Диференціація навчання як запорука успіху навчального процесу

Про матеріал
Диференціація навчання – це створення таких умов, за яких кожен учень міг би повноцінно оволодівати змістом навчального матеріалу, гармонійно розвивався відповідно до своїх індивідуальних можливостей, схильностей, інтересів, формувався б як індивід з його специфічними особливостями. Застосування диференціації навчання залежить, насамперед, від великого бажання вчителя навчити кожного учня, незалежно від його розумових здібностей, безпосередньо на кожному уроці. Види диференціації: - за ступенем складності завдання; - за рівнем самостійності; - за обсягом роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Диференціація навчання як запорука успіху навчального процесу. Підготувала вчитель початкових класів Гадяцького ліцею №3 імені Івана Виговського Гадяцької міської ради Серба Світлана Олександрівна

Номер слайду 2

Диференціація навчання – це створення таких умов, за яких кожен учень міг би повноцінно оволодівати змістом навчального матеріалу, гармонійно розвивався відповідно до своїх індивідуальних можливостей, схильностей, інтересів, формувався б як індивід з його специфічними особливостями. Застосування диференціації навчання залежить, насамперед, від великого бажання вчителя навчити кожного учня, незалежно від його розумових здібностей, безпосередньо на кожному уроці. Види диференціації: - за ступенем складності завдання; - за рівнем самостійності; - за обсягом роботи.

Номер слайду 3

Вимоги: Досконало вивчити кожного учня, постійно вести за ним психолого-педагогічні спостереження. Чітко визначити на якому етапі потрібна диференціація. Визначити, яку диференціацію буде використовувати учитель: за ступенем складності, за мірою самостійності, за обсягом роботи. Об’єднувати дітей в групи довільно; групи не мають бути постійними; дозволяти їм самим обирати собі посильний вид роботи. Диференціація має проходити через різні етапи уроку. Виконувати диференційовані завдання систематично, майже на кожному уроці, уникаючи стандарту. Передбачати дозування часу, різних видів роботи. Добирати завдання з поступовим ускладненням для сильніших і зменшувати міру допомоги для слабших учнів. Поєднання парної, групової, індивідуальної роботи. Процес засвоєння слід супроводжувати постійним контролем якості знань, умінь, навичок через самоперевірку, взаємодопомогу з наступною взаємооцінкою, самооцінкою. 

Номер слайду 4

Розподіл на групи При розподілі на групи учитель враховує:різну підготовку та фізичний стан кожної дитини; ступінь активності мислення учнів; самостійність їх суджень; уміння логічно аргументувати ті чи інші положення,тлумачення; уміння оцінити й узагальнити факти та явища; розподіл учнів на групи (на 1 етапі) здійснює вчитель,не натякаючи на кмітливість, і здібності дітей; на 2 етапі робочі групи формує за результатамивиконання певного завдання зростаючої складності;на 3 етапі вчитель дає право дитині самовизначитися. 

Номер слайду 5

Алгоритм виконання диференційованих завдань: підготовка учнів до заняття;постановка вчителем завдання й усвідомлення його учнями;попередні роздуми; дискусія про шляхи виконання завдання; виконання завдання; оцінювання результатів навчально-пізнавальної діяльності.

Номер слайду 6

Негативні сторони:складність розподілу учнів на групи;значні затрати часу на розробку диференційованих завдань і їх перевірку;можливі утруднення в підтримані порядку і дисципліни. Позитивні сторони: дає змогу ставити навчальні завдання, які передбачають пошук;створює передумови для розвитку розумових дій (аналіз,синтез,порівняння,класи-фікація)навчає правилам спілкування в групі;сприяє розвитку комунікативних якостей;Учень - і об׳єкт, і суб׳єкт навчання.

Номер слайду 7

Практичне застосування диференціації в навчальному процесі І. Диференціація за ступенем складності. Математика. Тема. Нумерація чисел від 21до100. Записування чисел. Читання чисел, записаних у розрядній таблиці. Порівняння чисел. Розв'язування задач. Етап уроку: узагальнення і закріплення знань, умінь , навичок.  Завдання для червоної групи - порівняти вирази: 23+4 * 17-5 12+3 * 34+1 12+6 * 45-3 (перевірка ланцюжком біля дошки) Завдання для зеленої групи - порівняти число з виразом: 21+5 * 17 15+3 *34 13 * 25-5 ( самоперевірка) Завдання для синьої групи - порівняти числа: 33*16 17*55 24*66 (перевірка вчителем)  

Номер слайду 8

Українська мова 3 клас. Тема: Вправи на визначення роду і числа прикметника за іменником. Етап уроку : осмислення і закріплення нових знань. Завдання: Виконати вправу № 143 з підручника. Визначити рід і число прикметників.   Червона група. Випишіть з перших трьох речень виділені прикметники з іменниками. У дужках позначте рід прикметника. Користуйтесь зразком.  Зелена група. До даних словосполучень доберіть протилежні за значенням і запишіть. Визначте рід, число, закінчення прикметників.  Синя група. Робота з учителем. Назвати предметні малюнки, дібрати до них прикметники, визначити їх рід і число. 

Номер слайду 9

ІІ. Диференціація за мірою самостійності. Учні виконують завдання однакової складності, але:червона група працює самостійно;зелена група отримує підказку у виглядіплану роботи, пам’ятки, зразка-міркування;з синьою групою вчитель детально розбирає всінеобхідні операції, далі учні самостійно виконують завдання.

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зроблю сам(а) Прошу SOS (маленький) Прошу SOS (великий)Картки. Картки Математика 2 клас Завдання. Розв׳язати задачу. З першої ділянки зібрали 24кг моркви, з другої - на 12 кг більше, а з третьої ділянки зібрали на 15кг менше,ніж з другої. Скільки кілограмів моркви зібрали з трьох ділянок разом?Маленький sos (зелена)1) Скільки кг зібрали з 2 ділянки?2) Скільки кг зібрали з 3 ділянки ?3) Скільки кг зібрали разом?Великий sos (синя)1)□+□=□ (кг) – з 2 ділянки2)□-□=□ (кг) – з 3 ділянки3)□+□+□=□(кг) – всього

Номер слайду 11

ІІІ. Диференціація за обсягом роботи 1 Вид. Математика 2клас. Тема: Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Завдання. Розвʼязати приклади. Червона група Зелена група(74+16)-38 59+(81-67) 75-8 27+(64-19)62-8-31 44+27+29 39+44 100-30-13(35+29)-(18+26) 74-(51-26) 60-17 25+18+37 Синя група 65-8 79+6 31-17 67-37 28+59 86-6 40-8 2 Вид - найпростіший спосіб диференціації – доповнення основних завдань додатковими для різнихгруп дітей. Весь клас виконує загальне завдання. Учні, які виконали завдання раніше, виконуютьдодаткове завдання. Вимоги: завдання підбираються невеликі за обсягом; завдання відповідають темі уроку.

Номер слайду 12

Домашнє завдання Посильне Доступне Невелике за обсягом, але змістовне Читання 2 клас. Тема. В. Сухомлинський «Кривенька дівчинка». Червона група. Завдання: передбачити,що буде відбуватися далі або змінити кінцівку. Зелена група. Завдання: переказати,скласти 1-2 питання до тексту. Синя група. Завдання: виразно читати текст, відповідати на запитання. В підручниках передбачені диференційовані домашні завдання з особливими позначками * - завдання для учнів середнього рівня ; ** - завдання для учнів достатнього рівня; ***- завдання для учнів високого рівня. 

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
6 січня 2023
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку