У роботі подається тема, мета, основні завдання, тематика занять школи
становлення молодого вчителя 2- 3 року роботи в умовах впровадження НУШ та дистанційного навчання протягом навчального року. На засіданнях планується обговорення питань з впровадження формувального оцінювання в 1-4, 5-6 класах, основні рекомендації до підготовки сучасного онлайн- уроку. Рекомендовано для керівників шкіл молодого вчителя, педагогів - наставників, молодих фахівців.
Марганецький ліцей № 9 Марганецької міської ради
Дніпропетровської області
ПЛАН РОБОТИ
школи молодого вчителя
" КЛЮЧІ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ
МАЙСТЕРНОСТІ"
на 2022-2023 навчальний рік
Керівник: Постоєнко О.О.,
вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої категорії,
звання " старший вчитель"
м. Марганець
2022
ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
« Ключі до педагогічної майстерності»
Мета роботи: надання дієвої методичної допомоги малодосвідченим вчителям, індивідуально-психологічний супровід молодого фахівця на початку його професійної діяльності, розвиток лідерських здібностей, сприяння виробленню власного педагогічного стилю роботи молодих спеціалістів в умовах впровадження Нової української школи.
Завдання :
Основні напрямки роботи:
Організаційна робота
(Вересень)
( Вересень, січень).
(Протягом року)
( Протягом року)
(Лютий- березень).
(Квітень)
(Протягом року)
Дай людині рибу – і нагодуєш її тільки раз.
Навчи її ловити рибу, і вона буде годуватися
нею все життя.
Тематика занять
І засідання (Серпень-вересень)
КОНСУЛЬТПУНКТ
Тема: « Методичний путівник молодого вчителя»
Робота між засіданнями
Єдиний шлях, що веде до знання,- це діяльність.
Д.Б. Шоу
ІІ засідання (листопад- грудень)
МЕТОДИЧНІ ПОСИДЕНЬКИ
Тема: Формувальне оцінювання: переваги й ризики у процесі його запровадження в початковій та середній школі
№ з/п |
Заходи |
Дата проведення |
Відповідальний |
1 |
Методична скринька «Формувальне оцінювання – ключовий чинник якісної освіти в Новій українській школі» |
листопад, 2022
|
керівник МЦ вчителів початкових класів |
2. |
Проведення засідання фокус- групи на тему «Стратегії формувального оцінювання в початковій школі та в 5-6 класах. Модель форму-вального оцінювання» |
листопад, 2022 |
керівник ШМВ малодосвідчені вчителі
|
3. |
Обговорення в колі «Особливості застосування педагогічної технології «Що-денні 5» і «Щоденні 3» для самооцінювання та взаємо-оцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти» (обмін досвідом)
|
грудень, 2022 |
вчителі- наставники, педагоги- початківці |
4. |
Практикум «Використання формувального оцінювання в умовах дистанційного навчання»
|
грудень , 2022 |
керівник МЦ вчителів інформатики, вчителі- наставники |
5. |
Психологічні поради щодо здійснення ефективного формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ
|
листопад, 2022 |
практичний психолог
|
6. |
Огляд педагогічної літератури з теми «Теорія і практика формувального оцінювання в 1-2 класах, 3-4 класах, 5-6 класах» |
листопад, 2022 |
молодий спеціаліст |
Робота між засіданнями
Молодий учитель стає хорошим вчителем,
перш за все, завдяки обстановці творчої праці
педагогічного й учнівського колективів.
В. Сухомлинський
ІІІ засідання ( січень- лютий)
КРУГЛИЙ СТІЛ
Тема: « Рецепт створення» ефективного сучасного онлайн- уроку в НУШ
№ з/п |
Заходи |
Дата проведення |
Відповідальний |
1 |
Трибуна теоретика Психологічні аспекти ефективного сучасного уроку
|
січень , 2023
|
шкільний психолог
|
2. |
Методична скринька Сучасні методи навчання в НУШ: - словесні; - наочні; - практичні; - інтерактивне навчання. |
лютий , 2023 |
вчителі – наставники |
3. |
Практична робота «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу». Проведення самоаналізу уроку НУШ
|
січень- лютий, 2023 |
молоді фахівці, вчителі- наставники
|
4. |
Обмін досвідом «Використання інноваційних методик рефлексії на уроках НУШ:
|
лютий, 2023 |
керівник ШМВ, педагоги- початківці, вчителі- наставники |
5. |
Огляд педагогічної літератури з теми «Актуальний інструмен- тарій учителя НУШ ».
|
січень, 2023 |
молодий спеціаліст |
Робота між засіданнями
1. Відвідування онлайн-уроків молодих вчителів з метою вивчення педагогічних труднощів та надання методичної допомоги (адміністрація, керівники МЦ, вчителі - наставники.)
2. Самостійне опрацювання педагогами – початківцями питання «Система вимог до сучасного уроку. Типи і структура уроків НУШ».
3. Вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду вчителів МЦ природничо-математичних дисциплін Марганецького ліцею № 9 .
4.Проведення міні - проєкту для молодих вчителів «Мій урок найкращий».
Без прагнення до наукової роботи
учитель неминуче потрапляє
під владу трьох педагогічних демонів:
механічності, рутинності, банальності.
А. Дістервег
IV засідання (березень - квітень)
ТВОРЧИЙ ЗВІТ
Тема: Роль самоосвітньої діяльності у підвищенні професійної майстерності молодого педагога
№ з/п |
Заходи |
Дата проведення |
Відповідальний |
1 |
Вивчення професійної готовності молодих вчителів до творчої самореалізації. |
березень , 2023
|
заступник директора з НВР шкільний психолог
|
2. |
Анкетування щодо виявлення самоосвітнього рівня молодого вчителя.
|
березень , 2023 |
керівник ШМВ молоді фахівці |
3. |
Дослідження у фокус- групі «Упровадження результатів самоосвіти у свою педагогічну практику» |
березень- квітень, 2023 |
керівник МЦ вчителів початкових класів, педагоги- початківці.
|
4. |
Декада ШМВ «Ініціатива і творчість молодих педагогів» |
квітень, 2023 |
керівник ШМВ
|
5. |
Творчий звіт про результативність роботи пари «наставник-молодий вчитель». |
квітень , 2023 |
вчителі- наставники, педагоги- початківці |
6. |
Обмін думками. Підведення підсумків роботи ШМВ за рік. Визначення проблем та постановка завдань на наступ ний 2023-2024 навчальний рік.
|
травень , 2023 |
керівник ШМВ вчителі- наставники, педагоги- початківці
|
Робота між засіданнями