Для керівників шкільних методичних об'єднань. План засідань на 2023-2024 навчальний рік
План роботи
методичного об'єднання
вчителів
природничо-математичного циклу
назва закладу освіти
_____________________________
на 2023-2024 н.р.
Засідання № 1 Серпень
Інструктивно-методична нарада
Тема. Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2022-2023 навчальний рік та перспективи діяльності на 2023-2024 навчальний рік.
Мета: проаналізувати стан викладання дисциплін природничо-математичного циклу в 2022-2023 навчальному році та визначити пріоритетні напрямки в роботі ШМО у 2-23-2024 навчальному році.
№ |
Питання для обговорення |
Форма проведення |
Відповідальний |
Організаційні питання |
|||
1 |
Затвердження: плану роботи шкільного методичного об’єднання на 2023-2024 н.р., та завдань ШМО на 2023-2024 н.р. |
Обговорення |
Члени ШМО |
2 |
Про особливості викладання навчальних предметів у 2023/2024 навчальному році та методичне забезпечення викладання предметів природничо-математичного циклу (програми, підручники, посібники). Зміни до навчальних програм наказ від від 03.08. 2022 року № 698. |
Обговорення |
Члени ШМО |
3 |
Про дотримання єдиного мовного режиму в школі. |
Інформація |
Заступник директора з НР |
4 |
Про методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році. |
Обговорення |
Члени ШМО |
5 |
Про організацію викладання навчальних предметів в умовах воєнного стану: рекомендації Державної служби якості освіти |
Інформація |
Керівник МО |
6 |
Підготовка і проведення І етапу предметних олімпіад, конкурсах “Левеня”, “Кенгуру”, “Колосок”. |
Інформація |
Керівник МО |
7 |
Затвердження графіка проведення позакласних заходів з предметів природничо-математичного циклу |
Обговорення |
Заступник директора з НР
|
8 |
Про використання в освітньому процесі інструментів дистанційного навчання. |
Обговорення |
Члени МО |
9 |
Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Наказ від 01 квітня 2022 р. № 289. |
Обговорення |
Члени МО |
10 |
Погодження календарно-тематичних планів |
|
|
Методичні питання |
|||
1 |
Впровадження методичних розробок щодо соціалізації учнів у викладанні навчальних предметів в освітньому процесі нової української школи. |
Обговорення |
Члени ШМО |
2 |
Адаптаціяучнів 5-х класів до навчання в школі. Особливості викладання навчальних предметів в 5-6 класах НУШ |
виступ |
|
3 |
Державний стандарт базової середньої освіти: ключові акценти впровадження. |
Виступ |
Заступник директора з НР
|
Завдання членам ШМО: Опрацювання нормативних документів: - програм (зміни у програмі) та основних вимог до викладання предметів природничо-математичного циклу; - критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягненьучнів; - вимог до ведення шкільної документації. Складання і затвердження календарно-тематичних планів. Підготовка і проведення шкільних олімпіад з дисциплін природничо-математичного циклу. Складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями. Підготовка учнів до районних олімпіад з навчальних дисциплін. Поновлення правил ТБ в кабінетах з підвищеним рівнем небезпеки. Підготувати матеріали для проведення шкільних олімпіад з предметів. |
Засідання № 2 Жовтень
Тема. Нова Українська школа: від теорії до практики
Мета: ознайомитися з новою роллю сучасного вчителя, з психолого-педагогічними аспектами адаптації п’ятикласників, розширити знання про суб’єкт-суб’єктивну взаємодію в освітньому процесі НУШ. Розглянути алгоритм організації уроку за діяльнісним підходом. Обговорити як оцінювати навчальні досягнення учнів: що врахувати та які критерії обрати. Ознайомитись з концептуальним значенням наскрізного виховання. Поділитися досвідом організації освітнього середовища НУШ та концептуальним значенням наскрізного виховання.
№п/п |
Питання для обговорення |
Форма проведення |
Відповідальний |
|
Організаційні питання |
||||
1 |
Підготовка і проведення І етапу предметних олімпіад, конкурсах “Левеня”, “Кенгуру”, “Колосок” |
Інформація |
Члени МО |
|
2 |
Обговорення завдань шкільних олімпіад з предметів природничо-математичного циклу |
Обговорення |
Члени ШМО |
|
3 |
Про організацію роботи з обдарованими дітьми. |
Обговорення |
Члени ШМО |
|
4 |
Особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Співпраця учасників освітнього процесу під час дистанційного навчання |
Обговорення |
Члени ШМО |
|
Методичні питання |
||||
1 |
|
Виступ |
|
|
2 |
Психолого-фізіологічні особливості розвитку учнів 5–6 класів |
Виступ |
психолог |
|
3 |
Суб’єкт-суб’єктна взаємодія в освітньому процесі нової української школи |
Доповідь |
|
|
4 |
Діяльнісний підхід – основа організації освітнього процесу закладу загальної середньої школи |
Виступ |
|
|
5 |
Оцінювання в новій українській школі – ресурс для розвитку |
Виступ |
|
|
6 |
Наскрізне виховання цінностей та якостей особистості в освітньому процесі |
Доповідь |
|
|
7 |
Організація освітнього середовища |
Виступ |
|
|
8 |
Педагогіка партнерства як основа успішної взаємодії з батьками здобувачів освіти |
Доповідь |
|
|
Завдання членам МО
|
||||
- провести предметні олімпіади та конкурси; - організувати роботу з обдарованими дітьми; - опрацювати методичні матеріали по організації навчання під час воєнного стану; - опрацювати інформацію про оцінювання та оформлення свідоцтва навчальних досягнень, розробити власні критерії оцінювання; - інформацію з виступів та доповідей взяти до уваги та впроваджувати в навчальний процес. |
Засідання № 3 Лютий
Тема. Впровадження STEM-освіти в навчальний процес.
Мета: ознайомитися з аналізом навчальних досягнень учнів 5-11 класів, з особливостями STEM-освіти НУШ, впровадженням STEM-технологій на уроках хімії, біології.
№ п/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
|||
Організаційні питання |
||||||
1 |
Аналіз навчальних досягнень учнів 5-11 класів з дисциплін природничо-математичного циклу за результатами І семестру |
Інформація |
Керівник МО
|
|||
2 |
ЗНО - 2023 |
Інформація |
Заступник директора з НР |
|||
Методичні питання |
||||||
1 |
STEM-освіта НУШ: особливості навчання у ХХІ столітті. |
Виступ |
|
|||
2 |
Педагогічна майстерність вчителя як умова впровадження STEM-освіти |
Виступ |
|
|||
3 |
Впровадження STEM-технологій як ефективного інструментарію розвитку обдарованого випускника НУШ. |
Доповідь |
|
|||
4 |
STEM-освіта як інноваційний напрямок розвитку науково-технічної творчості |
Доповідь |
|
|||
5 |
STEM-активності на уроках хімії та біології: методологічний аспект |
Доповідь |
|
|||
6 |
Метод моделювання на уроках біології |
Практичні прийоми |
|
|||
7 |
STEM-орієнтований підхід як основа розвитку здоров’язбережувальної компетентності. |
Виступ |
|
|||
|
Завдання членам МО: - приділити належну увагу випускникам у підготовці до ЗНО; - впроваджувати в освітню діяльність STEM-технології (STEM-уроки, STEM-проєкти, STEM-тижні); - інформацію виступів та доповідей взяти до уваги. |
|||||
|
||||||
Засідання № 4 Березень
Тема. Креативний вчитель – запорука успішного навчання.
Мета: обговорити рівень досягнень учнів з предметів, що виносяться на ЗНО та ДПА, ознайомитися з практичними прийомами, фішками, лайфаками, які можна застосовувати на уроках для покращення якості навчання.
№ п/п |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідаль ний |
Організаційні питання |
|||
1 |
Обговорення рівня досягнень учнів з предметів, що виносяться на ЗНО |
Обговорення |
Члени ШМО |
Методичні питання |
|||
1 |
Креативний вчитель |
Виступ |
|
2 |
Фішки крутого вчителя НУШ, або як привернути увагу учнів |
Майстер-клас |
|
3 |
Проєктне навчання в умовах дистанційки: можливості, інструменти ідеї. |
Доповідь |
|
4 |
5 кроків до створення навчального квесту. |
Майстер-клас |
|
5 |
Що таке мудборди та як їх використовувати на уроках |
Практичні прийоми |
|
6 |
ТОП-7 нестандартних способів перевірки знань учнів |
Практичні прийоми |
Члени МО |
Завдання членам МО: - Використовувати в навчальному процесі нові технології навчання та активні форми формувального, тематичного оцінювання, спрямовані на розвиток свідомості учня, підвищення ефективності і якості освіти; - Вести роботу з покращення навчальних досягнень учнів випускних класів, допомога у підготовці до ЗНО, ДПА; - Всі висвітлені методичні питання прийняти до уваги та використовувати у навчально-виховному процесі.
|
|||
|
|
Засідання № 5 Травень.
Тема. Підсумки роботи методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023-2024 н.р.
Мета: проаналізувати роботу шкільного методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023-2024 навчальний рік та окреслити завдання на 2024-2025 навчальний рік, заслухати творчі звіти вчителів з питань самоосвіти
№ п/п |
Змістроботи |
Форма проведення |
Відповідальні. |
Організаційніпитання |
|||
1 |
Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів, їх участів олімпіадах, всеукраїнських та міжнародних конкурсах |
Виступ |
Заступник директора з НР
|
2 |
Аналіз роботи ШМО природничо-математичного циклу за 2023-2024 н.р. |
Обговорення |
Члени МО |
3 |
Аналіз роботи викладання предметів у 5-6 класах за НУШ |
|
Члени МО |
4 |
Робота над модельними програмами 7 клас НУШ. Складання своєї програми. |
Обговорення |
Члени МО
|
Методичні питання |
|||
1 |
Вироблення рекомендацій до плану роботи ШМО на наступний навчальний рік |
Виступ |
Члени МО
|
3 |
Звіти вчителів про самоосвітню діяльність |
Виступ |
Члени МО |
Завдання членам МО: - Розробити програму до свого предмета згідно модельної навчальної програми; - Консультації з предметів, що виносяться на ЗНО. - Опрацювання фахової літератури, вебінарів. Підвищувати рівень самоосвіти.
|
Використані джерела