План уроку "Виконання спеціальних стібків"

Про матеріал
План-конспект уроку, на якому учні ознайомлюються з різними методами виконання ручних стібків, формують на основі теоретичних знань практичні навики, прийоми і уміння по виконанню вище вказанних операцій.
Перегляд файлу

Дата проведення:

Місце проведення: швейна майстерня ліцею

Група ШК-П  40

Предмет: «Виробниче навчання»

Рік навчання: перший

Викладач: майстер в\н - Чорна  Олена Миколаївна

 


Тема програми:  Виконання ручних робіт

 

Тема уроку: Виконання спеціальних стібків, пришивання ґудзиків металевих кнопок, гачків і петель; виконання фігурних закріпок.

 

Мета: 

Навчальна: ознайомити учнів з різними методами виконання, сформувати на основі теоретичних знань практичні  навики, прийоми і уміння по виконанню вище вказанних операцій.

 

Виховна: Виховати старанність, охайність, відповідальність, економне ставлення до витрат матеріалів, відповідальність за свою роботу.

 

Розвиваюча: В процесі роботи розвинути пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення,  естетичний смак до оформлення одягу.

 

Тип уроку:  урок по вивченню виробничих операцій

(Урок-змагання)

 

Метод: робота в малих групах   

 

Матеріально-технічне   забезпечення   уроку: лекала, лінійка, крій тканини для ви­конання ручних робіт,  сантиметрова стрічка, ножиці, пристрої малої механізації, розпорювач, крейда, наперсток, набір голок для ручних робіт, , альбоми із зразками, інструкційні картки по виконан­ню ручних робіт та дотриманню правил охорони праці, картки-лото, булавки, нитки, тканина, флізелін, праска, стіл прасувальний, зошит, роздатковий   матеріал- питання естафет.

Дидактичне забезпечення уроку:

  • Інструкційні картки;
  • ТЗН (фільм-презентація);
  • поопераційні папки (зразки-еталони;)
  • картки-завдання,
  • Папка № 2

Література:

ОсновнаИлюстрированное пособие по изготовлению легкой одежды Труханова  А.Т.,М.:«Легкая и пищевая промышленность», 1984г.-160с.,ил.; Легкий жіночий і дитячий одяг:Навч.посібник Борецька Є.Я.,Пацюрковська І.І.,Троць Б.Б.-К.:Вища шк.,1995.-384с.:іл.

Додаткова  –Производственное обучение портных: Метод.пособие для средних проф.-техн. Училищ.-2-еизд.,перераб.и доп.-М.:Высш.Школа,1979.-188с.,ил. Ничкало Н.Г.- Педагогічна книга майстра виробничого навчання.-Київ «Вища школа», 1992р.

 

Міжпредметні зв'язки:

Матеріалознавство: тема  «Властивості волокон»

Технологія швейних виробів: «Ручні строчки і машинні шви.»

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

 

Мета: Привітання, перевірка наявності учнів у класі, готовність їх до уроку і правильної організації робочого місця, зосередження уваги учнів на сприйняті но­вого матеріалу теми.

(1—2 хв.). Перевіряється   наявність  учнів і   їх   готовність     до уроку.

 

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів словесні (бесіда).

 

II.Мотивація навчальної діяльності .

 

Мотивація навчання

Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання навчального матеріалу.

Форма, організації навчання: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань  і умінь учнів - словесні, наочні (розпо­відь, пояснення, демонстрування).

 

Слово вчителя.

 

D:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\DSCN0114[12-05-46].JPG

 

 

Тема сьогоднішнього уроку : «Виконання спеціальних стібків».

 

Отже,  продовжуємо вивчати  тему: «Ручні роботи».

На сьогодняшньому занятті ви   навчитесь правильно пришивати-

  • ґудзики на 2-а отвори,
  • на 4-и отвори
  • і на стійці,
  • гачки і петлі,
  • кнопки,
  • а також виконувати:
  • прямі і фігурні закріпки
  • нависні петлі.

Запишіть в щоденник тему уроку(тема записана на дошці)

На попередніх уроках ви вже виконувала ручні стібки, тому давайте пригадаєм. А, щоб пригадувати вам було цікаво  ми пограєм в гру «Естафета знань».

D:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\DSCN0115[11-17-28].JPG

 

Правила гри :

  • розділити учнів на дві команди ( команда «Ґудзик» і команда «Кнопка»)
  • визначити бригадирів команд ( які будуть визначати кожного учасника, якій буде давати відповідь)
  • далі  учні дають відповіді на запитання і  передають  естафету далі-(наступному учаснику) , після кожної відповіді  маєте допуск до іншого запитання, або завдання.
  • За кожну правильну відповідь нараховується-1 бал

 

«Естафети знань».

 

Перший  етап «Естафети  знань».

Контроль знань теоретичного матеріалу з теми: «Виконання ручних робіт».


 

Зміст завдання.

Бригадирові надається можливість вибрати із запро­понованого набору цифр — дві. Кожна цифра відпові­дає номеру команди і теоретичного питання. Бригада повинна да­ти відповідь на вибрані питання. Учня, який має відпо­відати, визначає бригадир. Час на виконання завдан­ня —1хвилина.

 

 Перелік питань:

  1. Які за призначенням бувають стібки? (тимчасового і постійного)
  2. Які стібки постійного призначення? (хрестоподібні,петельні і петлеподібні)
  3. Які стібки тимчасового призначення? (прямі і косі-крім підшивних і обметувальних)
  4. Що таке «стібок» і довжина стібка? (стібок-переплетення ниток між двома проколами тканини голкою, д/с- довжина лицьової нитки і інтервалу вздовж строчки)

Давайте переглянем деякі сторінки з історії, сподіваюсь вам буде цікаво.демонстрація фільму –презентації «Гудзики.Що ми про них знаємо?»- (3 хв.)

 

III.Вступне інструктування.

 

Мета діяльності: Підготовка учнів до активного і свідомого виконання опе­рацій по обробці

Форма організації: фронтальна, групова.

Методи навчання, словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрування зраз­ків, інструкційних карт, схем обробки), практичні.

То, як ми пришиваєм ґудзик?

Ґудзик (білизняний) пришивається щільно, а на верхньому одязі — так, щоб не лежав на тканині, а знаходився на деякій відстані. Для цього треба ґудзик злегка відтягувати від тканини, тим часом пришиваючи його тугими стібками і залишаючи між ним і тканиною деякий, простір. Для того щоб відстань між усіма ґудзиками, які пришиваються, і тканиною була однаковою, під ґудзик можна підкласти 2-3 сірники, котрі після закінчення роботи вийняти. Пришивши ґудзик, ниткою обгорнути утворену "ніжку" кілька разів, потім проколоти крізь тканину і з вивороту закріпити. Ця "ніжка" має бути тим вища, чим товща тканина петлі, що застібається.

D:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\getImage.jpgD:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\getImage.jpg2.jpgD:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\getImage.jpg3.jpgD:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\getImage.jpg6.jpgD:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\getImage.jpg7.jpgD:\Лена\СПЕЦІАЛЬНІ СТІБКИ\УРОК\getImage.jpg5.jpg

У випадках; коли тканина тонка, а навантаження передбачається значне, під тканину для міцності підкласти ще клапоть тканини. Якщо ґудзик декоративний, не призначений для застібання, а є тільки прикрасою, то його пришивають дуже легко, вколовши 2-3 рази, щоб не морщилася тканина.

Гачки пришивають різними способами — залежно від речі, тканини, місця. Іноді потрібно тільки одне: якомога легше застібати, тому що місце розташування гачків заховане і доводиться застібати їх на дотик. У цьому випадку найзручніше розташовувати гачки з саме з краю. В інших випадках — це буває частіше -треба заховати місце застібання. Тоді й гачок, і петлю розташовують не близько до краю, а на деякій відстані-під бортом. Часто гачок і петлю ховають між тканиною і підкладкою, залишаючи на поверхні тільки «борідку» гачка та «дужку» петлі.

Металеву петлю зовсім не застосовують у тих випадках, коли не можна прорізати тканину: вона потовщує тканину і псує вигляд. Тоді її замінюють повітряною петлею. У таких випадках на самому згині, краю, на деякій відстані, один під одним роблять голкою два стібка; між ними протягують нитку і залишають її не натягненою, а у вигляді петлі і ще на тих самих місцях кілька разів повторюють ті ж стібки. Виходить петелька з 4-8 ниток. Цю петельку треба обметати швом через край ,або петельним, але часто-часто. Закінчивши обметування, проколоти голку всередину краю і там закріпити. Таку петлю можна одержати і не на краю, а на рівній тканині.

Повітряні петлі можна і не обметувати, а плести ланцюжком. Петля-ланцюжок за зовнішнім виглядом нагадує тамбурний шов. Уколюють голку в край, де має початися петля і, витягнувши нитку, тут же поряд роблять маленьку петлю. Перш ніж затягнути цю петлю, уводять в неї петлею нитку і тоді першу петлю затягують. Потім уже без допомоги голки, а на двох пальцях лівої руки розтягують другу петлю і просовують в неї петлею нитку. Тепер затягують не дуже туго другу, а на пальцях розсовують третю, щоб у неї просунути четверту і т.д. до бажаного розміру ланцюжка. Кінець ланцюжка закріплюють у краї борта.

Для міцності на тканині без підкладки для закріплення гачка й петлі підкладають смужку тканини або нашивають зверху клаптик.

Кнопки завжди служать для застібання, тому їх треба пришивати міцно, але, на жаль, їх отвори дуже малі, тому рекомендується для пришивання кнопок брати голку якнайтоншу, а нитку якнайміцнішу, хоча й тонку. Та частина кнопки, що зі шпеником, пришивається до правого, тобто верхнього боку, а частина кнопки з виїмкою — до лівого, тобто нижнього боку речі, що застібається. Іноді, якщо тканина тонка, а кнопки розташовані близько одна від одної, під них пришивається планочка.

 

Під час роботи подумайте над таким питаннями:

Проблемне питання:

  1. Як ви думаєте, якими стібками за призначенням ми будем пришивати гудзики? (постійного призначення)
  2. Які стібки ви виконуєте коли робите фігурну закріпку?

( хрестоподібні)

  1. Які мають бути нитки за кольром при пришиванні ґудзиків?

(в тон тканини або за кольром ґудзика)

 

Закріплення.

 

Другий етап «Естафети знань».

 

Перелік питань:

  1. Які строчки прямого стібка ви знаєте? Перерахуйте їх.
  2. Для виконання робіт тимчасового призначення застосовують:
    1. Бавовняні нитки білого кольору
    2. Нитки пастельних тонів
    3. Шовкові нитки
  3. Чи повинен номер голки відповідати товщині тканини і характеру виконуваних операцій?

 

Третій етап «Естафети знань».

 

Контроль знань з питань охорони праці при виконан­ні ручних робіт, допуск до роботи.

Зміст завдання.

 Учневі, який не відповідає на запитання першого етапу естафети, майстер виробничого навчання задає питання з охорони праці. Вірна відповідь учня, члена бригади «допускає» бригаду до виконання практичних завдань.

 

Перед тим, як приступити до роботи ви повинні дотримуватись правил з охорони праці, а саме:

 

Перелік питань:

  1.               Які види травматизму мають місце при виконанні ручних робіт.
  2.               Розповісти про організацію робочого місця для ви­конання ручних робіт.
  3.               Розкажіть правила охорони праці в учбовій май­стерні.
  4.               Поясніть призначення спецодягу в легкій промис­ловості і назвіть, який спецодяг використовується для професії  «Кравець».
  5.               Яких правил з О.П. потрібно дотримуватись під час виконання ручних робіт?

  

Час на підготовку до відповіді — 1 хвилина.

 

IV. Самостійна робота учнів. Час на виконання — 5 годин.

 

Мета діяльності: активізація отриманих базових теоретичних і практичних знань і умінь та їх комплексне застосування на практиці.

 Форма організації: індивідуальна

 Методи навчання: практичні, наочні.

 

Щоб працювати вам було цікаво, пропоную вам гру «Приший ґудзик». Результати гри в кінці заняття. Та команда, яка дасть першою відповідь на проблемне запитання, отримує додатковий бал.За підсумками гри «Естафети знань», і «Приший ґудзик» перемогу здобуває, та команда, яка отримала більшу кількість балів.Успіхів.

 

План роботи:

  1. Пришити ґудзики на 2-а отвори,
  2. Пришити ґудзики на 4-и отвори
  3. Пришити ґудзики на стійці,
  4. Пришити гачки і петлі,
  5. Пришити кнопки,
  6. Виконати фігурні закріпки
  7. Виконати  навесні петлі

 

 Оформлення звіту, щодо проблемного питання.

Поточне інструктування.

Індивідуальне:

Мета діяльності: перевірка правильності виконання завдань, усунення ти­пових помилок, що виникли в процесі виконання трудових прийомів після вступ­ного інструктажу.

Форма організації: індивідуальна.

Методи навчання: словесні, практичні - пояснення, демонстрування.

 

В процесі роботи майстер індивідуально підходить до кожного учня, спостері­гає за його роботою і за необхідності дає поради:

 

  • перевіряє правильність організації робочого місця;
  • правильність виконання трудових прийомів і операцій;
  • правильність користування матеріалами інструментами;
  • уміння користуватися приладами;
  • дотримання правил техніки безпеки і норм виробничої санітарії та гігієни.

Перший обхід- проводиться після вступного інструктажу, коли всі учні при­ступили до роботи.

Другий обхід - здійснюється перевірка організації робочого місця, рівень за­своєння показаних трудових прийомів і операцій, раціонального використання  матеріалів і інструментів, дотримання правил техніки безпеки.

Третій обхід - виявлення помилок при виконанні робіт і їх усунення.

Четвертий обхід- здійснюється аналіз третього обходу і попереднє оціни вання робіт.

Фронтальне:

 

Мета діяльності: у разі виявлення типової помилки роз'яснення її суті демонстрування шляхів її усунення або запобігання.

Форма орган і зації: фрон тальн а.

Методи навчання: наочні, словесні, практичні , пояснення, демонстрування.

 

Типові помилки та шляхи їх усунення.

Проводиться   в   разі   виявлення   типових   помилок. Пояснення типових помилок:

  • Нитка для пришивання ґудзиків, обов’язково береться вдвоє
  • Нитка повинна відповідати щільності тканини і розміру ґудзика
  • Нитка повинна бути за кольором тканини або ґудзика (кнопки)

 

V.   Заключне інструктування.

 

Мета діяльності: узагальнення майстром найбільш характерних (типових: помилок , що виникли при виконанні окремих операцій і передбачення шляхів їх усунення.

Форма організації: індивідуальна, фронтальна.

Методи навчання: словесні - бесіда, пояснення.

 

1.Підведенпя підсумків уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці ви навчились пришивати гудзики, кнопки, гачки і петлі, а також виконувати прямі і фігурні закріпки і навесні петлі.

 

Загалом, робота пройшла добре, у того хто був уважний майже не виникало помилок.

2.Характеристика типових помилок і шляхів їх усунення
Найбільш типовими помилками виявились:

  • Розмір ґудзика не відповідає щільності тканини (особливо на тонких тканинах)
  • Нитка за кольором не відповідає кольору тканини, або ґудзика (кнопки)

 

3.Демонстрування кращих робіт

 

  1. Підведенпя підсумків гри, оголошення  результатів.

 

5. Оцінювання робіт і оголошення оцінок. 

 

6.Видача домашнього завдання

Домашнє завдання: повторити термінологію ручних робіт,виконати фігурні закріпки, інавесні петлі.

 

VI. Прибирання робочих місць.

  Історія військового гудзика Історія військового гудзика

     Цього гудзика подарувала мені молодша сестричка моєї бабусі. Сьогодні її вже немає на світі, а гудзик — ось він, тут. Колись його зробили для того, щоб застібати одяг червоноармійців.  Одному художнику сказали, що він повинен розробити проект військового гудзика — простого, дешевого, а разом із тим щоб усім було зрозуміло: це гудзик червоноармійця, гудзик вояка Армії Народу.

      Художник довго розглядав кольорові гудзики до різного одягу — думав, як зробити замовлення як найкраще. У нього була ціла колекція металевих гудзиків: блискучі, з двоголовим орлом, офіцерські, тьмяні — солдатські, сріблясті, з молотчками, — студентські, з Техноложки, веселі, золотаві, із лірою — учнів музичного училища, невеликі, сріблясті — кадетські… Усе це повинно було залишитися у іншому житті — до Революції.

      Золотий колір не підходив — надто вже дорогий від нього блиск. Срібний — якийсь невеселий, у ньому так мало радощів, сонця. Народна Червона армія обов'язково повинна була виглядати веселою, бадьорою — набагато краще ніж біляки із начищеними крейдою гудзиками. Тут погляд художника впав на бронзовий бюст Бетховена, який стояв у нього на столі.

      — Бронза! — промовив художник.— Саме, бронза! Це велично, це гарно, дешево! Треба тепер придумати і якусь емблему!  Емблема повинна була коротко і ясно показати усім — це йдуть захисники Революції! Хто вони такі? Селяни і робітники! Ось хто! А які їх символи? У робітника — важкий молот, яким він будує нове життя. У селянина — серп. Ним жінка-селянка жне хліб, який сьогодні потрібний всім. От і символи на гудзик — селянський серп і робітничий молот. Скоро гудзики носила уся Червона армія. А той, найперший гудзик, художник подарував своєму братові, який їхав у Середню Азію боротися із басмачами. Брат пришив його на кишеню гімнастерки, там де серце. У цьому кармані він тримав маленьке фото своєї дівчини — Марусі. Вона була така тріскотуха і дуже безпечна, обіцяла, що й сама піде на війну! Де їй! Мала на зріст, ще й кучерява, як ангелик!

       — Ні! — сказав він їй.— Це не дівоча справа! Ми — Червоні Лицарі Революції. Наш девіз: все для інших і нічого для себе! У мене ніколи не буде свого будинку, садку… Нічого для себе!

        -- То й що з того? -- відповіла Маруся.-- Я буду -- як ти. Нічого для себе!

        Брат художника був відкомандирований навчатися на червоного командира, потім довго добирався до свого загону, а коли нарешті дістався до нього, то не повірив своїм очам. Маруся у чоловічому одязі, у шапці-будьонівці, із кобурою та шаблею на боці, вправно сиділа на коні, який так і витанцьовував під нею. Разом вони били ворогів, вмирали від жаги у пісках… Одного разу червона кіннота пішла в атаку. Над ними палахкотів червоний прапор. Скрикнув командир, впав на коня. Коли скінчився бій, Маруся знайшла свого коханого. Він був важко поранений, але живий. Живе серце закрив від кулі той маленький металевий гудзик із серпом і молотом…

       Пошарпаний, знівечений кулею гудзик я бережу як пам'ять про юність моєї двоюрідної бабці Марії, яка була завжди вірною ідеалам своєї юності: все для інших, нічого для себе.

Гра « Приший  ґудзик»

 

 

 

Зміцненння дружніх стосунків

Розвиток інтуїції, передбачування

Успіх у справах

Зваблення грошей

Краса і здоров’я

Збільшення кількості шанувальників

Покращення добробуту

 Досягнення гармонії з навколишнім світом

Успіх у творчості

Шалене кохання

http://os1.i.ua/3/1/6255327_9c98cb4c.jpg

 

 

 

Правила гри : розділити учнів на дві команди.

Завдання: пришити ґудзики з чотирма отворами  в 10 різних варіантах.

Та команда , яка пришила ґудзики першою- починає і отримує  за кожний різний варіант пришивання ґудзика якісно, вірно -1 бал.

Виграє команда в якої більше балів.

 

 

Результати пришивання ґудзики можна розшифрувати за таблицею.

 

 

Гра «Естафета знань».

 

Правила гри :

 

  • розділити учнів на дві команди ( команда «Ґудзик» і команда «Кнопка»)
  • визначити бригадирів команд ( які будуть визначати кожного учасника, якій буде давати відповідь)
  • далі  учні дають відповіді на запитання і  передають  естафету далі-(наступному учаснику) , після кожної відповіді  маєте допуск до іншого запитання, або завдання.
  • За кожну правильну відповідь нараховується-1 бал

 

Перший  етап «Естафети  знань».

 

Контроль знань теоретичного матеріалу з теми: «Виконання ручних робіт».


 

Зміст завдання.

Бригадирові надається можливість вибрати із запро­понованого набору цифр — дві. Кожна цифра відпові­дає номеру команди і теоретичного питання. Бригада повинна да­ти відповідь на вибрані питання. Учня, який має відпо­відати, визначає бригадир. Час на виконання завдан­ня —1хвилина.

Перелік питань:

  1. Які за призначенням бувають стібки? (тимчасового і постійного)
  2. Які стібки постійного призначення? (хрестоподібні,петельні і петлеподібні)
  3. Які стібки тимчасового призначення? (прямі і косі-крім підшивних і обметувальних)
  4. Що таке «стібок» і довжина стібка? (стібок-переплетення ниток між двома проколами тканини голкою, д/с- довжина лицьової нитки і інтервалу вздовж строчки)

 

Другий етап «Естафети знань».

 

Перелік питань:

  1. Які строчки прямого стібка ви знаєте? Перерахуйте їх.
  2. Для виконання робіт тимчасового призначення застосовують:
    1. Бавовняні нитки білого кольору
    2. Нитки пастельних тонів
    3. Шовкові нитки
  3. Чи повинен номер голки відповідати товщині тканини і характеру виконуваних операцій?

 

Третій етап «Естафети знань».

 

Контроль знань з питань охорони праці при виконан­ні ручних робіт, допуск до роботи.

Зміст завдання.

 Учневі, який не відповідає на запитання першого етапу естафети, майстер виробничого навчання задає питання з охорони праці. Вірна відповідь учня, члена бригади «допускає» бригаду до виконання практичних завдань.

 

Перед тим, як приступити до роботи ви повинні дотримуватись правил з охорони праці, а саме:

 

Перелік питань:

  1. Які види травматизму мають місце при виконанні ручних робіт.
  2. Розповісти про організацію робочого місця для ви­конання ручних робіт.
  3. Розкажіть правила охорони праці в учбовій май­стерні.
  4. Поясніть призначення спецодягу в легкій промис­ловості і назвіть, який спецодяг використовується для професії  «Кравець».
  5. Яких правил з О.П. потрібно дотримуватись під час виконання ручних робіт?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДНЗ «Хмельницький центр ПТО сфери послуг»

 

 

 

План-конспект відкритого уроку

 

 

Тема: «Виконання спеціальних стібків, пришивання ґудзиків, металевих кнопок, гачків і петель; виконання фігурних закріпок»

 

 

                                                                                         

Чорна Олена Миколаївна

 

                                                        майстер виробничого навчання

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

м.  Кам’янець-Подільський

2012р.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кірш Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
1604
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку