План уроку "Сатирична комедія Миколи Куліша «Мина Мазайло». Особливості сюжету"

Про матеріал

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

Метод «Прес»

Викладач дає завдання представникам команд переконати своїх одногрупників у актуальності вивченої теми, закінчивши подані речення:

1. Я вважаю, що…

2. Тому що…

3. Наприклад, …

4. Отже,…

V. Опрацювання навчального матеріалу

Перегляд файлу

План уроку

Тема. Сатирична комедія Миколи Куліша

 «Мина Мазайло». Особливості сюжету

Мета:

навчальна:     розкрити актуальність п’єси у наш час, учити учнів коментувати текст твору, визначати основні теми й мотиви, характеризувати образи-персонажі; проаналізувати позиції головних персонажів твору щодо українізації, їх ставлення до української мови; 

розвивальна:  розвивати культуру зв’язного мовлення, творчу уяву, надавати оцінку вчинкам героїв; розвивати навички виразного читання драматичного твору.

виховна:  підвищувати в учнів зацікавленість українською мовою; виховувати любов до рідного слова, рідної землі,  свого народу.

Тип уроку: комбінований із використанням ІКТ.

 Вид уроку: конкурс.

Форма проведення: урок-конкурс (КВК).

Методи і прийоми: «Презентація»,  гра «Алфавіт», метод «Лист до себе», метод   «Прес», інтелектуальна розминка, бесіда , бесіда з елементами розповіді, робота в парах, доповіді учнів,  лінгвістичні ігри: «Лінгвістична вікторина», «Асоціативні малюнки», «Впізнай героя», «Хто більше?», словникова робота, метод «Одержання листів учнями», прийом «Драбинка успіху», словникова робота.

Обладнання: портрет письменника, текст комедії «Мина Мазайло», мультимедійна презентація з використанням відеофрагментів фільму «Мина Мазайло», аудіозапис пісні Наталії Май «Україна буде», буклет М. Куліш «Мина Мазайло», таблиця , словник-помічник, вислови про п’єсу «Мина Мазайло».

Методична мета: застосування методів інтерактивного навчання та тестових технологій;виховання національної свідомості.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, історія,політика, соціологія , зарубіжна література .

Епіграф:

 

Без мови рідної, юначе,

Й народу нашого нема.

В. Сосюра

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

- привітання з учнями;

- перевірка присутніх на уроці учнів.

  • Вступне слово викладача

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.

1. Що ви знаєте про українізацію з історії?

2. Яке завдання перед собою поставив драматург?

3. Що таке сатирична комедія?

Викладач

Станція «Презентація»

Станція «Алфавіт»

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

 Метод   «Прес»

Викладач дає завдання представникам команд переконати своїх одногрупників у актуальності вивченої теми, закінчивши подані речення:

1. Я вважаю, що…

2. Тому що…

3. Наприклад, …

4. Отже,…

V. Опрацювання навчального матеріалу

Станція «Теоретична»

Станція «Лінгвістична вікторина»

Станція «Капітани»

Словникова робота.  Пояснення термінів.


Нігілізм

Нігіліст

Обиватель

Манкурт

Шовініст

Націоналіст

Патріот


Станція «Таблиця»

Станція «Асоціативні малюнки»

VI Закріплення знань, умінь та навичок учнів

Станція «Впізнай героя»

Станція «Хто більше?»

VII Рефлексія

  • Одержання листів учнями

VIIІ Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів

  • Прийом «Драбинка успіху»
  • Заповнення карток оцінювання

VІ. Домашнє завдання

Учням середнього рівня навченості

 

Скласти тести (12) до прочитаного твору.

Учням достатнього рівня навченості

Підготувати цитатну характеристику Мини Мазайла та другорядних персонажів твору.

Учням високого рівня наченості

Зовсім скоро ви будете складати ЗНО. Працюючи над розгорнутим висловлюванням ви повинні будете не тільки чітко сформулювати тезу, аргументи, а й навести доречні приклади. Отже, додому ви отримаєте творче завдання, у якому слід підтвердити або спростувати тезу “Коли в людини є народ, тоді вона уже людина”, а літературним прикладом до одного із аргументів може бути персонаж комедії “Мина Мазайло”.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Булима Ліля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
2487
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку