МЕТА: оптимально організувати спільну корекційно-навчальну
роботу вчителя-логопеда з батьками дітей, зарахованих на
логопедичний пункт.
ЗАВДАННЯ:
-
Ознайомлення батьків з основними напрямками корекційної роботи, методами та прийомами.
-
Ознайомлення з організацією, графіком логопедичних групових занять.
-
Надання батькам елементарних теоретичних та практичних знань з мовленнєвого розвитку дітей, корекції мовленнєвих недоліків.
-
Формувати модель усвідомленого виховання та розвитку мовленнєвої та загальної компетенції.
Основні засоби:
Підготовча робота до
проведення школи для батьків
-
Проведення логопедичного обстеження та бесід з батьками.
-
Збір анамнестичних даних.
-
Вирішення шляхів реалізації завдань в умовах співпраці з родинами на базі логопедичного пункту.
-
Підготовка консультацій, рекомендацій щодо використання дидактичних ігор, вправ, завдань, нетрадиційної терапії для самостійної роботи в домашніх умовах.
-
Планування спільної роботи з батьками, визначення найбільш оптимальних методів та форм.
-
Налагодження спільної роботи з вихователями старших груп.
-
Обговорення методів та форм реалізації завдань з практичним психологом навчального закладу.
1 засідання
( жовтень )
«ДАВАЙТЕ ЗНАЙОМИТИСЯ!»
МЕТА: знайомство з вчителем-логопедом, батьками, роботою на логопедичному пункті; вивчення особливостей дитини, оцінки батьками її мовленнєвого розвитку
ЗАВДАННЯ:
-
Збір анамнестичних даних - заповнення карток діагностики.
-
Знайомство з батьками, представлення.
-
Ознайомлення з кабінетом та основними методами роботи та загальним змістом навчального матеріалу.
-
Ознайомлення з розкладом занять, групами, графіком роботи.
-
Ознайомлення з переліком необхідних предметів та матеріалів для роботи.
ПЛАН.
-
Вступна бесіда з батьками на тему «Порушення мовного та загального розвитку. Причини та методи подолання».
-
Характеристика розподілу дітей на групи за мовними вадами.
-
Графік роботи, розклад занять по корекційних групах.
-
Консультація «Роль дорослого у повноцінному розвитку дитини»
-
Запитання – відповіді.
-
Обговорення варіантів ведення зошитів домашніх завдань.
-
Ігри, пальчикові вправи, диктанти. Ознайомлення з методикою навчання грамоті.
РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ
1. Індивідуальні та групові показові корекційні заняття для
батьків.
2. ( Артикуляційна гімнастика – тренінг)
- практичний показ прийомів артикуляційної гімнастики;
- пояснення значення кожної артикуляційної вправи;
- символічне позначення артикуляційних вправ;
- віршований супровід, «Казка про Язичка».
3. Ведення зошитів домашніх занять.
4.Консультація для батьків в куточку вчителя-логопеда:
- «Артикуляційна гімнастика. Правила проведення».
- «Ігри та вправи для розвитку процесів мислення».
- «Підготовка руки дитини до письма».
2 засідання
( січень )
«ВИВЧАЙМО РАЗОМ!»
МЕТА: Підвищувати компетентність батьків з питань мовленнєвого розвитку дитини; допомагати їм краще організувати домашні заняття з дитиною.
ЗАВДАННЯ:
-
Підбити проміжні результати роботи.
-
Обговорити проблеми, які виникли в процесі корекційної роботи.
-
Висвітлити причини неуспішності окремих дітей, рекомендації до наступної роботи, лікарняного обстеження.
ПЛАН.
-
Консультація «Як проводити автоматизацію»
-
Характеристика рівня загального психічного розвитку дітей.
-
Доповідь на тему «Порушення розвитку. Організаційні засади роботи ІРЦ».
-
Мета подальшої роботи, обговорення методів та прийомів індивідуальної роботи вдома за зошитами домашніх завдань.
-
Запитання-відповіді.
-
Розв’язування педагогічних задач.
-
Ведення альбому «Говорять наші діти»
3 засідання
( квітень )
«ЩО МИ ВЖЕ ВМІЄМО!»
МЕТА: ознайомлення з результатами корекційної роботи.
ЗАВДАННЯ:
-
Ознайомити з підсумками роботи.
-
Обговорити проблеми, які виникали в процесі корекційної роботи.
-
Націлити батьків на подальшу роботу з дітьми.
ПЛАН.
-
Ознайомлення з результатами роботи окремо кожної дитини.
Опанування звуковим аналізом. Зошити для підготовки руки до письма.
-
Характеристика рівня загального психічного розвитку дітей.
-
Тренінг:
- «Що я очікую…»
- концепція «Я - повідомлення»;
- «А що буде, якщо…» ( ділова гра за керівництвом логопеда)
- «Правильно-неправильно»