Дошкільний навчальний заклад №6
Конспект
заняття на тему:
«Світ для дітей»
/ за соціально-фінансовою програмою «Афлатот»/
Підготувала:
Одреховська О.Р.
Вихователь
Соснівка – 2016
Мета.
Словник: права, заощадження, економія.
Попередня робота: виготовлення емоційних друзів Афлатуна,
Матеріали: іграшка Афлатун, скарбничка Подорожі, скринька, монетки Афлатунчика, настільно-друкована гра «Що можна придбати за гроші, а що – ні?», дидактична гра «Поміркуй! Знайди! Склади!», ілюстрації за темою «Світ для дітей», гелієва кулька, набір для творчості кожної дитини, та вихователя, ширма «Зоряне небо», відео файли.
Хід заняття
Діти заходять на килимок, стають півколом.
Доброго ранку – ми мовим за звичаєм!
Доброго ранку кожному зичимо!
Доброго дня вам, люди, бажаємо!
Добрих гостей у нашій групі вітаємо!
Разом. Добрий день!
З-за ширми з’являється Афлатун (м’яка іграшка).
Афлатун. Привіт, друзі!
Вихователь. Діти, ви раді бачити нашого космічного друга?
Діти. Так!
Вихователь. Хто це?
Діти. Афлатун.
Афлатун. Так! Я Афлатун!
Так! Я Афлатун!
Завітав у садок,
Щоб знайти друзів серед діток.
Про планету Земля все я хочу знати.
Разом будемо подорожувати?
Діти. Так! Будемо!
Пісня «Так! Так! Так!» сл.., муз. А. Москаленко
(живий музичний супровід)
Вихователь. Після такого приємного привітання і веселої пісні, я бачу на ваших обличчях щиру посмішку. То ж вирушаймо з гарним настроєм у подорож Країною Знань разом з Афлатуном.
З-за ширми на гелієвій кульці поволі піднімається догори Афлатунчик.
Вихователь. Друг Афлатунчик по небу пливе.
Він із собою гуляти зове!
Якщо з Афлатуном гуртом політати,
Можна багато нового пізнати!
Вихователь бере в руки м’яку іграшку Афлатун, садить біля дітей. Діти беруть із своїх скарбничок для подорожей долоньку Афлатунчика з різним виразом обличчя.
Вихователь. Діти, зверніть увагу на ілюстрації (сюжетні картинки), які я буду вам показувати. Що ви відчуваєте, радість чи сум? Якщо радість, то покажіть долоньку Афлатунчика з посмішкою, а долоньку Афлатунчика з сумною мімікою, коли відчуєте сум. (Діти за допомоги карток оцінюють відчуття)
Вихователь. Як ви думаєте, чому цим діткам сумно? (Страх, сум, біль, холод, голод тощо)
Вихователь. Що ми можемо зробити, щоб вони були радісні? (Допомогти, намагатися щось змінити тощо)
Вихователь. Як можна покращити ситуацію? (Поділитися тим, що маємо ми, купити і подарувати тощо)
Як ви думаєте, чому ці діти щасливі? (Мають все необхідне, відчувають любов, радість, мир тощо)
Діти сідають на м’які диванчики. Вихователь, використовуючи ІКТ (інформаційні комп’ютерні технології), демонструє слайди і читає історію «Світ для дітей». (Розповідь вихователя)
Вихователь. Чому ці діти щасливі?
Діти. … Є їжа. … Вони ходять у дитячий садок, школу. … Є житло, родина тощо.
Вихователь. Діти в усьому світі мають права. Кожна дитина має право бути улюбленою, мати будинок, ходити до школи, бути здоровою, гратися, мати ім’я, жити в безпеці та захисті, рости в мирному оточені.
Міркування дітей
Вихователь. Поміркуйте і уявіть що було б, якби вам не давали їжу?...
Що було б, якби ви не ходили до дитячого садка?...
Що сталося би, якщо вас не захищати?...
Прийшла до нас зима біла (ходьба на носочках по колу один за одним)
Все пухнастим снігом вкрила (ходьба, розведення рук в сторони)
Афлатунчик сніжинку розглядає (змах руками, піднятими вгору)
А легенький сніжок все кружляє (обертання навколо себе)
Афлатунчик так радіє! Сніг іде!
Він несеться, він мете! (легкий біг)
Гарна казка зимова (перехід на ходьбу, долоні на щічках, хитання головою)
Скатертина снігова! (зупинка, простягання випрямлених рук вперед, в сторони)
Вихователь. Що роблять батьки для того, щоб діти росли щасливими і здоровими?
Діти. …Люблять дітей. … Піклуються про дітей. …Працюють, щоб забезпечити всім необхідним.
Вихователь. А що є тим необхідним для дитини?
Діти. Їжа. …Чистота. …Відпочинок разом. … Затишне тепло. …Здорові тато і мама.
Вихователь. Щоб усе це мати батькам потрібно … працювати! Що отримують батьки за якісну роботу?... На що батьки витрачають свої кошти?
Діти. Купують необхідні речі. … Продукти харчування. …Оплачують послуги різних служб. … Відпочивають влітку на морі… Купують за необхідності ліки.
Вихователь. Яка грошова одиниця у нашій країні?... Чи знаєте ви грошові одиниці інших країн?... А як називаються гроші в країні Афлатуна?
Діти. Монетка Афлатунчика.
Діти беруть монетки (1афлатунчик, 2 афлатунчика, 3 афлатунчика) зі своїх скриньок для подорожі.
Дитина. Раз монетка, дві монетки,
Три монетки в ряд.
П’ять монеток, десять,
Двадцять п’ять і п’ятдесят.
Якщо всі монетки ці зібрати
На гривню паперову можна поміняти.
У дітей є монетки різного номіналу. На магнітній дошці розташовані великі зразки монет Афлатуна. Вихователь пропонує дітям підійти до дошки і розташувати свої монетки відповідно до номіналу монет Афлатуна.
Діти повторюють прислів’я про гроші.
Дитина 1. Не май сто рублів, а май сто друзів.
Дитина 2. Час – гроші.
Дитина 3. Здоровий буду, то грошей здобуду.
Дитина 4. Без господаря гроші – черепки.
Дитина 5. Копійка гривню береже.
Вихователь. Послухайте моє прислів’я: «Не в грошах щастя» … Чому так кажуть?...
Вихователь. Щоб жити у мирі – треба дружити, чесно працювати.
Щоб світ був добрим – треба співчувати.
Щоб бути здоровим – спортом займатися.
Щоб стати щасливим – підтримувати інших і допомагати.
Вихователь. Діти, а що означає «зекономити гроші» ?...
Діти. Не витратити усі. …Заощадити. …Зберегти.
Вихователь. Де можна тримати заощаджені гроші?
Діти. В банку. … В скарбничці.
Вихователь. І в нас є така скарбничка. А на заощаджені кошти можна допомогти тим хто має потребу.
Вихователь. Подумайте, діти, як повинен виглядати світ для дітей, щоб вони були щасливі. … Що в цьому світі є? … Що роблять в ідеальному світі діти? … Чим займаються? … Що мають?.
Вихователь пропонує вибрати зірочки бажань на яких дотримуються права дітей і створити колаж на тему «Світ для дітей!»
Пісня «Люблю цей світ»
Вихователь. Афлатун дізнався багато нового про права дітей і їхнє благополуччя. Він переконався, що українські діти знають, як створити позитивний світ для дітей. Афлатунчик бажає дітям і надалі здобувати знання і бути успішними в житті. Усім, усім доброго дня!
Діти стоять у колі, тримаючись за руки. Піднімають та опускають руки, не розщеплюючи їх, та промовляють: «Усім, усім гарного дня!»
На останнє слово розривають руки, повертаючись обличчям до гостей.
Тема: Створення колажу «Світ для дітей»
Вихователь пропонує вибрати зірочки бажань на яких дотримуються права дітей і створити колаж на тему «Світ для дітей!»
Дидактична гра «Що можна придбати за гроші, а що ні?»
Мета: Формувати уявлення дітей про гроші, як універсальний засіб обміну. Довести, що за гроші купуються лише товари та послуги. Виховувати моральні якості – доброту, взаємодопомогу.