Вправа «Знайомство»Я – ніби птах, тому що…Я – перетворююсь у сокола, коли…Я – можу бути вітерцем, тому що…Я – ніби мураха, коли…Я – склянка води, тому що…Я – почуваю себе шматочком льоду, коли…Я – чудова квітка, бо…Я – почуваюсь скелею, коли…Я – можу бути небесною зіркою, коли… Я – хмаринка, яка…Я – людина, яку…Я – стежинка, бо…Я – ніби риба, бо…Я – цікава книжка, бо…Я – пісенька, яка…Я – мишка, бо…Я – можу бути громом, коли…Я – буваю напоєм тоді, коли…Я – роса, бо…Я – ковток повітря, бо…Я – можу бути сонечком, коли…Я – можу бути буревієм, адже…Я – можу бути…
Класифікація стилів спілкування. Спілкування-творчість: позитивне ставлення до учнів, захопленість справою. Спілкування-дружба: особистісне позитивне сприйняття учнями особистості вчителя, який виявляє повагу та приязнь. Варто враховувати, що дружні взаємини не мають перетворитися на панібратство Спілкування-дистанція: позитивне ставлення до дітей, але організація діяльності тяжіє до авторитарності, що знижує загальний творчий рівень спільної з учнями роботи. Спілкування-загравання: стиль, до якого вдаються малодосвідчені вчителі під час роботи з «важкими» учнями
Принципи оптимізації спілкування з учнями. Учитель має:заходити до класу бадьорим, усміхненим, енергійнимдемонструвати готовність до спілкуваннястворювати в класі необхідний емоційний настрійздійснювати органічне керування власним самопочуттям та спілкуваннямпроявляти гнучкість, оперативність, правильно добирати методику впливу на учнів
Педагогічний діалог – це дія в педагогічному процесі, яка дає змогу кожному партнерові самовиразитись. Характерні риси діалогу. Відвертість Гуманність Толерантність. Доброзичливість. Активність Готовність приймати точку зору іншого. Рівність позицій вчителя і учнів. Взаєморозуміння. Проникнення у світ один одного
Комунікабельний учитель. Завжди знає мету. Ясно і чітко висловлює свої думки. Вміє викликати довіру. Знає, в якому руслі вести діалог, щоб домогтися максимального результату. Йому легко дається маніпуляція. Він вміє змінювати тему розмови, переходячи від одного стилю до іншого Впевнено тримає себе. Харизматичний. Здатний легко знаходити спільну мову з кожним учнем. Володіє цікавою і корисною інформацією і не допускає порожньої балаканини. Демонструє дітям цілковиту довіру до них, не принижує їхньої гідностіБачить поведінку учнів їхніми ж очима. Не байдужий до проблем учнів, справедливий