виконувати завдання з пошуку інформації в Інтернеті дома або на своїх мобільних пристроях. |
||
Обладнання, необхідне для реалізації проекту |
|||
Для виготовлення сриньок |
Дошки, цвяхи, саморізи,молоток, ножовка, рулетка, олівець,кутник,лінійка, фарба, щітка. |
||
Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту |
|||
Для пошуку інформації в Інтернеті, для створення презентацій (відеокліпу) та написання оголошень . |
Компютер+браузер або смартфон+браузер, комп’ютерна програма для створення презентацій, програма для роботи з текстом (МS Word), програма для роботи з елекронними таблицями (MS Excel) |
||
|
Веб-ресурси, необхідні для реалізації проекту |
||
Для створення блогу проекту |
Google-сайти. |
||
|
|
||
Діяльність після виконання проекту |
|||
|
Слідкувати за чистотою приміщення школи, проводити просвітницьку роботу у школі та населеному пункті про бережливе ставлення до ресурсів та закликами до роздільного збирання сміття, створити у школі екологічну агітбригаду; по мірі можливості застосовувати для живлення приладів батарейки із овочів та фруктів; весною залишки осіннього листя скласти у компостну яму; провести щомісячну акцію по прибиранню території школи; зібрані використані батарейки живлення здати у приймальний пункт смт. Хорошева. |