План роботи професійної педагогічної спільноти 5 класів НУШ

Про матеріал
Даний матеріал містить інформацію щодо створення професійної педагогічної спільноти вчителів, що викладають у 5 класах НУШ, а саме: склад спільноти; якості, необхідні членам спільноти; основні ознаки; мету координатора спільноти; фактори формування спільноти; педагогічне кредо координатора; мету діяльності спільноти; стадії створення спільноти; тематику проведення зустрічей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Професійна спільнота

педагогічних

працівників

5 класів

НУШ

 

Активні методи і форми методичної роботи з педагогічними кадрами

 

 

2022

Методы обучения в начальных классах | Новости сайта «Країна-стендів»

Склад спільноти:   

Вчителі  5-х класів навчальних закладів Миргородської територіальної громади

(в контексті впровадження НУШ).

Якості, необхідні членам спільноти:

  • Взаємна турбота;
  • Загальні цілі;
  • Уміння спілкуватися;
  • Відносини партнерства;
  • Самовідданість;
  • Довіра.

Основні ознаки:

  • Спільність інтересів всіх її членів;
  • Єдина мета та прагнення її досягти;
  • Спільна діяльність;
  • Активна участь всіх членів у роботі спільноти.

Мета координатора спільноти:

  • Сприяти створенню продуктивної спільноти.

Фактори формування спільноти координатором:

  • Колегіальний стиль;
  • Достатня інформованість членів;
  • Допомога у згуртуванні;
  • Постійна робота з корекції діяльності та підтримки.

Педагогічне кредо координатора:

«Якщо не творчо, то навіщо?!»

Мета діяльності спільноти:

  1. реалізація професійних компетентностей:

а) «Здатність до навчання впродовж життя»;

б) предметно – методичної.

  1. підвищення здатності членів спільноти до ефективної взаємодії в контексті

впровадження НУШ в 5 класі.

  1. спільний пошук рішень, обмін досвідом навчання за принципом «рівний рівному».

 Стадії створення спільноти:

     I стадія – стадія вивчення.

Особливості: оскільки ніхто не знає, що має відбуватися, працездатність членів невисока. Особливих результатів чекати не варто.

Кроки координатора на I стадії:

  • допомога ближче познайомитися один з одним;
  • дати спільноті чіткий напрям та мету;
  • вивчити запити членів спільноти;
  • залучити членів спільноти до вироблення правил.

II стадія – стадія подолання «шторму».

Особливості: члени спільноти прагнуть працювати, але не знають, як досягти результатів. Це період зіткнень, відсутності єдності.

Кроки координатора на II стадії:

  1. Заохочувати членів спільноти приймати на себе більшу відповідальність та нові обов’язки.

III стадія – стадія нормалізації.

Особливості: члени спільноти усвідомлюють, що їх успіх тільки в єдності, тому починають співпрацювати.

Кроки координатора:

  1. Повною мірою використати навички, знання та досвід членів спільноти.
  2. Спонукати до співпраці.

     IV стадія – стадія нормальної діяльності.

Особливості: спільнота набуває впевненості в своїх можливостях. Члени спільноти вільно обмінюються інформацією, думками та досвідом.

Кроки координатора:

  1. Оновити методи та процедури, що забезпечують співпрацю.
  2. Орієнтація на потреби кожного члена спільноти, комунікацію між ними.

Кількість членів: 185 осіб.

 

Якісний склад:

 

Кількість

У % відношенні

Звання «Учитель-методист»

13

7%

Звання «Старший учитель»

51

28%

Спеціаліст вищої кв. категорії

39

21%

Спеціаліст I кв. категорії

32

17%

Спеціаліст II кв. категорії

18

10%

Спеціаліст

24

13%

Тренерів

2

1%

Супервізорів

-

-

 

 

 

 

 

Правила:

  1. Регулярно відвідувати зустрічі.
  2. Висловлювати критичні зауваження лише тоді, коли про це попросили.
  3. Припиняти свою розповідь тоді, коли про це попросили.
  4. Поважати один одного, включаючи особистісні межі.
  5. Не засуджувати того, хто ділиться досвідом.
  6. Запитання вітаються.
  7. Говорити по черзі.
  8. Рішення ухвалювати за згодою всіх присутніх.
  9. Оцінювати ефективність діяльності спільноти після кожних 2-х зустрічей.
  10.  Інформація, якою діляться присутні, має залишатися у спільноті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематика проведення зустрічей

 

Педагогіка | Онлайн-тест – «На Урок»

 

Настановча зустріч

(листопад)

 

  1. Спільні цінності та цілі спільноти.
  2. Стадії формування спільноти.
  3. Кількісний та якісний склад.
  4. Розподіл ролей, які можуть виконувати члени спільноти під час проведення наступних зустрічей.
  5. Ознайомлення з тематикою майбутніх зустрічей. Корекція.
  6. Обговорення та затвердження правил для членів спільноти.

 

Зустріч №2.

(грудень)

  1. Розігрів:

Знаю що…

Знаю як…

Знаю навіщо…

  1. Вибір компетентності професійного стандарту, яка стане основою для складання індивідуальних планів професійного розвитку членів спільноти.
  2. Практикум: Складові індивідуальних планів професійного розвитку.
  3. Ознайомлення членів спільноти з наслідками проведення опитувальника.
  4. Форми професійного розвитку вчителя («Ромашка Бума»).
  5. Рефлексія: Що, коли і як планую робити?

 

Зустріч №3.

(січень)

  1. Розігрів: Неформальна розмова про новини та події у сфері освіти.
  2. Обмін думками: «Подія, яка позитивно вплинула на мою професійну діяльність».
  3. Міні-лекція «Формувальне оцінювання – оцінювання прогресу учнів».
  4. Постановка уточнювальних запитань учасниками зустрічі для кращого розуміння інформації.
  5. Висловлення ідей і пропозицій щодо наступних кроків діяльності спільноти.
  6. Рефлексія: «Після цієї зустрічі я зможу…».
  7. Слово координатора: Яку користь принесла дана зустріч?

 

Зустріч №4.

(лютий)

  1. Розігрів: «Цього місяця я можу похвалити себе за те, що…»
  2. Педагогіка партнерства в НУШ.
  3. Постановка учасниками індивідуальних запитань.
  4. Практикум: складання алгоритму. Тема: «Організація уроку за діяльнісним підходом».
  5. Коло ідей: Що, коли і як я планую зробити в плані професійного зростання до наступної зустрічі.
  6. Рефлексія: «Я позбувся (лась) думок про те, що…».
  7. Що я очікую від майбутньої зустрічі?

 

Зустріч №5.

(березень)

  1. Розігрів: «Що в методиці ведення моїх уроків з’явилося вперше…».
  2. Презентація: «Організація продуктивної взаємодії в системі «вчитель - учень»».
  3. Складання буклету «Нова педагогічна етика».
  4. Презентація проведення особистісних діалогів на уроках зарубіжної літератури, математики, біології, мистецтва.
  5. Напрацювання пропозицій щодо вдосконалення і розв’язання проблеми: Що надає сучасності уроку?
  6. Проведення опитування щодо оцінки продуктивності зустрічі
  7. Рефлексія: «Я став (ла) кращим (ю) у…».

 

Зустріч №6.

(квітень)

  1. Розігрів: Я хотів (ла) спробувати у своїй практичній діяльності…
  2. Коротко (до 3 хв.) про виконання своїх планів професійного розвитку.
  3. Обговорення: Як я дізнаюся, що досягнув (ла) запланованого?
  4. Презентація: «Новітні методи в організації навчання».
  5. Перегляд відеозаписів фрагментів уроків.
  6. Дискусія: «Чи існує «алергія» на новаторство?».
  7. Самозвіти: Кроки мого професійного розвитку завдяки спільноті (піраміда Блума).
  8. Рефлексія: «У свою валізку я сьогодні поклав (ла)…».

 

Зустріч №7.

(травень)

  1. Розігрів: «Я це зроблю…».
  2. Спільне читання статті:

А) розповідь координатора про автора статті;

Б) обговорення питань у вільному форматі (без піднятих рук):

- Які думки автора стали особливо цінним для вас?

- Про що ви дізналися вперше?

- Як ви можете завдяки статті удосконалити свою практичну діяльність уже завтра?

3. Самооцінка продуктивності і замученості до роботи у спільноті.

4. Бліц – опитування:

- Чого не вистачило?

- Чого було забагато?

- Що б ви змінили?

- Щоб залишили незмінним?

5. Рефлексія: Ви у наплічнику. Покладіть туди 3 позитивні моменти. Що там?

 

 

 

docx
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку