До початку нового навчального року ще є час, але планування треба здійснювати заздалегідь. В плані роботи РМО вчителів суспільних дисциплін враховано нові освітні орієнтири, потреба в реформуванні освіти. Намічено основні напрями роботи та завдання, тематику засідань та заходи між засіданнями. Пропоную оригінальні форми розгляду питань на засіданнях. Колеги можуть взяти план за основу та вносити власні корективи.
План
роботи районного методичного об'єднання учителів суспільних дисциплін на 2018/2019 навчальний рік
І. Вступ
Районне методичне об’єднання учителів суспільних дисциплін у 2016/2017 навчальному році працювало над розв’язанням науково-методичної проблеми «Розвиток професійної компетентності педагога як фактор підвищення якості викладання суспільно-гуманітарних дисциплін і формування компетентної особистості учня» (ІV рік роботи).
Зміст діяльності РМО був спрямований на розв’язання таких завдань:
На засіданнях РМО опрацьовано нормативні, інструктивно-методичні матеріали МОНУ (лист МОНУ щодо викладання навчальних предметів (історія, право, етика) у ЗНЗ в 2017/2018 н. р., оновлені програми з історії для 5-9 класів, Концепцію Нової української школи), заслухано доповідь «Використання навчального матеріалу з суспільних дисциплін як фактора національно-патріотичного виховання учнівської молоді, формування в школярів активної громадянської позиції», відбулась прем’єра творчого пошуку «Нетрадиційні підходи до розвитку пізнавальних інтересів учнів, створення позитивної мотивації у процесі вивчення історії», проведено бесіду-інтерв’ю «Міжнародний тероризм як глобальна проблема людства», методичний практикум «Найбільш ефективні методи і прийоми роботи із школярами, що мають підвищену мотивацію до навчання для розкриття їх творчого потенціалу», парні консультації на тему «Есе як форма творчої роботи учнів» та «Аналітична записка як одна із форм практичної роботи учнів на уроках історії», проведено огляд інтернет-ресурсів «Віртуальні музеї і віртуальні екскурсії: погляд в минуле і майбутнє», здійснено анонс нововведень в законодавстві 2018 року (для практичного використання на уроках правознавства), рекламу методу форум-театру у викладанні правознавства.
У період між засіданнями було проведено семінар вчителів етики «Інтерактивні технології навчання етики», Інтернет-консультацію «Методика укладання порівняльних таблиць на уроках історії» (Росовська Л.П.). Вчитель історії Лисогірської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Лемешко Н.В. брала участь у серпневій віртуальній педагогічній виставці «Сучасний урок в системі компетентнісно зорієнтованої освіти» - підготувала посібник на допомогу вчителям історії при проведенні уроків у 7 класі ”Методичні рекомендації щодо застосування нестандартних прийомів мотивації навчальних досягнень учнів при вивченні всесвітньої історії в 7 класі».
Така діяльність методичного об’єднання сприяла розвитку професійної компетентності частини учителів в галузі вирішення нових освітніх завдань, оновленню науково-методичних підходів до викладання суспільних дисциплін, зростанню рівня мотивації у ряду педагогів до оволодіння новими технологіями та впровадженню їх в урочну діяльність.
Певну увагу члени РМО суспільних дисциплін приділяли організації позакласної роботи, підготовці учнів до участі в предметній олімпіадах та конкурсах. У листопаді – грудні 2017 року проведено районний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії та правознавства, в яких взяли участь 28 школярів з історії та 10 – з правознавства. Переможці районних олімпіад до числа призерів обласного етапу не увійшли.
Слід звернути увагу на ряд проблем, які залишаються невирішеними:
Основні напрямки роботи РМО у 2018/2019 навчальному році:
Завдання районного методичного об’єднання у 2017/2018 навчальному році:
ІІ. Науково-методична тема, над якою працюють члени РМО:
«Розвиток професійної компетентності педагога як фактор підвищення якості викладання суспільно-гуманітарних дисциплін і формування компетентної особистості учня» (V рік, узагальнюючий етап).
ІІІ. Тематика засідань .
Серпень 2018 р. Кінецьпільська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Мета: провести аналіз роботи РМО за навчальний рік, визначити основні напрями, завдання і зміст роботи РМО на 2018/2019 навчальний рік; опрацювати інструктивно-методичний лист МОНУ та ознайомитися з програмно-методичним забезпеченням викладання суспільних дисциплін; ознайомити педагогів зі змістом нових історичних концептів в Україні, формування сучасних методологічних підстав історичних досліджень; мотивувати вчителів до застосування нового популярного тренду – методу неформального навчання Storytelling; актуалізувати знання про один із напрямів морального виховання – формування емоційної культури на уроках історії; запропонувати варіанти відзначення пам’ятних дат 2018-2019 н.р.; здійснити анонс цікавих он-лайн-ресурсів для вивчення історії; сприяти розвитку предметно-методичної та інформаційної компетентності.
Випереджувальні завдання:
Індивідуальні:
(Гарбуз О.І.);
підготувати прес-реліз «Рекомендації щодо відзначення пам’ятних дат 2018-2019 н.р.» (Ананійчук О.М.);
Колективні:
План
Лемешко Н.В.
Росовська Л.П.
3. Науковий меридіан «Сучасна історична наука в Україні: візії та напрями»
Лемешко Н.В.
4.Естафета вчительських здивувань «Метод Storytelling: пізнавальні історії на варті цікавого навчання»
Члени РМО
5. Зі скарбниці досвіду «Урок як переживання. Розвиток емоційної культури учня на уроках історії як складова формування особистості»
Гарбуз О.І.
6.Прес-реліз « Рекомендації щодо відзначення пам’ятних дат 2018-2019 н.р.»
Ананійчук О.М.
7. Анонс цікавих віртуальних ресурсів «Інтернет на користь: он-лайн ресурси для вивчення історії»
Гашімов І.О.
Березень 2019 року Кінецьпільська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Мета: підбити підсумки районного етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з історії та правознавства; поглибити теоретичні знання вчителів з всесвітньої історії про цивілізаційний підхід до вивчення історії, знання з освітніх технологій, зокрема з проблемно-діалогічної технології; представити розробки практичних занять зі всесвітньої історії за новою програмою; повторити алгоритм здійснення аналізу правових ситуацій на уроках правознавства; ознайомитися з популярним поняттям історичної науки «гранд-наратив» для визначення фактичної складової історичної оповіді; дізнатися про нові твори художньо-історичної літератури; сприяти поглибленню та оновленню історичних та правових знань, формуванню інноваційного типу мислення, вдосконалювати методичну та комунікативну компетентності.
Випереджувальні завдання:
Індивідуальні:
підготувати додаток до підручника «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс. 6 клас» на тему «Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя» (Дорошенко Ю.М.);
Колективні:
План
1.Інформація «Про підсумки ІІ етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з історії та правознавства»
Лемешко Н.В.
*Додаток до підручника «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс. 6 клас» «Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя»
Дорошенко Ю.М.
*Дефіле розробок практичних занять до теми «Витоки європейської та інших сучасних цивілізацій» (6 клас)
Бєлєнцова О.В.
Голенко Н.В.
Пукас Л.С.
Члени РМО
Лєхович П.О.
6. Комунікативна перерва - гра «Знайди помилки»
Лемешко Н.В.
7. Експрес-огляд нової художньо-історичної літератури «Радимо прочитати».
Клименюк Л.Д.
ІV. Заходи з підвищення фахової майстерності членів РМО
Квітень 2019 р. Лемешко Н.В.
Протягом року Лемешко Н.В.
V. Вивчення, узагальнення і впровадження ППД у практику роботи
1.Участь у серпневій віртуальній педагогічній виставці «Сучасний урок в системі компетентнісно зорієнтованої освіти».
Серпень 2018 р. Члени РМО
2. Наповнення контенту сайтів і блогів членів РМО «Моя методична скарбниця».
Протягом року Члени РМО
VІ. Робота з молодими педагогами
1. Індивідуальні консультації для молодих фахівців.
Протягом року Лемешко Н.В.
2. Участь у проведенні методичної акції «На уроці у вчителя-майстра».
Жовтень 2018 року, березень 2019 року Старші учителі, учителі-
методисти, спеціалісти вищої категорії, молоді спеціалісти
Протягом року Старші учителі, учителі-методисти
VІІ. Організація позакласної роботи з учнями
1. Участь учнів у другому етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії.
Листопад 2018 р. Члени РМО
2. Участь учнів у другому етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства.
Грудень 2018 р. Члени РМО
3. Участь учнів у Всеукраїнському інтерактивному учнівському конкурсі юних суспільствознавців «Кришталева сова».
Лютий 2019 року Члени РМО
4. Участь учнів у Всеукраїнському учнівському конкурсі юних істориків «Лелека».
Березень 2019 року Члени РМО