МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ
З ТЕМИ «РАХУНКИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ І ПОДВІЙНИЙ ЗАПИС»
Професія: 4121 Офісний службовець (бухгалтерія).
Кваліфікація: Офісний службовець (бухгалтерія).
Предмет: Виробниче навчання.
Тема програми: Відпрацювання обліку.
Тип уроку: Практичне відпрацювання засвоєних професійно – теоретичних знань.
Тема уроку: Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис.
Методична розробка уроку
з теми «РАХУНКИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ І ПОДВІЙНИЙ ЗАПИС»
Лебідкіна Альона Олександрівна, майстер виробничого навчання
Маринівського професійного аграрного ліцею
До методичної розробки уроку з предмета «Виробниче навчання» професії «Офісний службовець (бухгалтерія)» з теми «Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис» додається матеріал, призначений для методичного супроводу проведення уроку та в якості комплексно-методичного забезпечення уроку, а саме:
ПЛАН УРОКУ
Професія: 4121 Офісний службовець (бухгалтерія).
Кваліфікація: Офісний службовець (бухгалтерія).
Предмет: Виробниче навчання.
Тема програми: Відпрацювання обліку.
Тип уроку: Практичне відпрацювання засвоєних професійно – теоретичних знань.
Тема уроку: Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис.
Мета уроку:
Розвивальна:
Виховна:
Методична:
Тип уроку:
Вид уроку:
Бесіда з елементами інтерактивних вправ з показом презентацій.
Форми і методи проведення уроку:
робота в парах, робота в малих групах
Засоби навчання:
Література: Бухгалтерський облік: навч. посібник для студентів усіх форм навчання спеціальності 051 – Економіка / Н.В. Довгопол, Т.В. Полозова, М.О. Радченко. – Харків: ХНУРЕ, 2021. – 300 с. https://fpk.in.ua/images/biblioteka/3bac_finan/Bukh.-oblik.-Dovhopol-2021.pdf .
Міжпредметні зв’язки:
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина (2 хв)
1. Привітання, перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку;
1. Мобілізація уваги учнів; психологічна підготовка до навчальної діяльності.
ІІ. Вступний інструктаж (43 хв)
Перевірка опорних знань, умінь і навичок учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів урок.
Актуалізація опорних знань учнів.
Перевірка опорних знань, умінь і навичок учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів урок.
Акцентую увагу учнів на необхідності бути старанними, уважними, активними для успішного виконання завдань.
Щоб не просто слухали, а чули.
Щоб не просто дивилися, а бачили.
Щоб не просто відповідали, а міркували.
Дружно і плідно працювали.
Для повторення знань, отриманих на уроках теоретичного навчання здобувачі освіти відповідають на запитання для актуалізації опорних знань. (додаток 1) та розв’язують вправу «Встанови відповідність» (додаток 2)
ІІІ. Поточний інструктаж (180 хв)
Виконання основного завдання за темою заняття, користуючись опорними конспектами (додаток 3)
1. Відкрийте рахунки синтетичного і аналітичного обліку.
2. Визначте кореспонденцію рахунків за господарськими операціями та відобразіть господарські операції на синтетичних і аналітичних рахунках.
3. Підрахуйте обороти і виведіть сальдо на рахунках синтетичного й аналітичного обліку.
4. Складіть оборотні відомості за рахунками аналітичного (табл. 1) й синтетичного (табл. 2) обліку.
5. Складіть баланс на кінець звітного періоду за зразком (табл. 3).
Початкове сальдо за рахунком "Виробничі запаси" становить 550 грн. За звітний період було оприбутковано на склад запаси вартістю 1200 грн. Відпущено у виробництво запаси на суму 730 грн.
Необхідно побудувати рахунок, відобразити початкове сальдо, дебетовий і кредитовий оборот та кінцеве сальдо.
Завдання № 3 (додаток 6)
Правильно виконане завдання оцінюється в 1 бал, час на виконання 45 хв.
Необхідно на основі сальдової відомості скласти баланси на початок звітного періоду та на кінець звітного періоду. (таблиця 4)
Підсумки поточного інструктажу:
Виконати інтерактивну вправу «ТАК» чи «НІ» за посиланням https://learningapps.org/display?v=p4epjbx1524 (додаток 7)
IV Заключний інструктаж
- Аналіз діяльності учнів в процесі всього уроку
- Оцінка роботи учнів, їх обґрунтування
- Аналіз причин помилок та засоби їх усунення
- Повідомлення та обґрунтування оцінок
Дебрифінг:
1. Які враження викликало у вас заняття?
2. Яку нову інформацію ви отримали під час заняття?
3. Чи задовольняє вас власна робота на уроці?
4. В чому ви відчуваєте нестачу знань?
Домашнє завдання: (додаток 8) виконати інтерактивну вправу за посиланням https://docs.google.com/document/d/1k8JzAl9pkHzw11OUOLjcmcCVcVYOpfZ_5NiscEy6rjE/edit?usp=sharing
Середній рівень: виконати інтерактивну вправу за посиланням та надіслати скрін виконання до групи «Виробниче навчання» в додатку Телеграм https://learningapps.org/display?v=pir18nmj324
Достатній рівень: необхідно побудувати рахунок, відобразити початкове сальдо, дебетовий і кредитовий оборот та кінцеве сальдо.
Високий рівень: необхідно опрацювати завдання - схему – «Фішбоун»
В зв’язку з тим, що Маринівський професійний аграрний ліцей працює за змішаною формою навчання, розроблено електронний варіант опрацювання даної теми (додаток 9)
Використані та рекомендовані джерела
1