Професійна спільнота
педагогічних
працівників
5 класів
НУШ
2022
Склад спільноти:
Вчителі 5-х класів навчальних закладів Миргородської територіальної громади
(в контексті впровадження НУШ).
Якості, необхідні членам спільноти:
-
Взаємна турбота;
-
Загальні цілі;
-
Уміння спілкуватися;
-
Відносини партнерства;
-
Самовідданість;
-
Довіра.
Основні ознаки:
-
Спільність інтересів всіх її членів;
-
Єдина мета та прагнення її досягти;
-
Спільна діяльність;
-
Активна участь всіх членів у роботі спільноти.
Мета координатора спільноти:
-
Сприяти створенню продуктивної спільноти.
Фактори формування спільноти координатором:
-
Колегіальний стиль;
-
Достатня інформованість членів;
-
Допомога у згуртуванні;
-
Постійна робота з корекції діяльності та підтримки.
Педагогічне кредо координатора:
«Якщо не творчо, то навіщо?!»
Мета діяльності спільноти:
-
реалізація професійних компетентностей:
а) «Здатність до навчання впродовж життя»;
б) предметно – методичної.
-
підвищення здатності членів спільноти до ефективної взаємодії в контексті
впровадження НУШ в 5 класі.
-
спільний пошук рішень, обмін досвідом навчання за принципом «рівний рівному».
Стадії створення спільноти:
I стадія – стадія вивчення.
Особливості: оскільки ніхто не знає, що має відбуватися, працездатність членів невисока. Особливих результатів чекати не варто.
Кроки координатора на I стадії:
-
допомога ближче познайомитися один з одним;
-
дати спільноті чіткий напрям та мету;
-
вивчити запити членів спільноти;
-
залучити членів спільноти до вироблення правил.
II стадія – стадія подолання «шторму».
Особливості: члени спільноти прагнуть працювати, але не знають, як досягти результатів. Це період зіткнень, відсутності єдності.
Кроки координатора на II стадії:
-
Заохочувати членів спільноти приймати на себе більшу відповідальність та нові обов’язки.
III стадія – стадія нормалізації.
Особливості: члени спільноти усвідомлюють, що їх успіх тільки в єдності, тому починають співпрацювати.
Кроки координатора:
-
Повною мірою використати навички, знання та досвід членів спільноти.
-
Спонукати до співпраці.
IV стадія – стадія нормальної діяльності.
Особливості: спільнота набуває впевненості в своїх можливостях. Члени спільноти вільно обмінюються інформацією, думками та досвідом.
Кроки координатора:
-
Оновити методи та процедури, що забезпечують співпрацю.
-
Орієнтація на потреби кожного члена спільноти, комунікацію між ними.
Кількість членів: 185 осіб.
Якісний склад:
|
Кількість
|
У % відношенні
|
Звання «Учитель-методист»
|
13
|
7%
|
Звання «Старший учитель»
|
51
|
28%
|
Спеціаліст вищої кв. категорії
|
39
|
21%
|
Спеціаліст I кв. категорії
|
32
|
17%
|
Спеціаліст II кв. категорії
|
18
|
10%
|
Спеціаліст
|
24
|
13%
|
Тренерів
|
2
|
1%
|
Супервізорів
|
-
|
-
|
Правила:
-
Регулярно відвідувати зустрічі.
-
Висловлювати критичні зауваження лише тоді, коли про це попросили.
-
Припиняти свою розповідь тоді, коли про це попросили.
-
Поважати один одного, включаючи особистісні межі.
-
Не засуджувати того, хто ділиться досвідом.
-
Запитання вітаються.
-
Говорити по черзі.
-
Рішення ухвалювати за згодою всіх присутніх.
-
Оцінювати ефективність діяльності спільноти після кожних 2-х зустрічей.
-
Інформація, якою діляться присутні, має залишатися у спільноті.
Тематика проведення зустрічей
Настановча зустріч
(листопад)
-
Спільні цінності та цілі спільноти.
-
Стадії формування спільноти.
-
Кількісний та якісний склад.
-
Розподіл ролей, які можуть виконувати члени спільноти під час проведення наступних зустрічей.
-
Ознайомлення з тематикою майбутніх зустрічей. Корекція.
-
Обговорення та затвердження правил для членів спільноти.
Зустріч №2.
(грудень)
-
Розігрів:
Знаю що…
Знаю як…
Знаю навіщо…
-
Вибір компетентності професійного стандарту, яка стане основою для складання індивідуальних планів професійного розвитку членів спільноти.
-
Практикум: Складові індивідуальних планів професійного розвитку.
-
Ознайомлення членів спільноти з наслідками проведення опитувальника.
-
Форми професійного розвитку вчителя («Ромашка Бума»).
-
Рефлексія: Що, коли і як планую робити?
Зустріч №3.
(січень)
-
Розігрів: Неформальна розмова про новини та події у сфері освіти.
-
Обмін думками: «Подія, яка позитивно вплинула на мою професійну діяльність».
-
Міні-лекція «Формувальне оцінювання – оцінювання прогресу учнів».
-
Постановка уточнювальних запитань учасниками зустрічі для кращого розуміння інформації.
-
Висловлення ідей і пропозицій щодо наступних кроків діяльності спільноти.
-
Рефлексія: «Після цієї зустрічі я зможу…».
-
Слово координатора: Яку користь принесла дана зустріч?
Зустріч №4.
(лютий)
-
Розігрів: «Цього місяця я можу похвалити себе за те, що…»
-
Педагогіка партнерства в НУШ.
-
Постановка учасниками індивідуальних запитань.
-
Практикум: складання алгоритму. Тема: «Організація уроку за діяльнісним підходом».
-
Коло ідей: Що, коли і як я планую зробити в плані професійного зростання до наступної зустрічі.
-
Рефлексія: «Я позбувся (лась) думок про те, що…».
-
Що я очікую від майбутньої зустрічі?
Зустріч №5.
(березень)
-
Розігрів: «Що в методиці ведення моїх уроків з’явилося вперше…».
-
Презентація: «Організація продуктивної взаємодії в системі «вчитель - учень»».
-
Складання буклету «Нова педагогічна етика».
-
Презентація проведення особистісних діалогів на уроках зарубіжної літератури, математики, біології, мистецтва.
-
Напрацювання пропозицій щодо вдосконалення і розв’язання проблеми: Що надає сучасності уроку?
-
Проведення опитування щодо оцінки продуктивності зустрічі
-
Рефлексія: «Я став (ла) кращим (ю) у…».
Зустріч №6.
(квітень)
-
Розігрів: Я хотів (ла) спробувати у своїй практичній діяльності…
-
Коротко (до 3 хв.) про виконання своїх планів професійного розвитку.
-
Обговорення: Як я дізнаюся, що досягнув (ла) запланованого?
-
Презентація: «Новітні методи в організації навчання».
-
Перегляд відеозаписів фрагментів уроків.
-
Дискусія: «Чи існує «алергія» на новаторство?».
-
Самозвіти: Кроки мого професійного розвитку завдяки спільноті (піраміда Блума).
-
Рефлексія: «У свою валізку я сьогодні поклав (ла)…».
Зустріч №7.
(травень)
-
Розігрів: «Я це зроблю…».
-
Спільне читання статті:
А) розповідь координатора про автора статті;
Б) обговорення питань у вільному форматі (без піднятих рук):
- Які думки автора стали особливо цінним для вас?
- Про що ви дізналися вперше?
- Як ви можете завдяки статті удосконалити свою практичну діяльність уже завтра?
3. Самооцінка продуктивності і замученості до роботи у спільноті.
4. Бліц – опитування:
- Чого не вистачило?
- Чого було забагато?
- Що б ви змінили?
- Щоб залишили незмінним?
5. Рефлексія: Ви у наплічнику. Покладіть туди 3 позитивні моменти. Що там?