План уроку
виробничого навчання
Тема програми №7: Обробка окремих деталей та вузлів швейних виробів
Тема уроку №30: Обробка застібки тасьмою «блискавка»
Мета уроку:
- навчальна: формування вмінь та навичок учнів з обробки застібки тасьмою «блискавка»;
- розвивальна: формування раціонального мислення, уваги та спостережливості, інтересу до обраної професії;
- виховна: сприяти формуванню дисциплінованості і відповідальності за кінцевий результат.
Тип уроку: формування первинних вмінь та навичок
Методи організації навчальної діяльності учнів: робота в мікро-групах, тестові завдання, демонстрація трудових прийомів з поясненням, самостійна робота, вправи.
Дидактичне забезпечення: Інструкційно-технологічна картка «Обробка застібок тасьмою «блискавка», картка дефектів «Обробка застібки тасьмою «блискавка», міні-плакат «Види застібок у спідницях», слайдова презентація, робота на он-лайн платформі Google Doc, лист оцінювання навчальних досягнень учнів.
Матеріально-технічне забезпечення: комплект інструментів для ручних робіт (сантиметрова стрічка, наперсток, набір голок, шпильки, ножиці, нитки, крейда, подушечка для голок, лінійки), комплект інструментів для прасувальних робіт (парова праска, комплект колодок та допоміжних приладів для прасувальних робіт), швейні машини човникового стібка Type Special, спеціальні крає обметувальні машини Typical, натуральні зразки спідниці з застібкою, комплект повузлових зразків застібок, комплект зразків з дефектами.
Міжпредметні зв’язки: Охорона праці - тема програми: «Правила галузевої безпеки», технологія виготовлення швейних виробів - тема програми: «Технологія обробки окремих деталей та вузлів», обладнання-тема програми: «Знання та вміння працювати з обладнанням швейного виробництва», матеріалознавство – «Асортимент натуральних тканин».
Новітні виробничі технології : набір лапок для пришивання блискавки
ХІД УРОКУ
І ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:
ІІ ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ:
1. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчально-виробничої діяльності
Тема програми: Обробка окремих деталей та вузлів швейних виробів
Тема уроку: Обробка застібки тасьмою «блискавка»
Слово майстра виробничого навчання.
Ми продовжуємо вивчати тему програми: «Обробка окремих деталей та вузлів швейних виробів». І тема нашого уроку: «Обробка застібки тасьмою «блискавка».
Сьогодні ми навчимося обробляти такий необхідний елемент в одязі як застібка (показала застібку)
В поясних виробах використовують різні види застібок: гачки, кнопки, ґудзики, петлі і липучки. В спідницях найчастіше використовують застібку, обробленою тасьмою «блискавка». ЇЇ перевагами є зручність і практичність.
Доречі, тасьма «блискавка» була розроблена винахідником Уіткомбом Джадсоном у 1871 р. в Чикаго та удосконалена 1904 році. Сьогодні тасьма «блискавка» використовується не тільки в якості застібки, але і в якості оздоблення та декоративних елементів. Як в нашому училищному проекті створення творчої колекції одягу «Спалах блискавки». (відео-фрагмент)
Існує декілька видів обробки застібок тасьмою «блискавка»: зі зміщенням та без зміщення, з видимими зубцями та потаємна.
Ставши майстрами своєї професії ви будете приймати замовлення на виготовлення виробів. В гардеробі кожної сучасної жінки є спідниця. Тому цей виріб найчастіше замовляють. А застібка «блискавка» неодмінно буде використовуватись в такому виробі. Отже, сьогодні на уроці ми з вами навчимося обробляти застібку тасьмою «блискавка» зі зміщенням, дотримуючись технічних умов при виконанні технологічних операцій. Отриманні на цьому уроці вміння та навички знадобляться вам в вашій подальшій професійній діяльності.
2. Актуалізація опорних вмінь та навичок необхідних для розкриття нової теми
Слово майстра виробничого навчання.
Ми з вами з’ясуємо:
Працювати ви будете в мікрогрупах по 4 учні з використанням можливостей Google диску на своїх смартфонах. Всю вашу роботу на протязі уроку я буду фіксувати в таблиці оцінювання і в кінці уроку ви отримаєте сумарну оцінку по всім критеріям, які наведено в таблиці.
Кожна мікрогрупа отримає завдання, яке виконується в програмі Google Doc. Посилання на завдання я відправила на ваші електронні адреси, зараз відкрийте Google Doc, подивіться на завдання, та колективно його вирішіть. На відповідь та редагування завдання я відкрила доступ таким учням:
1)
2)
3)
Час на виконання завдання 2 хвилини.
Після завершення часу на виконання завдання доступ буде закрито.
Звертаю вашу увагу, що кожна мікрогрупа повинна аргументувати свою відповідь згідно технології. І це може бути будь-який член групи.
Робота першої мікрогрупи по карткам-завданням.
Картка-завдання№1
Співставити необхідні технічні умови з потрібною операцією (при виготовленні даної спідниці)
Робота другої мікрогрупи по карткам-завдання.
Картка-завдання№2
Підібрати відповідне графічне зображення до технологічної послідовності обробки застібки тасьмою “блискавка”
Робота третьої мікрогрупи по карткам-завдання.
Картка-завдання№3
Співставити набір інструментів з потрібною операцією (при виготовленні даної спідниці)
Час вийшов. Доступ для відповідей закрито. Давайте подивимось, як справилась з завданнями кожна група.
3. Ознайомлення учнів з матеріалами, інструментами і приладами, які вперше будуть застосовуватися на уроці та з правилами при робіт з ними:
Для обробки застібки тасьмою «блискавка» застосовують новітні пристосування, такі як: лапка для вшивання тасьми «блискавка», тефлонова лапка для шкіри, лапка для вшивання потаємної тасьми «блискавка». Спеціальні пристосування дають змогу прокладати строчку зовсім поруч із зубцями блискавки. І сьогодні ми застосовуємо для нашої роботи однорожкову лапку для вшивання тасьми «блискавка».
4. Демонстрація нових операцій і прийомів трудової діяльності майстром виробничого навчання. Закріплення нових операцій і прийомів трудової діяльності учнів. План
1. Обробка середнього шва
2. Вметування тасьми «блискавка»
3. Вшивання тасьми «блискавка»
4. Волого-теплова обробка готового вузла.
Технологічна послідовність виконання всіх операцій відображена у Інструкційно-технологійній карті, яка є у вас у папках. Інструційно-технологічною картою ви можете користуватися протягом всього уроку виробничого навчання
Перша операція «Обробка середнього шва», є для вас знайомою. І для того щоб ви пригадали як її виконувати, я пропоную вам переглянути навчальний фільм.
Є запитання?
Особистий показ майстра виробничого навчання з поясненням.
Зверніть увагу застібка блискавка має верхній та нижній обмежувач....
Під запрасований згин заднього полотнища спідниці підкладіть праву частину тасьми «блискавки» у розкритому вигляді. Верхній обмежувач треба розташувати на відстані 1,2 см від верхнього зрізу виробу.
Питання до учнів: яка проблема може виникнути, якщо верхній обмежувач не розташувати на відстані 1,2 см від верхнього зрізу виробу?
Вметайте прямими стібками, довжиною 1,0 см. Застібнути застібку «блискавку».
З’єднайте встик згини припусків на застібку правої та лівої частини та вметайте ліву частину застібки.
Самоконтроль:
Застебніть застібку «блискавку».Перевірте, чи правильно ви приметали застібку. Верхні зрізи мають закінчуватись на одному рівні, середній шов має бути без перекосів.
Закріплення учнями прийомів вметування тасьми «блискавка»
Особистий показ майстра виробничого навчання з поясненням.
Пришийте застібку з лицьової сторони за один прийом від верхнього зрізу лівої частини заднього полотнища спідниці до верхнього зрізу правої частини заднього полотнища.
Ліву частину застібки пришийте відступаючи 0,8-1,0 см від згину середнього шва спідниці. праву частину застібки необхідно пришити на відстані 2 мм від згину середнього шва спідниці. витягніть нитки приметування.
Самоконтроль. Верхні зрізи заднього полотнища спідниці повинні закінчуватись на одному рівні; середній шов має бути без перекосів; запрасовані згини спідниці повинні розташовуватись впритул.
Закріплення учнями прийомів вшивання тасьми «блискавки»
Питання до учнів: Яка проблема може виникнути, якщо при вшиванні тасьми «блискавки» не замінити звичайну дворожкову лапку на однорожкову?
Показ учнями прийомів волого-теплової обробки з поясненням.
6. Розгляд типових помилок та способи їх усунення
У роботі кравця дуже важливо дотримуватись чітких правил з технології виготовлення тому, що навіть невеличка помилка може привести до дефектів, які зіпсують готовий виріб. Отже давайте докладніше поговоримо про дефекти, які можуть виникнути при обробці застібки.
У вас є зразки з можливими дефектами. Розгляньте їх. Завданням кожної мікрогрупи є визначити який дефект на ньому допущено, причина виникнення та способи їх усунення. На цю роботу я даю вам хвилину.
Кожній мікрогрупі роздано по одному зразку дефекту, за відведений час вони повинні визначити вид дефекту та розказати можливі шляхи його усунення.
В ваших папках додаток №4 – таблиця дефектів. На протязі уроку ви можете нею користуватися.
Дефекти, які можуть виникнути у ході завдання:
- перекос застібки;
- видні зубці тасьми «блискавка»;
- припуски на обробку застібки находять один на одного;
- нерівна строчка вшивання тасьми «блискавка».
Щоб запобігти виникнення помилок учням потрібно: Щоб уникнути дефектів при обробці застібки тасьмою «блискавка» ,виконуйте роботи згідно з технічними умовами і з дотриманням прийомів самоконтролю .
Отже, ще раз хочу наголосити що на кожному етапі роботи дуже важливо здійснювати самоконтроль.
7. Відповідь на запитання учнів
8. Завдання для самостійного виконання учнями, та норма часу на виконання
Сьогодні на уроці ви повинні виконати технологічний вузол обробки застібки тасьмою «блискавка”. На цю роботу вам дається – 4,5 години.
9. Робота з технічною документацією
Майстер виробничого навчання нагадує,що інструкційно-технологічні картки, які знаходяться на кожному робочому місці і учні можуть, за потреби, знайти в них інформацію про інструменти, пристосування та технологічну послідовність виконання операцій.
10. Повідомлення про критерії оцінювання
Демонстрація листа оцінювання з заповненими графами вступного інструктажу
Під час виконання завдання ваша робота буде оцінюватися за критеріями:
- зовнішній вигляд; - організація робочого місця; - - дотримання правил охорони праці; - вміння володіти інструментами та пристосуваннями; - дотримання технологічної послідовності та норм часу; - якість виконаної роботи.
Загальна оцінка виставляється за підсумками всього уроку виробничого навчання.
На цьому вступний інструктаж закінчено прошу зайняти робочі місця.
ІІІ. Поточний інструктаж та самостійні вправи учнів
Розподіл учнів по робочим місцям
Цільові обходи майстром виробничого навчання робочих місць учнів з метою перевірки:
- правильності організації робочих місць учнів та додержання ними правил безпеки праці;
- правильності виконання учнями нових прийомів та технологічного процесу виконання робіт;
- умінь користування схемами, інструкційними та технологічними картами;
- здійснення учнями самоконтролю та взаємоконтролю;
- надання індивідуальної допомоги учням;
- контролю якості виконання робіт (між операційний контроль);
- допомога учням у виявленні своїх помилок та шляхів їх виправлення;
- перевірка якості роботи учнів та дотримання ними норм часу;
- прийом та оцінювання робіт учнів;
- підготовка до заключного інструктажу.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1. Аналіз діяльності учнів за урок.
2. Аналіз причин помилок учнів та пропозиції засобів щодо їх усунення.
3. Майстер виробничого навчання звертає увагу на дотримання правил з охорони праці.
4. Повідомлення обґрунтування оцінок за допомогою таблиці.
5. Показ кращих робіт учнів.
6. Повідомлення наступної теми уроку: Обробка верхнього зрізу пришивним поясом
7. Видача домашнього завдання: Закріпити прийоми обробки застібки тасьмою «блискавка»