ОПОРНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
«ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ «ПРЕСТИЖ»
ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ШКОЛА МАЙСТЕРНОСТІ
класних керівників
на 2021/2022 н. р.
Керівник школи майстерності класних керівників:
Лілія Федорівна Бурмакіна, заступник директора з виховної роботи
Заступник керівника: Тетяна Вікторівна Марінова
Секретар: Анастасія Віталіївна Каденко
Методична тема ліцею: «Створення демократичного середовища для здійснення освітнього процесу, професійного зростання, формування компетентного випускника навчального закладу»
Тема, над якою працює ШМ класних керівників: «Впровадження прогресивних технологій виховання як засіб формування ключових компетенцій учнів»
Завдання ШМ класних керівників:
1.Систематичне вдосконалення рівня професійної майстерності класного керівника.
2. Стимулювання до педагогічної творчості та майстерності.
3. Впровадження інноваційних педагогічних технологій.
4. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
5.Активне використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спрямованих на розвиток самостійності, творчості, активності дітей.
6. Виховання громадянина України, готового до свідомого життєвого вибору, трудової діяльності та громадянської активності.
І. Аналіз роботи методичного об’єднання за 2020/2021 н. р.
Протягом 2020/2021 навчального року в ліцеї було продовжено роботу школи майстерності класних керівників 5-11 класів, яке працювало згідно плану роботи ліцею та плану роботи школи майстерності класних керівників.
Керуючись законами України «Про освіту», «Про охорону дитинства», Концепцією НУШ, на виконання Указу Президента України від 18.05.2019 року №286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки», Указу Президента України від 25.05.2020 року № 195/2020 «Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі», наказів Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 р. № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641», від 26.02.2020 року № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти», відповідно до листів Міністерства освіти і науки України від 16.07.2021 р. № 1/9-362 «Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок», від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)» зміст виховного освітнього простору ліцею сплановано у відповідності до:
І. Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» (2017-2021), яка реалізовується Європейським центром ім. Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії. Програма спрямована на підтримку системи демократичних реформ шкільної освіти в Україні.
ІІ. Програми «Нова українська школа» у поступі до цінностей. Рекомендовано до друку Вченою радою Інституту проблем виховання НАПН України (протокол № 6 від 02 липня 2018 р.). Рекомендовано до друку Вченою радою Інституту модернізації змісту освіти МОН України (протокол № 22.1/10-3356 від 27 серпня 2018 р.)
ІІІ. Швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU»
Адміністрація закладу приділяла належну увагу методичній роботі з класними керівниками. З цією метою було організовано роботу Школи майстерності класних керівників 5-11 класів. Керівник ШМКК – Бурмакіна Л. Ф., секретар – Трофімова Т. Г. Проблема, над якою працювала ШМКК: «Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів». Протягом року було проведено п’ять засідань, на яких розглядалися питання як теоретичного так і практичного характеру:
Класні керівники, які атестувалися презентували досвід своєї роботи, ділились своїми доробками та майстерністю.
Протягом року працювала динамічна група з теми «Впровадження компонентів освіти для демократичного громадянства (ОДГ) та освіти з прав людини (ОПЛ) у виховну роботу класного керівника, збільшення використання демократичних методів навчання. Використання посібників ради Європи з ОДГ/ОПЛ». Було проведено вісім занять:
№ |
Назва заходу |
Дата проведення |
|
Створення атмосфери у класі |
Жовтень |
|
Пояснення цінностей |
Листопад |
|
Знайомство з правами людини |
Грудень |
|
Сприйняття інших |
Січень |
|
Щоб справедливість працювала |
Лютий |
|
Розуміння політичної філософії |
Березень |
|
Участь у політиці |
Квітень |
|
Вирішення конфліктів |
Травень |
Питання з виховної роботи розглядалися на педагогічних радах ліцею:
Класні керівники ліцею протягом поточного року підвищували свою професійну майстерність на платформах та ресурсах для самоосвіти вчителів.
Аналіз виховної роботи ліцею додається (наказ «Про підсумки виховної роботи за 2020/2021 навчальний рік» від ______________ № _____ )
ІІ. План роботи ШМ класних керівників:
Засідання № 1 ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНА НАРАДА (серпень) |
|||||
ТЕМА Стратегічні напрямки виховання у вимірах сьогодення |
|||||
|
Ознайомлення з нормативно-правовими документами, листами та наказами МОНУ в галузі освіти на 2021/2022 н. р. Опрацювання методичних рекомендацій з питань організації виховного процесу у 2021/2022 щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
|
Затвердження плану роботи Школи майстерності класних керівників на 2021/2022 навчальний рік |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
|
Планування виховної роботи з класним колективом. Обмін досвідом. |
Класні керівники Шаранова Н. М. Бердник О. П. |
|||
|
Розподіл доручень між членами МО |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
Засідання № 2 СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ (листопад) |
|||||
ТЕМА «Використання новітніх технологій у виховній роботі школи» |
|||||
|
Використання новітніх технологій у виховній роботі навчальному закладі |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
|
Виховання толерантності: гендерний аспект |
Каденко А. В. |
|||
|
Про роботу з профілактики булінгу (цькуванню), дитячого травматизму, охорону життя і здоров'я здобувачів освіти в 2021/2022 навчальному році |
Ролік О. О.
|
|||
|
Система роботи класного керівника по формуванню в учнів культури поведінки та спілкування |
Класний керівник Саратова В. В. |
|||
|
Круглий стіл: «Нові форми роботи з дітьми» |
Класні керівники |
|||
Засідання № 3 КРУГЛИЙ СТІЛ (січень) |
|||||
ТЕМА Громадянське виховання, формування національної свідомості підлітків як соціально-педагогічна проблема |
|||||
1. |
Громадянське виховання підлітків як соціально-педагогічна проблема |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
2. |
Сучасний погляд на патріотичне виховання. Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості школярів |
Класний керівник Хівренко І. В. |
|||
3. |
Співпраця класного керівника і сім′ї у навчанні та вихованні ціннісно-орієнтованої особистості. |
Класний керівник Марінова Т. В. |
|||
Засідання № 4 ПЕДАГОГІЧНИЙ ДІАЛОГ (березень) |
|||||
ТЕМА. Правове виховання учнів |
|||||
1. |
Правовий аспект у вихованні учнів. Права і закони для всіх однакові. |
Мартиновець Н. М. |
|||
2. |
Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та підлітків на основі гуманізації сучасної школи. |
Класний керівник Михайловська Н. К. |
|||
3. |
Психолого-педагогічні основи спілкування з дітьми. |
Ролік О. О. |
|||
4. |
Схильні до правопорушень діти поруч з вами. Індивідуальна робота з даною категорією дітей. |
Каденко А. В. |
|||
Засідання № 5 ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНА НАРАДА (травень) |
|||||
ТЕМА. Підсумки роботи за рік |
|||||
1. |
Аналіз роботи Школи майстерності класних керівників за 2021/2022 навчальний рік. |
Каденко А. В. |
|||
2. |
Результати контролю за якістю проведення виховних годин. |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
3. |
Зауваження та побажання класних керівників, щодо організації роботи ШМ класних керівників на наступний 2022/2023 н.р. |
Класні керівники |
|||
4. |
Аукціон ідей. Планування роботи на 2022/2023 навчальний рік. |
Бурмакіна Л. Ф. |
|||
ІІІ. Питання самоосвіти класних керівників
5-А |
Свердлик В. В. |
Формування учнівського колективу шляхом виховання в учнів відповідальності, почуття обов’язку та патріотизму |
5-Б |
Білик А. С. |
Формування учнівського колективу шляхом виховання в учнів відповідальності, почуття обов’язку та патріотизму |
5-І |
Марінова Т. В. |
Формування учнівського колективу шляхом виховання в учнів відповідальності, почуття обов’язку та патріотизму |
6-А |
Бердник О. П. |
Орієнтація виховного процесу на основі вивчення розвитку індивідуальних здібностей учнів |
6-Б |
Поплавець Т. М. |
Формування сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвих компетентностей майбутнього громадянина України |
6-В |
Яловенко О. Г. |
Формування в учнів інтересу і розуміння необхідності пошуків шляхів правильного життєвого самовизначення |
6-Г |
Сокур В. В. |
Виховання в учнів демократичної культури, вміти об’єктивно аналізувати діяльність, відстоювати свою точку зору, поважати позицію інших |
7-А |
Шаранова Н. М. |
Створення сприятливих умов для здійснення освітнього процесу, професійного зростання, формування компетентного випускника навчального закладу |
7-Б |
Онуфрієвич О. Г. |
Проблема соціалізації підлітків |
7-В |
Чепурний О. А. |
Формування в учнів культури поведінки та спілкування, виховання в учнів позитивних моральних якостей |
7-Г |
Харченко О. М. |
Організація виховного процесу на основі вивчення розвитку індивідуальних здібностей учнів |
8-А |
Бойко О. М. |
Організація виховного процесу на основі вивчення розвитку індивідуальних здібностей учнів |
8-Б |
Каденко А. В. |
Формування дружного організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи |
8-В |
Бойко І. А. |
Створення сприятливих умов для успішного розвитку індивідуальності кожного учня, виховання свідомого громадянина, патріота |
8-Г |
Левчук Н. М. |
Національно-патріотичне виховання як важлива складова формування соціально активної особистості школяра |
9-А |
Михайловська Н. К. |
Формування дружного організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи |
9-Б |
Хівренко І. В. |
Формування в учнів інтересу і розуміння необхідності пошуків шляхів правильного життєвого самовизначення, як громадянина і патріота своєї держави |
9-В |
Шерстюк Т. І. |
Розвиток пізнавальної активності та творчих здібностей учнів, виховання високоморальних якостей в дружньому працездатному колективі |
10-А |
Саратова В. В. |
Формування дружного організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи |
10-Б |
Мартиновець Н. М. |
Національно-патріотичне виховання як важлива складова формування соціально активної особистості школяра |
11-А |
Мельниченко С. М. |
Виховання інтересу до навчання, поваги один до одного і до старших, любові до рідного краю |
11-Б |
Трофімова Т. І. |
Формування дружного організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи
|
IV. Робота з молодими класними керівниками
№ п/п |
Молодий класний керівник |
Наставник |
|
Харченко Олена Миколаївна |
Яловенко Олена Григорівна |
|
Білик Альона Степанівна |
Бойко Оксана Михайлівна |
|
Сокур Валерій Володимирович |
Онуфрієвич Олександр Гаврилович |
|
Свердлик Вікторія Вікторівна |
Мельниченко Світлана Михайлівна |
План роботи з молодими класними керівниками
№ п/п |
Зміст роботи |
Відповідальний |
Термін |
|
Бесіда «Система планування виховної роботи». Практикум «Складання плану виховної роботи на рік» |
Бурмакіна Л. Ф. |
Вересень |
|
Бесіда «Вибір форм і методів роботи з учнівським колективом». Бесіда «Організація учнівського врядування» |
Бурмакіна Л. Ф. |
Жовтень |
|
Практичні поради «Вивчення особистості школярів». Практикум «Конструювання години спілкування» |
Бурмакіна Л. Ф. |
Листопад |
|
Практичні поради психолога «Вивчення структури міжособистісних взаємин у класі» |
Ролік О. О. |
Грудень |
|
Бесіда «Організація та проведення на базі класу колективних творчих справ та проєктів» |
Бурмакіна Л. Ф. |
Січень |
|
Бесіда «Планування й організація роботи з батьками» |
Бурмакіна Л. Ф. |
Лютий |
|
Практичні поради психолога «Методика вивчення сім`ї, умови виховання дітей». |
Каденко А. В. |
Березень |
|
Практичні поради «Аналіз і оцінювання результатів діяльності класу». |
Бурмакіна Л. Ф. |
Квітень |
|
Творчі звіти «Мої перші педагогічні знахідки» |
Бурмакіна Л. Ф. |
Травень |
V. Вивчення узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду
1. Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» (2017-2021), яка реалізовується Європейським центром ім. Вергеланда у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Радою Європи за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії. Програма спрямована на підтримку системи демократичних реформ шкільної освіти в Україні.
2. Швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU»
VІ. Методичні оперативні наради класних керівників
№ |
Зміст |
Термін проведення |
Відповідальний |
1. |
Планування виховної діяльності класного колективу. 1. Організація роботи класного колективу. 2. Проведення індивідуальних консультацій, методична робота класних керівників, наставництво спарене партнерство, робота над проблемою. 3. Посадові обов’язки класного керівника. Нормативно-правові положення у роботі класного керівника. |
Серпень |
ЗДВР Класні керівники |
2. |
1. Заходи з охорони дитинства та безпеки життєдіяльності. 2. Соціальний паспорт класу. 3. Зайнятість учнів у гуртках, секціях, клубах . 4. Обговорення кращих справ місяця |
Вересень |
ЗДВР Соціальний педагог Класні керівники |
3. |
1. Результати моніторингу відвідування. 2. Безпека життєдіяльності дітей на канікулах. 3. Робота ліцею на канікулах. 4. Обговорення кращих справ місяця |
Жовтень |
ЗДВР Соціальний педагог Педагог-організатор |
4. |
1. Схема організації роботи класного керівника з профілактики відхилень у поведінці учнів. Організація роботи класного керівника з учителями з профілактики відхилень у поведінці учнів. 2.Класний керівник і педагогічна діагностика. 3. Обговорення кращих справ місяця |
Листопад |
ЗДВР Соціальний педагог Практичний психолог Педагог-організатор Класні керівники |
5. |
1. Результати моніторингу виховної діяльності ліцею. 2. Техніка безпеки учнів на канікулах. 3. Робота ліцею під час канікул. 4. Результати моніторингу вихованості. 5. Проведення батьківських зборів. 6. Обговорення кращих справ місяця |
Грудень |
ЗДВР Соціальний педагог Практичний психолог Педагог-організатор Класні керівники |
6. |
1. Визначення пріоритетних завдань на ІІ семестр. 2. Профорієнтація.(обговорення анкетувань, тестувань) 3. Удосконалення роботи з батьками. 4. Обговорення кращих справ місяця
|
Січень |
ЗДВР Соціальний педагог Практичний психолог Педагог-організатор Класні керівники |
7. |
1. Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров’я. 2.Обговорення кращих справ місяця |
Лютий |
ЗДВР Соціальний педагог Практичний психолог Педагог-організатор Класні керівники |
8. |
1. Профілактика дитячого травматизму. 2. Обговорення кращих справ місяця |
Березань |
ЗДВР ПО Класні керівники |
9. |
1. Інформаційний простір ліцею Аналіз висвітлення життя класних колективів. 2. Оздоровлення та зайнятість учнів влітку 2021 року. 3. Обговорення кращих справ місяця |
Квітень |
ЗДВР Соціальний педагог Педагог-організатор Класні керівники |
10. |
1.Аналіз діяльності. Моніторинг виховної діяльності. 2. Творча програма класного керівника. 3.Техніка безпеки учнів на канікулах |
Травень |
ЗДВР Класні керівники |
VІІ. Проведення тематичних тижнів та декад, виховних заходів на канікулах
№ |
Назва заходу |
Дата проведення |
|
Тиждень Олімпійської освіти |
06.09-12.09.2021 р. |
|
Тиждень військово-патріотичного виховання |
11.10-15.10.2021 р. |
|
Тиждень безпеки дорожнього руху |
18.10-22.10.2021 р. |
|
Тиждень толерантності |
15.11-19.11.2021 р. |
|
Тиждень історії та правової освіти |
06.12-10.12.2021 р. |
|
Декада народних звичаїв і обрядів |
03.01-14.01.2022 р. |
|
Тиждень профорієнтаційної роботи |
14.02-18.02.2022 р. |
|
Шевченківський тиждень |
07.03-11.03.2022 р. |
|
Тиждень пропаганди здорового способу життя |
04.04-08.04.2022 р. |
VІІІ. Робота динамічної групи
Тема. Впровадження компонентів освіти для демократичного громадянства (ОДГ) та освіти з прав людини (ОПЛ) у виховну роботу класного керівника, збільшення використання демократичних методів навчання. Використання посібників ради Європи з ОДГ/ОПЛ.
№ |
Назва заходу |
Дата проведення |
|
Створення атмосфери у класі |
Жовтень |
|
Пояснення цінностей |
Листопад |
|
Знайомство з правами людини |
Грудень |
|
Сприйняття інших |
Січень |
|
Щоб справедливість працювала |
Лютий |
|
Розуміння політичної філософії |
Березень |
|
Участь у політиці |
Квітень |
|
Вирішення конфліктів |
Травень |
VІІІ. Виховний практикум (розклад виховних годин)
Клас |
ПІБ класного керівника |
День тижня |
Урок |
Кабінет |
5-А |
Свердлик В. В. |
Четвер |
7 урок |
№ 411 |
5-Б |
Білик А. С. |
П’ятниця |
0 урок |
№ 318 |
5-І |
Марінова Т. В. |
П’ятниця |
7 урок |
№ 317 |
6-А |
Бердник О. П. |
Вівторок |
0 урок |
№ 418 |
6-Б |
Поплавець Т. М. |
Четвер |
7урок |
№ 202 |
6-В |
Яловенко О. Г. |
Вівторок |
0 урок |
№ 203 |
6-Г |
Сокур В. В. |
Середа |
7 урок |
№ 402 |
7-А |
Шаранова Н. М. |
Вівторок |
7 урок |
№ 413 |
7-Б |
Онуфрієвич О. Г. |
Вівторок |
7 урок |
№ 403 |
7-В |
Чепурний О. А. |
П’ятниця |
7 урок |
№ 201 |
7-Г |
Харченко О. М. |
Вівторок |
0 урок |
№ 218 |
8-А |
Бойко О. М. |
П’ятниця |
7 урок |
№ 302 |
8-Б |
Каденко А. В. |
Середа |
7 урок |
№ 216 |
8-В |
Бойко І. А. |
П’ятниця |
7 урок |
№ 409 |
8-Г |
Панченко О. О. |
Вівторок |
8 урок |
№ 303 |
9-А |
Михайловська Н. К. |
Четвер |
8 урок |
№ 401 |
9-Б |
Хівренко І. В. |
П’ятниця |
8 урок |
№ 217 |
9-В |
Шерстюк Т. І. |
Середа |
8 урок |
№ 417 |
10-А |
Саратова В. В. |
Вівторок |
8 урок |
№ 316 |
10-Б |
Мартиновець Н. М. |
П’ятниця |
0 урок |
№ 416 |
11-А |
Мельниченко С. М. |
Понеділок |
8 урок |
№ 410 |
11-Б |
Трофімова Т. Г. |
Вівторок |
8 урок |
№ 408 |
ІХ. Відкриті виховні години
Клас |
ПІП |
Тема |
Місяць |
Відмітка про вик-ння |
5-А |
Свердлик В. В. |
Україна – європейська держава |
12.05.2022 |
|
5-Б |
Білик А. С. |
Сім кольорів щастя |
03.06.2022 |
|
5-І |
Марінова Т. В. |
Родинне свято «Серце матері» |
06.05.2022 |
|
6-А |
Бердник О. П. |
Екологічна гра «Неси добро у світ природи» |
18.04.2022 |
|
6-Б |
Поплавець Т. М. |
Свято Калити |
13.12.2021 |
|
6-В |
Яловенко О. Г. |
Бережемо природу для здоров’я |
15.04.2022 |
|
6-Г |
Сокур В. В. |
Історія виникнення українських обрядів |
12.01.2022 |
|
7-А |
Шаранова Н. М. |
У світі нових професій |
15.02.2022 |
|
7-Б |
Онуфрієвич О. Г. |
Урок-мініпроєкт «Розкажемо Європі про себе» |
17.05.2022 |
|
7-В |
Чепурний О. А. |
Скільки у світі професій |
17.12.2021 |
|
7-Г |
Харченко О. М. |
Подорож в часі «Цікаві винаходи українців» |
24.12.2021 |
|
8-А |
Бойко О. М. |
Екологічна мозаїка |
22.04.2022 |
|
8-Б |
Каденко А. В. |
Свято Старого Нового року «Щедра кутя» |
12.01.2022 |
|
8-В |
Бойко І. А. |
Свято масляної |
04.03.2022 |
|
8-Г |
Панченко О. О. |
Година спілкування «Обираєш професію – обираєш долю» |
15.02.2022 |
|
9-А |
Михайловська Н. К. |
Свято «Коляда йде…» |
08.01.2022 |
|
9-Б |
Хівренко І. В. |
Толерантність як запорука людяності |
12.11.2021 |
|
9-В |
Шерстюк Т. І. |
Молодь обирає здоров’я! |
06.04.2022 |
|
10-А |
Саратова В. В. |
Круглий стіл «Шлях до самореалізації або як стати особистість» |
15.02.2022 |
|
10-Б |
Мартиновець Н. М. |
Гра подорож «Україна незвідана. У пошуках скарбів» |
08.12.2021 |
|
11-А |
Мельниченко С. М. |
Зимові посиденьки |
17.01.2022 |
|
11-Б |
Трофімова Т.Г. |
Година спілкування «Чай солодко п’ється – де дружно живеться» |
16.05.2022 |
|