Конспект заняття з формування початкових математичних уявлень для дітей старшого дошкільного віку "Країна геометричних фігур"

Про матеріал

Закріплення уявлень про клас площинних (круг, квадрат, прямокутник,

трикутник) та об'ємних геометричних фігур (куля, куб, циліндр);

розвиток мовленнєвого дихання, спостережливості, вміння узагальнювати.

Перегляд файлу

Конспект заняття з формування початкових  математичних уявлень

для дітей старшого дошкільного віку

 

Тема: Країна геометричних фігур.

Мета заняття:                       

навчальна:

  • закріплювати уявлення про клас площинних (круг, квадрат, прямокутник, 

  трикутник) та об’ємних геометричних фігур (куля, куб, циліндр);

  • вчити знаходити їх відмінні властивості, розпізнавати геометричні фігури в            

   навколишньому середовищі;

корекційно-розвиваюча:

  • розвивати мовленнєве дихання, спостережливість, вміння узагальнювати;

виховна:

  • виховувати організованість.

Матеріал: ширма, паперове листя, площинні геометричні фігури (круг, квадрат, прямокутник, трикутник), об’ємні геометричні фігури (куля, куб, циліндр), набір площинних геометричних фігур у формі основ для перерахованих об’ємних геометричних фігур (за технологією М. Монтессорі).

 

Хід заняття:

1. Комунікативна діяльність.

Дефектолог:

- Сьогодні у нас незвичайне заняття. Я запрошую вас відправитися у цікаву подорож, а куди саме вам підкажуть осінні листочки.

Дихальна вправа «Лети, листочку»

   Діти намагаються здути листочки з долонь так, щоб вони перелетіли за ширму, за якою на столі лежать геометричні фігури.

Дефектолог:

- Ми з вами потрапили в Країну геометричних фігур!

2. Пізнавальна діяльність.

Дефектолог:

- Діти, геометричні фігури просять у вас допомоги. У їхній країні є місто Площинних геометричних фігур та місто Об’ємних геометричних фігур. На жаль всі фігури переплуталися між собою і не знають кому в якому місті потрібно жити. А хто мені нагадає чим відрізняються площинні геометричні фігури від об’ємних? (Відповіді дітей). Так, фігура, яку можна повністю розмістити на плоскій поверхні, називається площинною. Фігура, яка займає певний об’єм, називається об’ємною.

 

Д/г «Розсели фігури»

   Діти повинні відокремити площинні від об’ємних геометричних фігур.

Дефектолог:

- Молодці, а зараз фігури хочуть перевірити чи все ви знаєте про них та підготували для вас загадки.

Не стоїть і не стрибає, жодного кута не має. (Круг)

- Які предмети схожі на круг? (Монета, тарілка, годинник, ґудзик,… .)

В мене ось такі кути, вони схожі, як брати.
І чотири сторони однієї довжини.
Отже, треба нам, малята, усе знати про ...(Квадрат)

- Що схоже на квадрат? (Стілець, картина, печиво,…)

На квадрат я дуже схожий. Хоч кута є теж чотири,
Сторони – по дві всі рівні. (Прямокутник)

- Що схоже на прямокутник? (Вікно, двері, книга, ліжко,..).

Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти? (Трикутник)

- Що схоже на трикутник? (Хустка, дах, дорожній знак,..).

Можу м’ячиком я стати, політати, пострибати.
Кругла я , але не круг маю я об’єм навкруг. (Куля)

- Що схоже на кулю? ( М’ячик, яблучко, планета Земля,… ).

Шість однакових квадратів поєднались разом всі.
Можна з ним в лото пограти, навіть замок збудувати. (Куб)

- Що схоже на куб? ( Кубик, телевізор, шафа,… ).

Схожий я на відро - вгорі кришка, внизу дно.
Два круга поєднали, цю фігуру ви впізнали? (Циліндр).

- На які предмети схожий циліндр?(Чашка, каструля, стовбур дерева,..).

 

Фізкультхвилинка

Квадратний робот крокував квадратною ходою.

(Зображують ходу робота, не згинаючи ніг, рук).

Квадратні речі він шукав, крутив все головою.

(Ритмічні повороти голови).

Але довкола все по-інакшому було.

Ось кругле озеро зустрів,

(Малюють у повітрі круг)

І бублики, й пампушки,

Горішки круглі і в грибів кругленькі капелюшки.

(Утворюють кільця з  пальців, кулачки).    

 

Д/г «Слідопит»

   Діти повинні по порядку знайти всі геометричні фігури, які котяться, які мають кути, які мають чотири кути, які мають три кути, які мають всі сторони рівні, які мають дві протилежні сторони рівні, які не можуть котитися.

 

 

3. Перетворювальна діяльність.

Д/г «Чарівний мішечок»

   Діти по черзі вибирають геометричну фігуру з мішечка і визначають її на дотик.

 

Д/г «Геометричні тіла»

   Діти розставляють об’ємні геометричні фігури, прикладаючи їх до картонних проекцій. Під час виконання завдання стає зрозумілим, що в основі куба – квадрат, в основі циліндра – круг і т. д. Додаткова вправа: самостійне обведення дитиною основ об’ємних геометричних фігур у площинному зображенні на папері.

 

4. Оцінно-контрольна діяльність.

Дефектолог:

- Ось і навели ми порядок у Країні геометричних фігур. Жителі міст Площинних геометричних фігур та Об’ємних геометричних фігур дуже вам вдячні за допомогу і запрошують наступного разу до себе в гості. Чи сподобалося вам у цій країні? Що було найцікавішим?

doc
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
19127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку