План роботи.щодо подолання дискримінації в освітньому закладі.Розробка призначена для роботи соціального педагога та практичного психолога.
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ------------------- ліцею
________ --------------------------
«____»______________2024
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо попередження випадків дискримінації
в ------------- ліцеї на 2024/2025 н.р.
№№ |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін проведення |
1 |
Діагностичний етап
|
||
1.1 |
Дослідження рівня тривожності,емоційного напруження у колективах здобувачів освіти |
Здобувачі освіти 1-11 кл. |
Протягом року |
1.2 |
Діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів |
Учні 1-11 кл, |
Протягом року |
1.3 |
.Проведення соціометричних досліджень щодо наявності референтних груп та відторгнених в колективах |
Учні 2-11 кл, |
жовтень-листопад |
2 |
Інформаційні,профілактичні заходи
|
||
2.1 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії дискримінації |
Педагогічний колектив |
Вересень- грудень |
2.2 |
Оновлення інформації на сайті закладу освіти щодо запобігання та протидії дискримінації в освітньому середовищі |
Всі учасники освітнього процесу |
Вересень- січень |
2.3 |
Проведення тижня толерантності (щорічна Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”). |
Всі учасники освітнього процесу |
листопад-грудень |
2.4 |
Врахування анти дискримінаційного направлення предметів “Захист України”,”Громадянська освіта”,”Основи здоров’я” тощо. |
|
вересень |
2.5 |
Ознайомлення всіх учасників освітнього процесу із правилами поведінки у закладі. |
Учасники освітнього процесу |
вересень |
2.6 |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти. |
Учні 1-4кл, |
постійно |
2.7 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування дружніх стосунків. |
Учні 1-4 кл. |
постійно |
2.8 |
У рамках Всеукраїнського тижня права проведення заходів про недопущення дискримінації та насильства. |
Учні 9-11 кл, |
грудень |
3 |
Створення безпечного освітнього середовища
|
||
3.1 |
Створення безпечного емоційного середовища,розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності,толерантності, прийняття різноманітності,вміння співпрацювати,навичок ненасильницької комунікації тощо, |
Всі учасники освітнього процесу |
Впродовж року |
3.2 |
Поради практичного психолога щодо запобігання будь-якім проявам дискримінації, булінгу, мобінгу. |
Педколектив, здобувачі освіти,батьки |
Впродовж року |
3.3 |
Робота практичного психолога та соціального педагога щодо попередження випадків дискримінації серед учасників освітнього процесу: |
Здобувачі освіти, батьки,вчителі |
Впродовж року |
а) |
Бесіди,виховні години, години психолога тощо: |
Учасники освітнього процесу |
Впродовж року |
- |
“Різноманіття у нашому житті” |
Учасники освітнього процесу |
Впродовж року |
- |
“Повага до різноманіття” |
Вчителі, здобувачі освіти. |
вересень |
- |
Переваги різноманіття |
Учні 1-4 кл,
|
лютий |
- |
“Толерантність, упередженість, дискримінація.” |
Здобувачі освіти,батьки, вчителі |
вересень-жовтень |
- |
“Як виникає дискримінація”. |
Учасники освітнього процесу |
березень |
- |
“Як стати командою”, |
Учні 5-8 кл. |
Впродовж року |
- |
”Повага до себе”. |
Учні 7-8 кл. |
листопад |
- |
“Повага та самоповага”. |
Учні 9-11 кл. |
грудень |
- |
“Учимося толерантності”, |
Учні 1-4кл, |
Впродовж року |
б) |
Тренінги: |
Учасники освітнього процесу |
Впродовж року в разі потреби |
- |
”Ми-особливі”. |
7-8 кл. |
грудень |
- |
“Ми різні, але рівні” |
5-6 кл. |
жовтень |
4 |
Профілактично-просвітницька робота |
||
4.1 |
Профілактично-просвітницька робота з залученням представників ювенальної поліції,Служби у справах дітей. |
Усі учасники освітнього процесу |
За потреби |
Соціальний педагог: _______________