План реалізації STEM-проекту

Про матеріал

Поданий план реалізації конкретного STEM-проекту: актуальність, стислий опис, очікувані результати,розкриті складові проекту "S", "Т", "Е", "М" та зміст дільності учнів,навчальні цілі та дослідницькі завдання, проектні ризики, обладнання та програмне забезпечення для виконання проекту.

Перегляд файлу

 План реалізації STEM-проекту

Актуальність проекту. До найактуальніших проблем сьогодення, що торкаються кожного жителя планети і від яких залежить майбутнє людства, слід віднести проблеми екологічні. Кажучи про озонові діри, атомні електростанції і глобальне потепління, ми не помічаємо , як до нас непомітно підкрадається ще одна небезпека-загинути під горами сміття, що створюється людством. Проблема сміття ще недавно була однією з найважливіших екологічних проблем великих міст. Але зараз ми спостерігаємо, що і для невеликих міст і селищ, як наше, ця проблема стає усе гострішою. Дослідженню екологічної проблеми нашого селища пов’язаної із забрудненням навколишнього середовища, а саме проблеми сміття у селищі  Червоногранітне та навколо нього, наміченню практичних шляхів вирішення проблеми сміття, починаючи з маломасштабних рішень, посильних для кожного учня  (учениці) і простих в застосуванні,  присвячено проект. 

Стислий опис: учні вивчають стан навколишнього середовища селища, виявляють місця сміттєзвалищ, досліджують проблему сміття у населеному пункті та у себе дома,аналізують структурний склад сміття, пропонують власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття, як застосування вживаних речей та вторинного використання паперу. Учні одержують завдання виготовити батарейки живлення  із овочів та фруктів; скриньки для роздільного збору сміття у школі та скриньку для збору використаних батарейок. Учасники проекту здійснюють відповідні розрахунки, підбирають матеріали для виконання практичних завдань.  У ході роботи підготовляють відповідні оголошення, правил  та пам’ятки, повідомлення і презентації про свої дії.  

Очікувані результати проекту. Виготовлені 3 скриньки для роздільного збору сміття у школі, скринька для збору використаних батарейок живлення,  конструйовані батарейки живлення з овочів та фруктів як альтернативні джерела струму, прибрана територія школи від сміття, виготовлений компостний  бурт для опалого листя.  Підготовлена презентація та матеріал для виступу екологічної агітбригади.

Назва проекту

Проблема сміття та способи боротьби з ним у селищі Червоногранітне

Автор проекту, e-mail

Ночевчук Марія Володимирівна , 0969070168@ukr.net

Тип проекту

Груповий, довготривалий, практично-орієнтований

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

Фізика, 8 клас - вивчають  більш ґрунтовно будову «батарейки»: про хімічні елементи,які містяться у ній та їх вплив на здоров’я людини, коли батарейка потрапляє у грунт, і способи її утилізації.

Географія, 8 клас – дізнаються про взаємодію людини з природою, про обсяги повторного використання різних видів сировини.

Хімія, 8 клас – дізнаються про корисні та шкідливі властивості поліетилену, його застосування.

Біологія, 8 клас – дізнаються про загрозу від спалювання опалого листя.

Географія, 8 клас – визначають розміри смітників за картою з врахуванням масштабу  та позначають їх місце розташування на карті-схемі селища.

T (технології)

Інформатика, 8 клас – шукають інформацію  в Інтернеті про тривалість руйнування у природних умовах сміття залишеного людиною (паперу, консервних банок, поліетилену, скла, недокурків...); про хімічні елементи, які входять до складу батарейки,  та їх вплив на довкілля у процесі розкладу і про виготовлення екологічних батарейок  із овочів та фруктів.; створюють презентацію або відеокліп про небезпеку батарейки та про терміни розкладання сміття. 

Використавши програму  Google Earth, мають можливість співставити зображення сміттєзвалищ із землі та із космосу.

 

R (читання+письмо)

Українська література, 8 клас – проводять власне журналістське розслідування «Наскільки чисте наше селище ?»; складають  «Правила екологічної відповідальної поведінки»; пишуть текст звернення до жителів селища про збереження довкілля; складають текст написів на скриньки для роздільного збору сміття.

Українська мова, 8 клас – складають правила сортування паперу, пластику, скла, металу для пам’ятки безпеки.

E (інжиніринг)

Трудове навчання, 8 клас – визначають необхідні матеріали та виготовляють скриньки для роздільного збирання сміття та утилізації батарейок; виготовляють батарейки з фруктів та овочів.

 

A (мистецтво)

Мистецтво, 8 клас - розробляють ескізи листівки для звернення до жителів селища та оформлення скриньок для роздільного збору сміття; розробляють ескіз пам’ятки безпеки.

M (математика)

Геометрія, 8 клас – здійснюють розрахунки розмірів та витрату матеріалів на виготовлення скриньок, проводять вимірювання розмірів смітників та обчислюють їх площу.

Складові STEM-проекту

Предмет, клас, навчальна тема (розділ)

Навчальні цілі

Дослідницькі завдання, орієнтовний термін виконання

S (науки)

 

Фізика, 8 клас. Розділ ІІ. Електричні явища. Електричний струм.

  •    На основі власних досліджень та практичного виготовлення батарейок із овочів і фруктів, вивчення додаткової інформації з Інтернету учні дізнаються більше про джерела електричного струму, зокрема про хімічні та альтернативні, їх принцип дії та застосування, вплив на навколишнє середовище. Учні зможуть розповісти про будову та практично продемонструвати  дію батарейки живлення.
  • Підготувати повідомлення (презентацію) про елементи живлення на тему «Небезпечна батарейка» (склад, вплив хімічних елементів на здоровя людини, способи утилізації)  (10. 10-10.12).
  • Підготувати усний виступ з демонстрацією будови та дії гальванічних елементів  (батарейки живлення) (21.11-26.12).
  • Виготовити та практично продемонструвати дію батарейок із овочів та фруктів (18.11-26.12).

Біологія, 8 клас . Профілактика захворювань  дихальної системи.

  •    Учні створюють презентацію (підготовлюють інформаційний бюлетень) про шкідливість спалювання опалого листя .
  • Випустити інформаційний бюлетень (створити презентацію) про шкідливість спалювання опалого листя (09.09-01.11).

T (технології)

Інформатика, 8 клас. Створення, редагування та форматування текстових документів.

  • Учні навчаться шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із Всесвітньої мережі, які стосуються шкідливого впливу сміття на довкілля та батарейок живлення, а також конструювання батарейок із овочів та фруктів.
  • На основі інформації з мережі Інтернет виготовити батарейки живлення з овочів та фруктів та продемонструвати їх дію на уроці фізики, а також запропонувати ідеї їх застосування (18.11—26.12).

Інформатика, 8 клас. Створення відеокліпу.

Учні навчаться створювати відео кліп про результати своєї роботи по збереження довкілля.

  • Створити відео кліп про результати своєї роботи над проектом по збереженню довкілля (11.01-28.01.2019).

Інформатика, 8 клас. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграм.

  • Учні вчаться створювати діаграми різного типу про обсяги повторного використання різних видів сировини в Україні, використовуючи дані Інтернету, а також структурний склад сміття нашого селища за своїм дослідженням.

Створити лінійну діаграму про  обсяги повторного використання різних видів сировини в Україні (14.10-28.10)

Провести дослідження та створити кругову діаграму про структурний склад сміття нашого селища (20.09-20.10)

 

  •  
  •  

R (читання+письмо)

Українська мова, 8 клас

Учні навчаться складати правила сортування сміття для випуску  листівки .

  • Випустити листівку про правила сортування сміття (15.10-30.10).

 

  •  
  •  

E (інжиніринг)

Трудове навчання, 8 клас. Проектування та конструювання виробу. Виконання ескізів обємних деталей.  Технологічний процес виготовлення виробу.

  • Учні навчаться визначати необхідні матеріали та конструювати скриньки для роздільного збирання сміття.
  • Виготовити скриньки для роздільного збирання сміття (11.01-12.03.2019).
  • Виготовити батареї живлення з овочів та фруктів.(18.11-26.12)

A (мистецтво)

Мистецтво, 8 клас.

  • Створення ескізу листівки про правила сортування сміття.
  • Виготовити листівку про правила сортування сміття (15.10-30.10).

M (математика)

Геометрія, 8 клас. Чотирикутник та його елементи.

  •    Вчаться практично вимірювати сторони чотирикутника та обчислювати периметр та площу конкретних виробів.
  •   Виміряти сторони  та периметр, а також площу матеріалів для виготовлення скриньок для роздільного збору сміття (05.09-05.10)

Проектні ризики

Заходи, спрямовані на зменшення їх негативного впливу

У школі відсутній Інтернет-зв'язок.

Запропонувати учням виконувати завдання з пошуку інформації  в Інтернеті дома або на своїх мобільних пристроях.

Обладнання, необхідне для реалізації проекту

Для виготовлення сриньок

Дошки, цвяхи, саморізи,молоток, ножовка, рулетка, олівець,кутник,лінійка, фарба, щітка.

Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту

Для пошуку інформації в Інтернеті,  для створення презентацій (відеокліпу) та написання оголошень .

Компютер+браузер або смартфон+браузер, комп’ютерна програма для створення презентацій, програма для роботи з текстом (МS Word), програма для роботи з елекронними таблицями (MS Excel)

 

Веб-ресурси, необхідні для реалізації проекту

Для створення блогу проекту

Google-сайти.

 

 

Діяльність після виконання проекту

 

Слідкувати за чистотою приміщення школи, проводити просвітницьку роботу у школі та населеному пункті про бережливе ставлення до ресурсів та закликами до роздільного збирання сміття, створити у школі екологічну агітбригаду; по мірі можливості застосовувати для живлення приладів батарейки із овочів та фруктів; весною залишки осіннього листя скласти у компостну яму; провести щомісячну акцію по прибиранню території школи; зібрані використані батарейки живлення здати у приймальний пункт  смт. Хорошева.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Устінова Наталя Віталіївна
    Дякую за проект, обов'язково виконаємо з дітьми у літній STEM_школі
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Довга Ганна Вільямсівна
    Гарний приклад реалізації STEM-проекту.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
3711
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку